Субота, 19.07.2025. ✝ Верски календар € Курсна листа

Припреме за изградњу тунела између Савске и Дунавске падине

Но­вим пла­ном де­таљ­не ре­гу­ла­ци­је би­ће ис­пра­вље­не кри­ви­не на ње­го­вој тра­си, ка­же Мар­ко Стој­чић, глав­ни град­ски ур­ба­ни­ста
Улаз у ту­нел на Сав­ској па­ди­ни би­ће у про­ду­жет­ку старe ћу­при­је на чи­јем ме­сту ће би­ти из­гра­ђен но­ви Сав­ски мост ( Фо­то М. Спа­со­је­вић)

При­пре­ме за из­град­њу ту­не­ла из­ме­ђу Сав­ске и Ду­нав­ске па­ди­не по­че­ће у на­ред­ним не­де­ља­ма – ба­рем та­ко се, ка­ко ка­же, на­да Мар­ко Стој­чић, глав­ни град­ски ур­ба­ни­ста, а пр­ви ко­рак би­ће град­ња ула­зно-из­ла­зног пор­та­ла у Бу­ле­ва­ру де­спо­та Сте­фа­на код згра­де По­ли­циј­ске упра­ве за град Бе­о­град. Па­ра­лел­но са тим из­ра­ђу­је се но­ви план де­таљ­не ре­гу­ла­ци­је ко­јим се ме­ња тра­са ту­нел­ске ве­зе „због про­ме­не ме­то­де из­град­ње де­фи­ни­са­не идеј­ним ре­ше­њем, од­но­сно за­ме­на кла­сич­не ме­то­де гра­ђе­ња ту­не­ла тзв. ме­то­дом ТБМ (ма­ши­ном за ко­па­ње ту­не­ла)”, на­ве­де­но је у ела­бо­ра­ту за ра­ни јав­ни увид пла­на ту­нел­ске ве­зе Сав­ске и Ду­нав­ске па­ди­не, ко­јим је об­у­хва­ће­но око 35 хек­та­ра и ко­ји је пред очи­ма јав­но­сти до 23. ју­на.

– Ме­ња се део тра­се ту­не­ла та­ко што ће, по­јед­но­ста­вље­но ре­че­но, би­ти ис­пра­вље­не кри­ви­не. Ула­зни и из­ла­зни пор­та­ли оста­ју та­мо где су пред­ви­ђе­ни ста­рим пла­ном из 2019. и онај у Де­спо­та Сте­фа­на ра­ди­ће­мо пре­ма ста­ром план­ском до­ку­мен­ту. „Кр­ти­ца” ко­ја тре­ба да ко­па ту­нел тре­ба­ло би да стиг­не сле­де­ће го­ди­не из Ки­не, али пре то­га оче­ку­је нас сло­жен по­сао при­пре­ме те­ре­на ка­ко би ма­ши­на мо­гла да се сме­сти и да за­поч­не ко­па­ње под­зем­не са­о­бра­ћај­ни­це. Ка­да поч­не ко­па­ње у Бу­ле­ва­ру де­спо­та Сте­фа­на не­ма ста­ја­ња све док не иза­ђе на дру­гу стра­ну, код Еко­ном­ског фа­кул­те­та – ис­ти­че Стој­чић.

Улаз/из­лаз у ту­нел на Сав­ској па­ди­ни пла­ни­ран је у про­ду­жет­ку ста­рог Сав­ског мо­ста, на чи­јем ме­сту ће би­ти из­гра­ђен но­ви и ве­ћи мост, док се из­лаз/улаз на стра­ни Ду­нав­ске па­ди­не пла­ни­ра у Бу­ле­ва­ру де­спо­та Сте­фа­на, код згра­де МУП-а, од­но­сно у бли­зи­ни рас­кр­сни­це с Ули­цом Јо­ва­на Ава­ку­мо­ви­ћа.

„Пла­ни­ра­не су две ту­нел­ске це­ви, са по две са­о­бра­ћај­не тра­ке, ко­је се пре­ду­се­ком из Пар­ка Лу­ке Ће­ло­ви­ћа спу­шта­ју пре­ма пор­та­лу на Сав­ској па­ди­ни. Са­о­бра­ћај­ни­це про­ла­зе ис­под Ули­це Га­ври­ла Прин­ци­па и да­ље по­ни­ру у ту­нел ко­ји се на­ста­вља ис­под Те­ра­зи­ја, за­тим Ну­ши­ће­ве и по­том од Ули­це Џор­џа Ва­шинг­то­на пра­ти тра­су Бу­ле­ва­ра де­спо­та Сте­фа­на. Ни­ве­ле­та се за­тим пе­ње до пор­та­ла на Ду­нав­ској па­ди­ни, где се при­ступ­ном рам­пом до­ла­зи  до ни­воа Бу­ле­ва­ра де­спо­та Сте­фа­на”, на­ве­де­но је у ела­бо­ра­ту за ра­ни јав­ни увид.

