Изложба Ане Кнежевић на „Белој ноћи” у Паризу
У оквиру овогодишње манифестације „Бела ноћ” у Паризу, у суботу 7. јуна, у Културно-информативном центру Србије свечано је отворена мултимедијална изложба „Геометрија празнине” уметнице Ане Кнежевић, у реализацији Музеја савремене уметности у Београду, а под покровитељством Министарства културе Републике Србије. Кустоскиња изложбе је Уна Поповић, док су за техничку реализацију били задужени Ненад Милосављевић (Културно-информативни центар, Париз) и Жил Бирки (спољни сарадник).
„Бела ноћ” (Nuit Blanche) један је од водећих уметничких догађаја у организацији града Париза, који сваке године нуди богат програм што обухвата разне форме савремене уметности и привлачи хиљаде посетилаца. Комплексна медијска инсталација Ане Кнежевић, заснована на светлу, звуку и просторној геометрији, привукла је изузетну пажњу публике свих генерација. Према речима менаџерке пројекта из Културног центра Србије у Паризу Диане Копривице, вече је било „изузетно успешно, са више од 1.000 посетилаца, што је незапамћен број за ’Беле ноћи’ у досадашњој историји центра”.
Инсталације које чине изложбу већ су биле приказане у Салону Музеја савремене уметности у Београду 2024. године, где су изазвале огромно интересовање публике, поставши најпосећенија изложба те године и ушавши међу пет финалиста за престижну награду „Политике”. Реч је о раду који не комуницира наративно, већ сензорно и фреквенцијски, који су посетиоци искусили у стању просторне тишине и енергетског баланса.
Ана Кнежевић је током самог отварања у Паризу представила три ВР инсталације „Orbital Resonanse” (2024) заједно са „Magnetic Flower” (2023) и „Sonic Geometry” (2021). У подруму Културног центра у Паризу уметница је реализовала просторно светлосну инсталацију под називом „Faraway, so close”. Инсталација и ВР су били интерактивни са публиком, па је изложба догађај на нивоу инволвације како кроз град Париз, тако и у самом галеријском простору. Сви радови проблематизују питања видљивог и невидљивог у уметности, као и искуство унутра–споља и изузетно су комуникабилни и отворени за интеракцију посетилаца и за индивидуални доживљај.
Како наводи кустоскиња Уна Поповић, ова поставка је резултат вишегодишњег истраживања Ане Кнежевић и њених експеримената са звуком и светлом у разним просторима. У доњем делу Културног центра публика има прилику да искуси инсталацију која делује на чула мимо језика, стварајући стање фреквенцијске нуле – баланс између видљивог и невидљивог.
Ненад Милосављевић, технички реализатор изложбе, истакао је да су сви задовољни што су успели да захтевну инсталацију поставе прецизно и функционално у сложеним условима простора Културног центра Србије у Паризу и позвао све који се налазе у овом граду да до 25. јула посете изложбу и доживе „Геометрију празнине”.
Изложба је отворена до 25. јула, а реакције публике, укључујући велики број уметника, студената и професионалаца из области нових медија, показују да је „Геометрија празнине” пун погодак за манифестацију „Бела ноћ”, али и важан допринос представљању савремене српске уметности у иностранству.
Ана Кнежевић (Београд, 1976) интердисциплинарна је уметница. Креира светлосне и звучне инсталације, цртеже и ВР инсталације. Од 2017. истражује нове области које је увела ВР технологија. Добитница је више награда. Осим у Србији, самостално је излагала у Њујорку, Бостону, Паризу...
Подели ову вест

Комeнтар успeшно додат!
Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.