Александар Вучић обилази нову деоницу аутопута Паковраће-Пожега, која се данас свечано отвара
ЧАЧАК – Председник Србије Александар Вучић обилази новз деоницу ауто-пута Е-763 "Милош Велики" од Паковраће до Пожеге, у дужини од 19,56 километара, која се данас свечано отвара заједно са два најдужа друмска тунела у Србији - Лаз и Муњино брдо.
Вучић је претходно у Паковраћу одржао састанак са представницима кинеске компаније ЦРБЦ која је изводила радове.
У аутобусу са Вучићем и представницима медија су и министарка грађевинарства Александра Софронијевић, министар за јавна улагања Дарко Глишић, амбасадор Кине Ли Минг, директори Путева Србије и Коридора Србије Зоран Дробњак и Александар Антицх.
Председник Вучић је у петак најавио да ће нова деоница од Паковраће до Пожеге бити отворена за саобраћај од недеље у 12 сати.
Карактеристично за ову деоницу је што пролази кроз веома тежак географски терен и због чега су изграђени бројни тунели и мостови, па скоро трећину трасе чине мостови и тунели. На целокупном пројекту је пројектовано 35 мостова укупне дужине 5.196 метара, четири надвожњака укупне дужине 592 м (три моста на локалним путевима након силаска са денивелисаних раскрсница укупне дужуне 180 метара.
Пројектовано је и четири надвожњака у склопу денивелисаних раскрсница укупне дужуне 1.075м и то: 13 мостова дужине преко 100 метара, а најдужи мост 478 метра, шест мостова дужине од 25-100 м, 16 једнораспонских мостова дужине од 10-25 м.
Мост преко Западне Мораве је јединствен у односу на остале, јер премошћује реку распоном од 80 метара, а укупне дужине је 330 м.
Изграђено је 1.912.000 м3 насипа и три комплетне саобраћајне петље, које ће омогућити растерећење постојеће обилазнице око Чачка.Део од Паковраће до Пожеге у саставу је деонице Прељина - Пожега дужине 30,96 километара, од чега је 11,4 километара деонице Прељина-Паковраће пуштена у саобраћај 2022. године.
Деоница Прељина - Пожега надовезује се на већ изграђени ауто-пут "Милош Велики" који је у саобраћају од Сурчина до Прељине, у пуном профилу ауто-пута са припадајућим објектима, петљама, тунелима и мостовима.Финансијер ове деонице је Влада Србије - Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфрастуктуре, а инвеститор ЈП Путеви Србије.
Главни извођач радова је "Цхина Цоммуницатионс Цонструцтион Цомпанy" (матична компанија фирме ЦРБЦ), а уговорена вредност целе деонице од Прељине од Пожеге износи 523.530.000 долара (450 милиона евра).
Топографски и геоморфолошки услови су захтевали потребу за пројектовањем и изградњом укупно три тунела: Трбушани, Лаз и Муњино Брдо. Тунел Трбушани налази се у првој трећини деонице. Даље траса прелази преко Западне Мораве и пење се обронцима планине Овчар и Јелице.
Кроз планину Јелицу пробија се тунел Лаз. Затим се траса спушта према Лучанима кроз Марковицу и Негришоре. После Лучана пролази кроз брдски масив тунелом Муњино Брдо до места Прилипац, где је и завршетак деонице.Сва три тунела су пројектована са по две одвојене тунелске цеви, свака за један саобраћајни смер.
Дужине тунелских цеви тунела Трбушани су приближно 300 метара. Дужине тунелских цеви тунела Лаз су приближно 2.700 м и 2.900 м (дужина леве цеви по осовини леве цеви је 2.842,57м, а дужина десне цеви 2.662,33м).
Према подацима Путева Србије, осовинско растојање тунелских цеви је од минимално 35 до највише 55 метара. На трећини дужине тунела пројектовани су везни ходници за пролаз возила из једне у другу тунелску цев са нишама за возила у квару, као и девет пешачких попречних везних ходника на прописаним међурастојањима, који омогућавају безбедну евакуацију у инцидентним ситуацијама.
На средњем делу овог попречног ходника за пролаз возила, резервисан је простор за погонску трафостаницу.Испод пешачких стаза на обе стране коловоза предвиђен је простор за смештај различитих електоренергетских и телекомуникационих инсталација.
Дужине леве и десне тунелске цеви тунела Муњино Брдо су у просеку 2.750 м, леве цеви 2.755,75 м, док је десна цев нешто краћа, са дужином од 2.740,14 м.
