Београдски „Продуценти” поново гостовали у Опатији
Од нашег специјалног извештача
Опатија – Критике се много брже објаве када критичари изађу у паузи. На крају те безнадежно лоше музичке верзије „Хамлета” у продукцији Макса Бјалистока сви ликови леже мртви на сцени. Они су макар имали среће. Ово нам је једна од најбољих критика...
Овим речима, које је у амбијенталном простору Летње сцене у Опатији изговарао глумац Милош Ђорђевић у сатиричном мјузиклу „Продуценти” београдског Позоришта на Теразијама у режији Југа Радивојевића, почела је симбиоза теразијских уметника и кварнерске публике, уз звездано небо, опојне мирисе чемпреса и маслина и бескрајно дуге аплаузе. Ауторски тим представе чине и Слободан Обрадовић, који је потписао превод и препев, Иван Илић, који је био задужен за музичке аранжмане. Милан Недељковић је диригент, Игор Барберић кореограф, Александар Денић сценограф и Марина Меденица костимограф.
Управа овогодишњег Фестивала мјузикла у Опатији, без двоумљења и поред големог финансијског „искорака”, позвала је представу „Продуценти” да поново гостује у Опатији. Екипа овог београдског ансамбла, који је на пут кренуо са чак 107 чланова, својом магијом глуме, песме, музике и покрета освојила је поклонике уметности у овом граду у живописном Кварнеру. Мјузикл „Продуценти” Позоришта на Теразијама, у нешто измењеном саставу, пре 13 година први пут је гостовао у Опатији. Публика је током протеклих сезона упорно тражила да још једном види овај музичко-сценски спектакл. Отуда не чуди огромно интересовање за овај наступ, па су у публици седели поклоници уметности и из Ријеке, Порторожа, Загреба, Ровиња, Трста...
– Седамдесету сезону завршавамо са два гостовања, у Опатији и Бару. Лепо је када се се коцкице сложе и добијемо прилику да се представимо публици изван матичне сцене. Ово је круна наше сезоне и посвећеног рада. Да покажемо оно што радимо људима који очекују музичко-сценски спектакл – каже Раде Марјановић, в. д. директора Позоришта на Теразијама, који је и предводио свој ансамбл.
Возећи се претходног дана локалним аутобусом од Ловрана према Опатији слушали смо времешну Загрепчанку, ушушкану у тиркизну свилу, са шеширом исте боје, како расположено прича на сав глас да је одлучила да издвоји добар део пензије да викенд посвети уметности. Тако је прве вечери ишла у Ријеку у Хрватско народно казалиште Ивана племенитог Зајца на премијеру представе „Прича са западне стране”, у режији и кореографији Леа Мујића, али је за крај оставила и посластицу: београдске „Продуценте” које је жељно ишчекивала. Овде се крајем јуна ишчекује и концерт Жељка Јоксимовића, а у околним баштама ресторана слушали смо протеклих вечери песме Томе Здравковића, које носталгично подсећају на нека прошла времена.
Заводљиви „Продуценти” Мела Брукса, аутора који је изазвао тектонски поремећај на Бродвеју, родном месту мјузикла, прате судбину два продуцента који су желели да створе најгору позоришну представу са најгорим глумцима које су могли да пронађу и побегну са новцем који им је дао инвеститор...
– Путовања са мјузиклима су прилично комплексна за организацију, пре свега због бројности ансамбла. Стигли смо у Опатију са три аутобуса, са комплетном техником која је допутовала дан раније. Преговори са организаторима могу да започну и годину дана раније, али минимални период је седам месеци рада да би све текло по плану. Морамо да покријемо разне аспекте гостовања. И поред свега тога, увек има неких промена, непланираних момената које се онда решавају у ходу – тврди Александра Делић, оперативна директорка Позоришта на Теразијама, која се уз своју колегиницу Јовану Шулејић побринула да цело гостовање протекне у најбољем реду, док нас је Ерни Гиганте Дешковић, директор фестивала у Опатији уверавао да су београдски „Продуценти” прави репертоарски потез.
– У Опатију је стигао најбољи мјузикл – „Продуценти”. И сви смо радосни. Прошлих сезона уживали смо у теразијским мјузилима „Флешденс” и „Чикаго”. Позориште на Теразијама негујe добар мјузикл и добро је приказати публици његов рукопис, да види да се добре ствари могу квалитетно урадити на овим просторима. Немамо обичај да понављано гостовања, али ово је заиста изузетак. Финансијски се покривамо јако добро. Локална самоуправа нам је јако наклоњена. А Опатија својом структуром је идеална за жанр мјузикла. Конзулат Републике Србије у Ријеци нам много помаже – тврди за „Политику” Ерни Гиганте Дешковић.
Овогодишње издање Фестивала мјузикла у Опатији представило се публици са пет продукција: две за децу и младе и три за одрасле, уз бројне радионице, презентације и разговоре са глумцима.
Глумцу Милошу Ђорђевићу који је годинама уназад играо махом у драмском ансамблу, јако је инспиративна улога Макса Бјалистока. У овој улози наследио је свог колегу Небојшу Дугалића, уз коментар да је то једна од најтежих улога.
– Гостовала сам више пута у Опатији. Овде је негована публика, воли позориште, посебно мјузикле. Осећали смо се уважено, достојанствено, што нас је подсетило на нека стара времена када су уметници били поштовани – каже Јелена Јовичић, која је мамила аплаузе и осмехе тумачећи своју Улу Инге Хансен, не баш много талентовану даму, љупку Швеђанку која је решила да се опроба у Њујорку и да окуша срећу. Када је схватила да није баш претерано талентована за игру и плес, одлучила је да некога заведе како би добила своју шансу...
У представи су играли и Слободан Стефановић, Мирољуб Турајлија, Милан Антонић... као и хор, балет и оркестар Позоришта на Теразијама.
Подели ову вест

Комeнтар успeшно додат!
Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.