„Светске" цене растерале туристе у Хрватској, Немаца упола мање него прошле године
Ове године у мају Хрватску посетило скоро упола мање немачких туриста него лане, а број њихових ноћења пао је на ниво из 2022. године, када су још важила пандемијска ограничења, показују најновији подаци хрватске туристичке заједнице.
Ако је судити према туристичкој посети у мају Хрватску овогодишња туристичка сезона биће знатно испод очекивања.
Први пут у последњих десет година – не рачунајући пандемијске сезоне – Хрватска бележи двоцифрен пад туристичког промета у мају.
Највеће изненађење и то непријатно, долази управо са немачког тржишта које је традиционално најважније за хрватски туризам, а које је сада највише допринело укупном паду.
Удео немачких гостију у укупним ноћењима готово се преполовио, срозао се са прошлогодишњих 30 одсто на само 16,5 процената.
Иако је забележен раст на неким другим тржиштима, попут италијанског и америчког, њихов укупни удео и даље је сувише мали да би надоместио пад са кључних тржишта одакле туристи долазе у Хрватску.
Укупно гледано, Хрватску је у мају посетило 1,9 милиона туриста – што је пад од 5 одсто у односу на прошлу годину – док је број ноћења опао за 14 процената, на укупно 6,6 милиона.
Посебну забринутост изазива пад са немачког тржишта, које годинама има кључну улогу у укупном туристичком промету Хрватске. У мају 2025. број немачких гостију опао је за 9 одсто, а број њихових ноћења за чак 17 одсто – што је око 1,2 милиона ноћења мање у поређењу с истим месецом прошле године.
Овај тренд не може се објаснити искључиво календарским померањем празника јер су и прошлог лета забележене озбиљне критике немачких туриста због драстичног раста цена у Хрватској, нарочито у ресторанима, продавницама, па и у смештају, где су цене у појединим местима две године заредом бележиле двоцифрени раст.
Додатни проблем представља и чињеница да су се боравци туриста из Немачке скратили. Прошле године они су у просеку остајали 5 или 6 дана, док су ове године просечно боравили само 4,7 дана. То значи не само мање туриста, већ и мању потрошњу по госту.
Кумулативни подаци за првих пет месеци ове године додатно потврђују негативан тренд: укупан број долазака туриста мањи је за један одсто, док је број ноћења смањен за чак 6 одсто.
Осим из Немачке, падови су забележени и са тржишта Аустрије, Пољске, Француске, Мађарске, Шведске, Украјине и Ирске. Са осталих тржишта забележен је раст, али недовољан да се компензује укупни губитак.
Иако истраживања показују да Немци и даље планирају да путују, све је очигледније да Хрватска више није први избор. Уколико се тренд не преокрене, хрватски туризам би могао да се суочи с озбиљним последицама, нарочито ако се задржи тренутна политика високих цена без пропорционалног унапређења понуде и квалитета услуге, преноси „Јутарњи“.
И британска штампа пише о наглом паду броја туриста који посећују Хрватску, што представља озбиљан ударац за туристички сектор. Таблоид „Експрес“ наводи да је „ова балканска земља годинама била омиљена дестинација за посетиоце из Немачке, Аустрије, Чешке и Италије, понajвише због нижих цена“.
„У последње три године цене у хрватском туризму порасле су чак 50 одсто. Тај скок учинио је Хрватску скупљом од њене две највеће конкуренције – Шпаније и Грчке. Тамо су цене у истом периоду порасле за само 15 до 20 одсто“, наводи британски лист.
Мај 2025. могао би да буде сигнал за буђење – и упозорење да сезона неће сама од себе донети резултате. Конкуренција је све јача, гости све избирљивији, а тржиште све осетљивије.
Ако желе да спасавају сезону Хрвати морају брзо да реагују, не само „квалитетнијом услугом“ него и приступачнијим ценама јер већина туриста управо њих истиче као главни проблем.
Подели ову вест






Комeнтар успeшно додат!
Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.