Комисија доводи у ред и „Алиекспрес”
У покушају да их усклади са Законом о дигиталним услугама и заштити купце на заједничком тржишту, Европска комисија не оставља на миру технолошке гиганте. Ових дана је тема „Алиекспрес”, који је понудио решења после низа оптужби са којима се суочио а које се тичу управо неусклађености са прописима ЕУ. Једна од оптужби је и продаја плагијата и небезбедних производа, а овим поводом се огласио и Агустин Рејна, генерални директор Европске организације потрошача (BEUC). Он је рекао да ова организација поздравља мере које Европска комисија предузима како би осигурала да онлајн тржишта поштују правила ЕУ.
– Сада је веома важно да комисија прати да ли се обавезе на које је „Алиекспрес” пристао поштују и, ако се не поштују, требало би да предузме одговарајуће мере. Комисија, такође, мора да гони ову компанију у областима у којима се још увек не придржава закона, као што су његови проактивни напори да заустави продају илегалне и опасне робе на својој платформи – рекао је Рејна и додао да су прошле године имали сличне проблеме са „Темуом”, те да би се према свим компанијама требало опходити на исти начин. Једна од најважнијих обавеза је, како се наводи, то да се ускладе системи верификације, праћења и откривања платформе који имају циљ да ублаже одређене ризике који су у вези са скривеним линковима, њеним партнерским програмом и производима који потенцијално утичу на здравље и малолетнике. Ту је такође и механизам обавештавања и деловања платформе, интерни систем за решавање жалби, као и транспарентност у оглашавању.
– Комисија ће наставити да прати поштовање обавеза компаније „Алиекспрес”, као и њихову ефикасност. Конкретно, комисија може поново покренути поступак у случају значајне промене било које чињенице на основу које је одлука донета, где они поступају супротно својим обавезама – наводи се у извештају ЕК.
Када је реч о оглашавању, обавеза компаније је да се јасно обележе сви огласи, на пример, ознаком „оглас”, и када се приказују нерегистрованим корисницима. Интеракцијом са овом ознаком, корисници ће моћи да приступе информацијама као што су главни критеријуми циљања, идентитет оглашивача и страна у чије име је оглас постављен.
Подели ову вест

Комeнтар успeшно додат!
Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.