Петак, 18.07.2025. ✝ Верски календар € Курсна листа

Цр­не ку­ти­је кри­ју од­го­во­ре о па­ду ави­о­на у Ин­ди­ји

По­кре­ну­та ис­тра­га у ко­јој ће уз до­ма­ће ва­зду­хо­плов­не вла­сти, уче­ство­ва­ти и аме­рич­ки струч­ња­ци
Фото ЕПА ЕФЕ/Прес информацион Буреау

Спа­си­лач­ки ти­мо­ви на­ста­ви­ли су да пре­тра­жу­ју те­рен у стам­бе­ној че­твр­ти гра­да Ах­ме­да­ба­да, дан на­кон ави­он­ске не­сре­ће у ко­јој је по­ги­ну­ло нај­ма­ње 265 љу­ди на се­ве­ро­за­па­ду Ин­ди­је. Они са спе­ци­јал­но об­у­че­ним пси­ма пре­тра­жу­ју ме­сто на ко­јем је пао „бо­инг 787”, убр­зо по­сле по­ку­ша­ја по­ле­та­ња. Реп ави­о­на је и да­ље ви­дљив на дру­гом спра­ту згра­де на ко­ју је ле­те­ли­ца па­ла, а у ко­јој су жи­ве­ли ле­ка­ри и сту­ден­ти ме­ди­ци­не из обли­жње бол­ни­це.

Пре­ма нај­но­ви­јем из­ве­шта­ју ло­кал­не по­ли­ци­је, спа­си­о­ци су до са­да из­ву­кли 265 те­ла из ави­о­на и ру­ше­ви­на згра­да на ко­је је ави­он пао. На зе­мљи је по­ги­ну­ло нај­ма­ње 24 љу­ди, а стра­ху­је се да би број мо­гао да бу­де ве­ћи, ја­вља ТВ БФМ.

Ин­диј­ски пре­ми­јер На­рен­дра Мо­ди, ко­ји ина­че и по­ти­че из др­жа­ве Гу­џа­рат чи­ји је глав­ни град Ах­ме­да­бад, по­се­тио је ме­сто не­сре­ће и по­вре­ђе­не, пре­но­си Тан­југ.

Ком­па­ни­ја „Ер Ин­ди­ја” чи­ји ави­он се сру­шио са­оп­шти­ла је да је пре­жи­вео са­мо је­дан пут­ник, Бри­та­нац ин­диј­ског по­ре­кла Ви­шва­шку­мар Ра­меш и он се на­ла­зи у бол­ни­ци и ни­је у жи­вот­ној опа­сно­сти. Гру­па­ци­ја „Та­та”, вла­сник ком­па­ни­је „Ер Ин­ди­ја”, са­оп­шти­ла је да ће упу­ти­ти фи­нан­сиј­ску по­моћ од 110.000 евра по­ро­ди­ца­ма сва­ке стра­да­ле осо­бе, као и да ће по­кри­ти тро­шко­ве ле­че­ња по­вре­ђе­них. Чи­та­ве прет­про­шле но­ћи ро­ђа­ци жр­та­ва оку­пља­ли су се на ме­ди­цин­ском фа­кул­те­ту у Ах­ме­да­ба­ду ка­ко би да­ли узор­ке ДНК ра­ди иден­ти­фи­ка­ци­је те­ла.

У ме­ђу­вре­ме­ну, ин­диј­ски Би­ро за ис­тра­гу ави­он­ских не­сре­ћа отво­рио зва­нич­ну ис­тра­гу у скла­ду с ме­ђу­на­род­ним стан­дар­ди­ма ко­је про­пи­су­је Ме­ђу­на­род­на ор­га­ни­за­ци­ја ци­вил­ног ва­зду­хо­плов­ства. Оче­ку­је се до­ла­зак аме­рич­ког ис­тра­жног ти­ма, укљу­чу­ју­ћи пред­став­ни­ке На­ци­о­нал­ног од­бо­ра за без­бед­ност са­о­бра­ћа­ја (НТСБ), Фе­де­рал­не упра­ве за ва­зду­хо­плов­ство (ФАА), као и ком­па­ни­ја „Бо­инг” и „Џе­не­рал елек­трик”. За са­да, цр­не ку­ти­је, ко­је сни­ма­ју по­дат­ке ле­та и раз­го­вор у пи­лот­ској ка­би­ни, ни­су про­на­ђе­не.

Ин­диј­ска вла­да раз­ма­тра да при­зе­мљи фло­ту ави­о­на „бо­инг 787” да би би­ла ис­пи­та­на без­бед­ност овог ави­о­на аме­рич­ке про­из­вод­ње, на­ве­ли су из­во­ри, до­да­ју­ћи да су у то­ку раз­го­во­ри из­ме­ђу Ин­ди­је и аме­рич­ких аген­ци­ја тим по­во­дом, пре­но­си ин­диј­ска ТВ ста­ни­ца НДТВ.