Тунел Муњино Брдо је пројектован са две тунелске цеви за сваки правац вожње по једна, односно кроз сваку тунелску цев се одвија једносмерни саобраћај са две возне траке. Ширина коловоза у тунелу је 7.70 м. Осовински размак тунелских цеви је око 30 м. Висина саобраћајног профила је Х=4.75м.
Са обе стране коловоза су пројектоване службене пешачке стазе, ширине од 1.19м -1.24м. Испод њих је простор за смештај различитих електоренергетских и телекомуникационих инсталација. Попречни пешачки пролази за прелазак пешака из једне у другу цев у случају ванредног догађаја у тунелу, су пројектовани да могу да пропусте и интервентна возила и налазе се на растојању од 220-280м.
За сваку тунелску цев су пројектована по два проширења за уклањање покварених возила- Хаваријске нише. Попречни возни пролази за пропуштање возила из једне у другу цев су део тунела Муњино Брдо пројектовани на међусобном размаку од 1.000 до 1.006 м у подужном правцу.
Тунели Лаз и Муњино Брдо представљају тренутно најдуже друмске тунеле у Србији. Само у првом делу деонице од постојеће наплатне рампе "Прељина" до Паковраћа, који је дужине 14,3 км, урађено је измештање електроенергетских, телекомуникационих, водоводних и гасних инсталација на укупно 73 места.
Ауто-пут Е-763 Београд - Јужни Јадран служи као витална веза између Србије и Црне Горе, повезујући Београд са подручјем Јужног Јадрана. На ширем плану, побољшаће повезаност између Румуније, Србије, Црне Горе и Италије. У Пожеги је предвиђена изградња саобраћајног чвора по коме се део аутопута одваја за Котроман и гранични прелаз са БиХ.
Пројекат деонице Прељина – Пожега ауто-пута Е-763 смештен је на јужном делу ауто-пута Е-763 у Србији. То је ауто-пут са раздвојеним коловозом са укупно четири траке и са пројектованом брзином до 120 км/ч. Пројекат је препознат као најизазовнија деоница за изградњу на читавом ауто-путу Е-763.
Тунели су критични објекти са аспекта безбедности учесника у саобраћају и њихов значај се огледа у потенцијалним последицама и размерама ванредних догађаја који се у њима могу догодити.
Сви тунели на државним путевима ИА реда имају уграђене паметне системе осветљења, изменљиву саобраћајну сигнализацију и видео надзор, док они дужи од 500 метара имају све неопходне сигурносне системе за дојаве и откривање пожара, систем контроле квалитета ваздуха, вентилације и одимљавања тунела, хидрантску мрежу за гашење пожара, јавни разглас за преношење порука корисницима, СОС телефоне, ПП апарате...
Надзор и управљање објектима се врши 24 часа сваког дана из оперативно управљачких центара према јасно дефинисаним процедурама реаговања у случају ванредних догађаја.
Сами ванредни догађаји укључујући и саобраћајне незгоде могу имати далеко веће последице у тунелу и утицајној зони тунела у односу на отворену деоницу, како због специфичности простора тако и због неадекватних реакција учесника у саобраћају услед додатног стварања панике због ограниченог и затвореног простора.
Важно је нагласити да је брзина главни узрочник критичних догађаја у тунелима и да се брзина кретања возила у тунелима снима. Ограничење брзине приликом вожње кроз тунеле је 80 км на час и поштујући ограничење брзине подижемо ниво безбедности саобраћаја у тунелу.
Висок број инцидентних догађаја, као и велики број забележених неадекватних реакција корисника пута указало је потребу за спровођењем едукативних кампања са циљем подизања нивоа безбедности у саобраћају на државним путевима кроз едукацију возача и свих учесника у саобраћају и то кроз едукацију возача за безбедно понашање у тунелима у редовним условима одвијања саобраћаја "Безбедно кроз тунел", као и кроз едукацију возача за безбедно понашање у тунелима у случају ванредних догађаја који могу животно угрозити учеснике у саобраћају "У тунелу нисмо сами".

Председник Вучић: Поносан сам јер смо упркос свему завршили најтежу деоницу ауто-пута у Србији икада
Председник Србије Александар Вучић изјавио је данас да је поносан јер је завршена, како је навео, најтежа деоница ауто-пута у Србији икада Паковраће - Пожега, упркос спотицањима споља и изнутра и навео да су данас започети званични преговори за комерцијални уговор за изградњу пута до Дуге Пољане.
"Приоритет је преко Ариља, не идемо преко Голије, идемо на Кушиће и онда на Дугу Пољану. Ту нам је 75 одсто објеката, много кошта, али тражимо креативне начине за финансирање. Дуга Пољана је место између Сјенице и Новог Пазара, тиме цео тај крај подижемо", рекао је Вучић током вожње отвореним аутобусом новоизграђеном деоницом од Паковраће до Пожеге, коју данас званично отвара.
