На цени радници, роботима само рутински послови
Људска емпатија и прилагодљивост немају замену, па технолошки свет прави потпуни заокрет од најављене потпуне аутоматизације пословања. Компаније „Амазон” и „Кларна” су најавиле да враћају фокус на људску радну снагу, док ће роботи и вештачка интелигенција преузимати само рутинске задатке, пише магазин „Пословни”. Како наводе, технолошка индустрија данас има два главна смера када је реч о улози људи у свету којим управља вештачка интелигенција. Први је да верују да ће роботи обављати све послове и други да ће роботи преузети досадан посао, а људи ће радити неке друге, занимљивије, нове послове које ствара роботска револуција.
„Све ипак иде у прилог другом сценарију. Светски економски форум предвиђа да ће тренутни технолошки трендови заменити 92 милиона радних места, али да ће истовремено створити 170 милиона нових”, преноси овај магазин. Како се наводи, будућност доноси замену радницима који немају економску моћ или интелектуални интерес за стицање магистарских диплома, посебно онима који сада раде неквалификоване послове, попут складишних радника, или ’обичне’ послове комуникације с људима. „Амазонов” нови робот Вулкан „осећа” предмете, преузима физички захтевне задатке у складиштима, попут дизања терета с високих полица, чиме се смањује ризик за раднике. Ипак, овог месеца је компанија саопштила да аутоматизација не значи крај људског рада. Уместо тога, „Амазон” улаже у програме преквалификације, оспособљавајући раднике за улоге поп робота и инжењера за одржавање система, стварајући „стотине нових категорија послова”, саопштили су из ове компаније, а пише магазин „Пословни”. „Амазонова” стратегија сугерише на будућност у којој људи „шапућу роботима” управљајући технологијом, али поставља се питање да ли су послодавци спремни да улажу у обуку.
Шведска финтек компанија је прошле године представила свог робота који је заменио 700 агената корисничке службе. Ипак, почетком маја извршни директор Себастијан Сијемијатковски признао је да је претеран фокус на АИ довео до пада квалитета услуге. „Кларна” данас запошљава флексибилне раднике за корисничку службу у стилу Убера, омогућујући купцима разговор с људима уместо с ботовима. Ова стратегија, покренута овог месеца, циља на повећање задовољства купаца, док АИ и даље обрађује рутинске упите. „Кларна” сматра да је људска емпатија кључна за изградњу поверења, чак и у технолошки напредном окружењу. Иначе, једно истраживање показује да 86 одсто корисника цени емпатију више од брзине, потврђујући важност људи у пословању.
Подели ову вест

Комeнтар успeшно додат!
Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.