По­ред то­га, мо­гу­ће је да ће би­ти ис­пи­та­на и стан­дард­на про­це­ду­ра одр­жа­ва­ња ави­о­на ком­па­ни­је „Ер Ин­ди­ја” чи­ја ле­те­ли­ца се сру­ши­ла са­мо не­ко­ли­ко ми­ну­та по­сле по­ле­та­ња. Зва­нич­ни­ци су на­ве­ли да је ави­он по­чео да гу­би ви­си­ну убр­зо на­кон по­ле­та­ња да би пао на стам­бе­ну че­тврт.

Екс­пер­ти за ави­ја­ци­ју на­ве­ли су да је мо­гу­ће да се ра­ди­ло о мањ­ку по­го­на у оба мо­то­ра, као и да је је­дан од мо­гу­ћих раз­ло­га на­лет пти­ца. Ком­па­ни­ја „Бо­инг” је на­ве­ла у са­оп­ште­њу да је у кон­так­ту са „Ер Ин­ди­јом” и да је спрем­на да пру­жи по­треб­ну по­др­шку.

Ави­он „бо­инг 787” чи­ји је на­зив и „дри­млај­нер” ко­ри­сти се на ме­ђу­на­род­ним ле­то­ви­ма, а ње­гов ди­зајн омо­гу­ћа­ва 20 од­сто ве­ћу ефи­ка­сност ко­ри­шће­ња го­ри­ва, на­во­ди Рој­терс. Пр­ви ко­мер­ци­јал­ни лет овог ави­о­на из­ве­ден је 26. ок­то­бра 2011. го­ди­не. По­сто­је три вер­зи­је од ко­јих је 787-8, што је пре­ци­зно ре­че­но тип ави­о­на ко­ји се сру­шио, нај­ма­ња и пр­ва је уве­де­на у са­о­бра­ћај. Мо­то­ре ави­о­на ко­ји се ју­че сру­шио про­из­вео је „Џе­не­рал елек­трик”

Ја­пан­ско Ми­ни­стар­ство са­о­бра­ћа­ја са­оп­шти­ло је ју­че да је из­да­ло упут­ство авио-ком­па­ни­ја­ма у тој зе­мљи ко­је ко­ри­сте „бо­ин­ге 787” да их до­дат­но пре­гле­да­ју на­кон фа­тал­не не­сре­ће ави­о­на тог ти­па у Ин­ди­ји.
Пре не­го што је ку­пи­ла „Ер Ин­ди­ју”, „Та­та” је упра­вља­ла с две дру­ге авио-ком­па­ни­је: ни­ско­та­риф­ним пре­во­зни­ком „Ер Ази­ја Ин­ди­ја” за­јед­но са ма­ле­зиј­ском авио-ком­па­ни­јом „Ер Ази­ја Бер­хад”, као и ком­па­ни­јом с пу­ним услу­га­ма, „Ви­ста­ра”, за­јед­но са „Син­га­пур ер­лај­нзом”, ја­вља „Дој­че ве­ле”.

Про­шле го­ди­не ком­па­ни­ја је кон­со­ли­до­ва­ла све те раз­ли­чи­те авио-ком­па­ни­је у свом вла­сни­штву у об­је­ди­ње­ну, „Ер Ин­ди­ју”. То је тре­нут­но дру­га нај­ве­ћа авио-ком­па­ни­ја у ју­жно­а­зиј­ској зе­мљи по бро­ју пут­ни­ка, од­мах по­сле „Ин­ди­Гоа”. Она кон­тро­ли­ше око 30 од­сто до­ма­ћег са­о­бра­ћа­ја у Ин­ди­ји, а на њу от­па­да и 56 од­сто ме­ђу­на­род­них пут­ни­ка ко­је пре­во­зе до­ма­ће авио-ком­па­ни­је.

Гру­па има фло­ту од око 300 ави­о­на – и ус­ко­труп­них и ши­ро­ко­труп­них мо­де­ла про­из­во­ђа­ча „Ер­бас” и „Бо­инг”. Пре­ма ин­диј­ским но­ви­на­ма „Би­знис стан­дард”, у 2024. пре­ве­зла је укуп­но 45,8 ми­ли­о­на до­ма­ћих пут­ни­ка. Гло­бал­на мре­жа „Ер Ин­ди­је” об­у­хва­та 31 зе­мљу на пет кон­ти­не­на­та и по­ве­зу­је Ин­ди­ју са де­сти­на­ци­ја­ма у Евро­пи, Се­вер­ној Аме­ри­ци и Азиј­ско-па­ци­фич­ком ре­ги­о­ну.                                                                             

 

Коментари0
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.