„Тему” и „Шејн” беже из САД и окрећу се Европи
Онлајн трговци „Тему” и „Шејн” окрећу се Европи јер им је пословање у САД угрожено због неповољних трговинских политика. Али се поставља питање да ли ће наићи на добродошлицу на другим тржиштима, пре свега на европском, пише Си-Ен-Би-Си.
Стручњаци напомињу да је за ове платформе, које су пробој направиле продајом јефтине робе, уз све досадашње потешкоће, тренутно највећи изазов потенцијално увођење царина ЕУ на мале пошиљке. Како се наводи, последњих недеља у ЕУ су поднете притужбе против „Темуа” и „Шејна” због наводне непоштене пословне праксе, док истовремено Брисел припрема увођење нове паушалне накнаде од два евра на мале пакете наручене преко интернета, а који су до сада били ослобођени царина. Тржишни аналитичари сматрају да би ово могао да буде нови ударац на кинеске платформе будући да је њихово пословање већ претрпело штету након што је, у мају ове године, укинут изузетак од царине на мале пакете у Америци, али и услед увођења новог пореза од 54 одсто (или 100 долара) за пакете послате поштом.
Како се ови притисци увећавају у САД, „Тему” и „Шејн” све више се окрећу Европи и Уједињеном Краљевству као кључним тржиштима за раст – каже Ананд Кумар, заменик директора истраживања у Coresight Research-у за Си-Ен-Би-Си и додаје да се не очекује да ће и на овим тржиштима платформе проћи глатко јер се суочавају са сличним регулаторним препрекама као у САД.
Он напомиње да идеја о увођењу накнаде од два евра на мале пакете има управо циљ да смањи обим прекограничне интернет трговине изузетно јефтином робом и да би, уколико се то догоди, обе платформе могле у наредне две-три године да промене начин пословања са Европом.
Ројтерс преноси да су „Тему” и „Шејн” већ повећали буџете за оглашавање у Европи, посебно у Уједињеном Краљевству и Француској, што одражава њихов отклон од америчког тржишта. Растућа важност ЕУ и Уједињеног Краљевства за обе компаније види се и у подацима компаније „Consumer Edge Research”, која прати потрошачке трендове преко података с кредитних и дебитних картица.
И док у Америци продаја успорава или пада јер поједини амерички купци сада више троше у традиционалним радњама брзе моде, у Британији и Европи приметни су супротни трендови, преноси портал „Пословни”. У мају је годишњи раст потрошње износио 63 одсто у ЕУ и 38 одсто у Уједињеном Краљевству. „Шејн” је забележио раст продаје од 19 одсто у ЕУ и 42 у Уједињеном Краљевству. За „Тему”, подаци „Consumer Edge-a” показују да је раст био посебно изражен у Француској. Како би искористиле тај замах, обе компаније агресивно шире пословање у целом региону, увећавају складишне капацитете и више новца троше за маркетинг, и то на кључним тржиштима попут Британије, Француске и Немачке.
– Све ово показује да постоји стратешки заокрет, али даје и јаснију слику како компаније виде следећу фазу свог раста. Међутим, ни европско тржиште није без изазова. Постоје строжи прописи о безбедности производа, заштити потрошача и поштеној конкуренцији, што ће за компаније значити и већа улагања у усклађеност – изјавио је Кумар.
Подели ову вест

Комeнтар успeшно додат!
Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.