Костим из представе „Краљ Иби“ на изложби о Зорану Радмиловићу у Атељеу 212
Гошћа нове епизоде видео серијала Танјуг Рефлектор била је директорка Атељеа 212 Гордана Гонцић која је говорила о "Муцијевим данима" и изложби посвећеној глумцу Зорану Радмиловићу.
Гонцић је рекла да је у Атељеу 212 на дан рођења његовог управника и редитеља Љубомира Муција Драшкића 20. јуна додељена редитељска награда која носи његово име, а нови добитник је Андреј Носов.
Према њеним речима, у оквиру петог фестивала "Муцијеви дани" током јуна Атеље 212 игра неке представе које нису стигли у јануару, а имају и филм о глумцу Петру Краљу, ауторке Аните Панић.
Гонцић је подсетила да се навршава 40 година од одласка Радмиловића, који је "умро као и сви велики глумци у сред лета, када нема позоришне сезоне".
Атеље 212 је одлучио да тада у свом фоајеу направи изложбу посвећену 20 представа у којима је играо Радмиловић у том позоришту.
"Имаћемо ексклузиву. Поставићемо и оригинал његов костим из 'Краља Ибија'. Изложба се зове 'Зоран Радмиловић у Атељеу 212'", најавила је Гонцић.
Најавивши да ће тим поводом приказати филм о Радмиловићу "Глумчина" који је урадило позориште "Зоран Радмиловић" из Зајечара, Гонцић је додала да ће бити и снимке представа "Краљ Иби" и "Радован ИИИ".
"Када се осврнете и помислите на Атеље, свако помисли на њега или бар на представу у којој он играо", истакла је Гонцић.
Након што је 1964. године постављен "Краљ Иби" у Атељеу 212, представа је играна потом више од десет година, Радимиловић ју је обележио својом игром, а постојала је млада публика која је ишла на сва извођења и звали су се ибијевци.
Гонцић је подсетила да је Радмиловић био најпре члан Београдског драмског позоришта, и након представе "Спровод", био је пред очима људи из Атељеа 212 кад је из поделе Краља Ибија изашао Љуба Тадић.
Према њеним речима, Радмиловић је "свој дар, то што јесте његова специфична глумачка игра, развио тек кроз Ибија".
"Те импровизације нису тек тако. Он врло озбиљно томе приступа, припрема се за сваку представу. Зна да људи то очекују од њега, зна да људи који пуно пута гледају представу очекују нешто ново", навела је Гонцић.
Радмиловић је био изузетан ум који градио представу да буде важна и да се тиче публике, напоменула је Гонцић.
Присетивши се како је имала срећу да присуствује у хотелу Метропол кад је Радмиловићу уручен "Добричин прстен", Гонцић је додала да је глумац био јако духовит, али и доста повучен и затворен.
"Није био комуникативан и отворен за све. Имао је неку тајну, неку муку, нешто је имао у себи и што се на сцени претварало у радост игре", навела је Гонцић.
Подели ову вест



Комeнтар успeшно додат!
Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.