Узнемирујући снимак - блокадери са ФДУ представили Вучића без лица
Студенти у блокади са Факултета драмских уметности направили су морбидан видео снимак у коме је председник Србије Александар Вучић приказан без делова лица и са измењеним гласом.
Тако су, поред непотизма и хотентотског морала као неопходних услова за студирање на ФДУ, блокадери показали и жељу да воде политичку кампању у којој ће дехуманизовати своје политичке противнике, у овом случају председника Србије.
Према оцени вештачке интелигениције стварање оваквог видео материјала има за циљ приказивање Александра Вучића као нељудске и монструозне фигуре чија појава би код гледалаца требало да изазива стварање нелагоде и страха.
Вештачка интелигенција указује на пет циљева кампање чији је део овај снимак.
1. Дехуманизација председника
Уклањање очију и носа симболички брише људске особине — очи су прозор душе, основни канал комуникације и емпатије. Без тих елемената, председник делује као не-људска, хладна или монструозна фигура, чиме се сугерише да нема саосећања, идентитета или моралности, наводи „ChatGPT“.
2. Стварање осећаја нелагоде или страха
Такав приказ је визуелно узнемирујућ и аутоматски изазива негативне емоције (нелагодност, гађење, страх), које се подсвесно везују за особу која је приказана. Психолошки, овај механизам активира емоционално реаговање, што може бити јаче од рационалне политичке поруке, констатује „вештачка интелигенција“.
3. Сугестија да председник „нема лице“ – дакле ни идентитет ни одговорност
Без очију и носа, особа делује непознато, готово као да нема личност. То може симболизовати да је председник „безличан, отуђен, неприступачан, или да нема шта да каже – посебно ако је глас додатно измењен“, наводи „ChatGPT“.
4. Иронизација и делегитимизација
Вештачка интелигенција препознала је намеру блокадера да измењеним гласом покушава да „додатно излаже руглу“ председника, чиме се доводи у питање његова аутентичност и достојанство. Тиме се поткопава његова морална и политичка легитимност, што је основни циљ сваке негативне кампање“ – наводи се.
5. Ефекат вирала и ширења
Такви спотови су често шокантни и визуелно упечатљиви, што их чини погодним за брзо ширење на друштвеним мрежама. Чак и они који се не слажу са поруком често деле такав садржај, чиме се подиже његов домет.
Вештачка интелигенција анализирала је и потенцијалне последице кампање против Вучића и навела да блокадери на тај начин брзо скрећу пажњу и мобилишу незадовољне бираче, али да публика исту може да перципира као претерану, неетичну и нељудску, што може изазвати контраефекат и симпатије према председнику.
ChatGPT такође напомиње да овакви спотови могу довести и до правних или регулаторних последица, у зависности од закона о политичком оглашавању и заштити лика и дела јавних личности.
На крају закључује да видеа ФДУ имају јасан циљ: психолошки и симболички деградирати председника, изазвати емоције нелагоде и дистанцирања код гледалаца, и тиме ослабити његову политичку позицију, наводећи да „успешност тог циља зависи од контекста: публике, медијске писмености и укупне политичке климе“.
У наставку погледајте морбидни снимак који показује врхунац стваралаштва блокадера са ФДУ.
Razvalićemo te u celom svetu. pic.twitter.com/ZWghdLcq6W
— FDU u blokadi (@sviublokade_fdu) June 12, 2025
Подели ову вест






Комeнтар успeшно додат!
Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.