Од­ра­ни­је је по­зна­то да на про­сто­ру из­ме­ђу Ло­ми­не и Ули­це Га­ври­ла Прин­ци­па пред­сто­ји ру­ше­ње обје­ка­та због из­град­ње ту­не­ла, а из ела­бо­ра­та се мо­же за­кљу­чи­ти да је реч о по­сто­је­ћих 3.500 стам­бе­них и 4.550 ко­мер­ци­јал­них ква­дра­та. Од­но­сно 54 ста­на ће би­ти укло­ње­на, а 162 осо­бе ра­се­ље­не. Екс­про­при­ја­ци­ја имо­ви­не, ку­ћа, ста­но­ва и зе­мљи­шта одав­но тра­је, а за не­ке по­ро­ди­це у том де­лу Сав­ске па­ди­не већ је окон­ча­на, ка­же Са­ша Стан­ко­вић, управ­ни­ца стам­бе­не за­јед­ни­це у Га­ври­ла Прин­ци­па 41. Оно што њу и ње­не ком­ши­је са­да бу­ни је­сте то што је, ка­же, њи­хо­ва ло­ка­ци­ја об­у­хва­ће­на и пла­ном за ту­нел, али и оним за ши­ре­ње Бе­о­гра­да на во­ди.

– На на­шој пар­це­ли од 13 ари су ку­ће и згра­да са укуп­но 22 вла­сни­ка и ми би­смо во­ле­ли да зна­мо ко је ко­ри­сник екс­про­при­ја­ци­је, да ли нас ру­ше због из­град­ње ту­не­ла и про­јек­та ко­ји је у јав­ном ин­те­ре­су или због по­тен­ци­јал­не град­ње лук­су­зних ста­но­ва ко­ја је пред­ви­ђе­на на обо­ду Те­ра­зиј­ске те­ра­се. У оба при­ме­ра ми же­ли­мо да бу­де­мо обе­ште­ће­ни та­ко да од сред­ста­ва ко­ја до­би­је­мо мо­же­мо да ку­пи­мо стан у истом кра­ју – ис­ти­че Стан­ко­ви­ће­ва.   

Про­ме­на у про­сто­ру ко­ју ће до­не­ти но­ви ту­нел за­хва­ти­ће и Парк Лу­ке Ће­ло­ви­ћа, ко­ји се „пре­ма пла­ни­ра­ном ре­ше­њу ре­ду­ку­је и де­ли на два одво­је­на про­сто­ра”.

„Пр­ви се у фор­ми тр­га на­ла­зи уз про­стор Еко­ном­ског фа­кул­те­та, а дру­ги, ко­ји пред­ста­вља ве­ћи, пре­о­ста­ли део не­ка­да­шњег пар­ка, пла­ни­ра се као тип скве­ра, оме­ђен је ули­ца­ма Га­ври­ла Прин­ци­па, Ка­ра­ђор­ђе­вом и Лич­ком”, на­ве­де­но је у ела­бо­ра­ту ко­ји је из­ра­дио Ур­ба­ни­стич­ки за­вод Бе­о­гра­да, а на­ру­чио га је Ин­сти­тут „Ја­ро­слав Чер­ни”.

Бу­ду­ћи ту­нел тре­ба­ло би да ули­це на прав­цу Но­ви Бе­о­град – Сав­ски ам­фи­те­а­тар – Ада Ху­ја рас­те­ре­ти од са­о­бра­ћа­ја за око 14 про­це­на­та, скра­ти вре­ме пу­то­ва­ња за око 10 од­сто, за исто то­ли­ко по­ве­ћа про­сеч­не бр­зи­не кре­та­ња, сма­њи за­га­ђе­ност и бу­ку. Све то су ур­ба­ни­сти под­ве­ли под оче­ки­ва­не ефек­те пла­ни­ра­ња.

Коментари1
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Шумадинац
Пројекат је одличан. Не знам да ли се размишљало о продужењу Теразијског тунела исто дуж Нушићеве улице који би изашао исто у Деспота стефана, али раније од овог већег тунела. Негде у зони Ботаничке баште нпр?

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.