Својом духовитошћу је решавао све конфликте
Повезало нас је време исте класе. Био је тих, али тихо бунтован. Било је лепо са нашим Загрепчанином. Управо и ово пишем из његовог Загреба. Волели смо се неком тихом, ненаметљивом љубављу. Нашу класу обележило је осипање, свако је имао неки свој, различит пут. Нека нас повеже у осећање да смо били група, класа, нека нас он сада подсети да смо делили нешто важно. Да се волимо упркос километрима и судбинама које нас раздвајају.
Ерол Кадић је био наш омиљени Хрват за све оно ружно време распада заједничке домовине Југославије. А за то је требало храбрости. Његове храбрости. Његова нежност нас је спајала... Тихо и ненаметљиво уткао се и у наше животе. И ми у његов. Било је је једноставно и с љубављу. Нека Мирно спава наш „класић”, опет нас је окупио заједно, да не заборавимо колико смо једни другима важни. Шта је то што је важно у нашим малим животима? Да се волимо. Нека га са нама испрате наши студентски Молијери, Шекспири, Трифковићи и Стерије.
Ево, у Загребу сам, његовом граду, на пробама и данас ћу се прошетати градом у мислима са њим. Никада нисмо овде били заједно, али јесмо у Ровињу кад је Арса водио целу класу да пловимо његовом Галиолом и беремо шкољке. Јесмо ишли у Ресавску пећину да сталактитима и сталагмитима позајмљујемо гласове за Арсин радио-пројекат.
Београдски позоришни круг остао је сада без још једног надареног, посвећеног уметника: глумца и редитеља Ерола Кадића, сталног члана Атељеа 212 и цела глумачка породица тугује због растанка.
Подсетимо да је рођен 1955. године у Загребу, где је у раним данима наговештавао свој снажни уметничким потенцијал. Дипломирао је глуму на Факултету драмских уметности у Београду, у класи професора Арсенија Јовановића 1980. године, а већ три године касније постаје стални члан глумачког ансамбла Атељеа 212, где остаје све до пензије 2020. године.
Волео је своје „класиће”, своје колеге и све људе овога света и са посебним емоцијама неговао особене јунаке у представама у којима је играо („Корешподенција”, „Чудо у Шаргану”, „Ој, Србијо, нигде лада нема”, „Мајка”, „Косанчићев венац 7”, „Метастабилни грал”, „Мај нејм из Митар”, „Кнегиња из Фоли-Бержера”, „Турнеја”, „Операо за три гроша”, „Свети Георгије убива аждаху”, „Краљ Лир”, „Отац на службеном путу”, „Ревизор”, „Детроит”...).
Током богате, дуге каријере бавио се и позоришном режијом. У матичном Атељеу 212 режирао је представе: „Пијаниста”, „Забављач”, „Џепови пуни камења” и „Један Пикасо”, као и много представа у независној продукцији: „Генерали или сродство по оружју”, „Извињавамо се, много се извињавамо”, „Џепови пуни камења”, „Керови”... Радо је био виђен гост и у другим театарским кућама.
Режирао је и у Народном позоришту Мостар, као и у земунском Мадленијануму, где је поставио дела: „Силвија”, „Мејрима”, „Лет изнад кукавичјег гнезда”, „Мрачна комедија”, „Дервиш и смрт”, „Плави анђео”...
Покушавам да се сетим, а не могу, кад сам Ерола Кадића видела љутог. Мислим да је његова духовитост разрешавала конфликте. А био је „спадало” и томе смо се увек радовали. Нека тамо горе, где је сада, све пршти од смеха, као што су била наша дружења.
Подели ову вест

Комeнтар успeшно додат!
Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.