Упркос упозорењима цене на хрватском Јадрану расту
ЗАГРЕБ - Иако за пад броја туриста у првих пет месеци на хрватском Јадрану многи окривљују високе цене, оне не падају, већ напротив понегде чак и расту, уз уверавање да то не доноси штету и да ће туриста ипак бити. Из Владе упозоравају да је то контрапродуктивно, а упозорење стиже и из Хрватске народне банке. Гувернер истиче да због тога реална потрошња већ пада.
„Лани смо вожњу таксијем од Пуле до Ровиња платиле 60 евра, а сада нас је стајала чак 120 евра. Све је знатно поскупело”, пожалила се ХРТ-у Мариа, гошћа из Шпаније.
Гошћа из Белгије казала је да је храна у Хрватској скупа, али је маникир упола јефтинији него у Белгији.
„Све је поскупело”, кратко је оценио гост из Немачке.
Чак се и наутичари жале. У Сплиту је за јуни и јули закупљено мање везова. „Можемо приметити да наши гости све мање једу по ресторанима, све више кувају по бродовима. Видимо по плинским боцама и по количини плина које им дајемо. Све више времена проводе свих седам дана на броду, што није добро ни за наша пловила ни за батерије”, истакла је Сара Доужан Жупановић, шефица Групације пружатеља услуга смештаја на пловилима при ХГК - ЖК Сплит. Угоститељи се жале на више цене сировина, најма, режије… „Мислим да су и вани цене исте као и код нас. Постали смо Европа и радници су поскупели исто као и у Европи”, сматра Антон Фариш, угоститељ из Ровиња.
Неки су рачунали на то да туристи неће штедети на малим задовољствима па су се и ту заиграли с ценама.
Кафа с млеком у хотелу с 5 звездица у Загребу кошта 3,5 евра. Пуно у односу на кафић иза угла где кафа кошта 2,2 евра. Али је и мало, у односу на цене у Опатији где ћете кафу с млеком у хотелу исте категорије платити чак шест евра.
Из Владе позивају туристички сектор на здрав разум. „Апелујем на мудрост и разум како нам се не би догодило да једну годину останемо без гостију због некаквих претеривања у том сектору”, нагласио је министар привреде Анте Шушњар, преноси Танјуг.
Упозорење је стигло из из Хрватске народне банке: „Понављам да смо имали дупло виши раст цена у задње три године од наших конкурената на Медитерану, да смо због тога почели губити удио на тржишту Медитерана у ноћењима и да нам реална потрошња већ пада”, истакао је гувернер Хрватске народне банке Борис Вујчић.
И економисти примећују да су претерали у односу на конкуренцију. „Онда имате дискрепанцију - 50 одсто пораст цена и 15 одсто пораст куповне моћи оних који нама долазе. И што се онда дешава? Ти туристи погледају лево и десно”, рекао је економски аналитичар Младен Ведриш.
Подели ову вест

Комeнтар успeшно додат!
Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.