Црне кутије крију одговоре о паду авиона у Индији
Спасилачки тимови наставили су да претражују терен у стамбеној четврти града Ахмедабада, дан након авионске несреће у којој је погинуло најмање 265 људи на северозападу Индије. Они са специјално обученим псима претражују место на којем је пао „боинг 787”, убрзо после покушаја полетања. Реп авиона је и даље видљив на другом спрату зграде на коју је летелица пала, а у којој су живели лекари и студенти медицине из оближње болнице.
Према најновијем извештају локалне полиције, спасиоци су до сада извукли 265 тела из авиона и рушевина зграда на које је авион пао. На земљи је погинуло најмање 24 људи, а страхује се да би број могао да буде већи, јавља ТВ БФМ.
Индијски премијер Нарендра Моди, који иначе и потиче из државе Гуџарат чији је главни град Ахмедабад, посетио је место несреће и повређене, преноси Танјуг.
Компанија „Ер Индија” чији авион се срушио саопштила је да је преживео само један путник, Британац индијског порекла Вишвашкумар Рамеш и он се налази у болници и није у животној опасности. Групација „Тата”, власник компаније „Ер Индија”, саопштила је да ће упутити финансијску помоћ од 110.000 евра породицама сваке страдале особе, као и да ће покрити трошкове лечења повређених. Читаве претпрошле ноћи рођаци жртава окупљали су се на медицинском факултету у Ахмедабаду како би дали узорке ДНК ради идентификације тела.
У међувремену, индијски Биро за истрагу авионских несрећа отворио званичну истрагу у складу с међународним стандардима које прописује Међународна организација цивилног ваздухопловства. Очекује се долазак америчког истражног тима, укључујући представнике Националног одбора за безбедност саобраћаја (НТСБ), Федералне управе за ваздухопловство (ФАА), као и компанија „Боинг” и „Џенерал електрик”. За сада, црне кутије, које снимају податке лета и разговор у пилотској кабини, нису пронађене.
Индијска влада разматра да приземљи флоту авиона „боинг 787” да би била испитана безбедност овог авиона америчке производње, навели су извори, додајући да су у току разговори између Индије и америчких агенција тим поводом, преноси индијска ТВ станица НДТВ.
Поред тога, могуће је да ће бити испитана и стандардна процедура одржавања авиона компаније „Ер Индија” чија летелица се срушила само неколико минута после полетања. Званичници су навели да је авион почео да губи висину убрзо након полетања да би пао на стамбену четврт.
Експерти за авијацију навели су да је могуће да се радило о мањку погона у оба мотора, као и да је један од могућих разлога налет птица. Компанија „Боинг” је навела у саопштењу да је у контакту са „Ер Индијом” и да је спремна да пружи потребну подршку.
Авион „боинг 787” чији је назив и „дримлајнер” користи се на међународним летовима, а његов дизајн омогућава 20 одсто већу ефикасност коришћења горива, наводи Ројтерс. Први комерцијални лет овог авиона изведен је 26. октобра 2011. године. Постоје три верзије од којих је 787-8, што је прецизно речено тип авиона који се срушио, најмања и прва је уведена у саобраћај. Моторе авиона који се јуче срушио произвео је „Џенерал електрик”
Јапанско Министарство саобраћаја саопштило је јуче да је издало упутство авио-компанијама у тој земљи које користе „боинге 787” да их додатно прегледају након фаталне несреће авиона тог типа у Индији.
Пре него што је купила „Ер Индију”, „Тата” је управљала с две друге авио-компаније: нискотарифним превозником „Ер Азија Индија” заједно са малезијском авио-компанијом „Ер Азија Берхад”, као и компанијом с пуним услугама, „Вистара”, заједно са „Сингапур ерлајнзом”, јавља „Дојче веле”.
Прошле године компанија је консолидовала све те различите авио-компаније у свом власништву у обједињену, „Ер Индију”. То је тренутно друга највећа авио-компанија у јужноазијској земљи по броју путника, одмах после „ИндиГоа”. Она контролише око 30 одсто домаћег саобраћаја у Индији, а на њу отпада и 56 одсто међународних путника које превозе домаће авио-компаније.
Група има флоту од око 300 авиона – и ускотрупних и широкотрупних модела произвођача „Ербас” и „Боинг”. Према индијским новинама „Бизнис стандард”, у 2024. превезла је укупно 45,8 милиона домаћих путника. Глобална мрежа „Ер Индије” обухвата 31 земљу на пет континената и повезује Индију са дестинацијама у Европи, Северној Америци и Азијско-пацифичком региону.
Подели ову вест

Комeнтар успeшно додат!
Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.