Како је додао, са друге стране, људи већ траже наставак од 14,5 километара од Пожеге према Ужицу до Злакусе и од Злакусе има још 17 километара до Мачката, односно до Беле земље, скретања ка Котроману и Вишеграду и до излаза на Златибор.
Вучић је истакао да је данас важан дан за земљу и, обраћајући се новинарима, рекао да је можда за њих ово уобичајени радни дан, али да за њега значи шест година рада, примања извештаја о радовима сваког дана.
"Ово је најтежа деоница коју смо икада изградили у Србији, Муњино брдо и Лаз, толико мука. Никада се није градила тако тешка деоница, надам се да нећемо имати више тако тешких деоница", казао је Вучић и додао да је Фрушкогорски коридор лакши од деонице Паковраће - Пожега.
Наводећи да су блокадери јуче покушали да блокирају ауто-пут, Вучић је рекао да су у 19. веку покушали да забране увођење уличне расвете.
"Увек имате оне који заустављају прогрес, али срећан сам што смо ово успели и урадили, за мене је сатисфакција за много година тешког рада у којима нисам имао одмора, али данас постоји нешто што нико не може да обрише. Изградили смо више путева од када сам премијер, па председник Србије, него у претходних 70 година и како да не будем поносан", навео је председник.
Вучић је истакао да су их за то време свакога дана нападали, спотицали, шибали, али да су, без обзира на све то, успели и то захваљујући грађанима Србије.
Александар Вучић: Нова деоница ауто-пута Паковраће-Пожега потпуно безбедна, бесплатна до 15. јула
Председник Србије Александар Вучић поручио је данас да је нова деоница ауто-пута Е-763 "Милош Велики" од Паковраће до Пожеге, у дужини од 19,56 километара, потпуно безбедна за коришћење и најавио да ће тај део аутопута моћи бесплатно да се користи до 15. јула.
Вучић је током вожње са представницима медија последњом деоницом ауто-пута до Пожеге, на питање новинара како коментарише писање појединих медија да се отвара аутопут иако није безбедан, као и да се отвара тајно, рекао да може само да каже да је тако када неко толико мрзи своју земљу и не може да се радује успеху Србије.
Вучић је нагласио да ништа не ради тајно већ све јавно, као и да нема више енергије да сваког дана одговара на све лажи и оптужбе.
Он је истакао да је министарка грађевинарства Александра Софронијевић најстручнија за тај сектор, с обзиром да се бави тим послом 40 година и поновио да је аутопут потпуно безбедан.
"Не могу да јој буду приправници ти који критикују. Она је најстручнија у земљи и сагледала је све пре отварања. Погледајте како ово изгледа, у два нивоа ауто-пут, нестварно и чудесно изгледа, прелепа природа. Ауто-пут до Пожеге је фантастичан и више се не иде кроз Овчарско-кабларску клисуру", рекао је Вучић.
Председник је питао министарку Софронијевић до када ће моћи бесплатно грађани да користе ту деоницу ауто-пута, а она је одговорила до 10. јула, након чега је он затражио да то буде до 15. јула и добио потврдан одговор.
Вучић је истакао да се данас у оквиру нове деоници отварају и два најдужа и најмодернија друмска тунела у Србији - Лаз и Муњино брдо, који су дуго око три километра. Председник је истакао да је дужила тунела Лаз 2.850 метара, а Муњино брдо 3.150 метара.
Додао је да током проласка кроз тунел Лаз да постоји 24-часовно дежурство за безбедност тунела и надзор. Истакао је да је од 2012. изграђено чак 609 километара ауто-путева и брзих саобраћајница.

Вучић обишао оперативно-управљачки центар на деоници ауто-пута Паковраће-Пожега
Председник Србије Александар Вучић обишао је данас оперативно-управљачки центар одакле ће се вршити надзор, праћење и управљање саобраћајем на новоизграђеној деоници ауто-пута од Прељине до Пожеге.
Извршни директор у јавном предузећу "Путеви Србије" Зоран Кнежевић обавестио је председника Вучића да ће се из те контролне собе вршити 24-очасовно праћење, надзор свих система инсталираних на путној мрежи, као и да ће примарно у надзору бити представници "Путева Србије", а осим њих биће и имплементатори опреме да се у првој фази прелазног периода прати рад инсталираних система.
"Ово у ствари служи да шта год да се деси, ви можете одмах да интервенишете", рекао је Вучић. Председника су обавестили и да се ту детектују сви ванредни догађаји, инцидентни и да ће ту бити обучена екипа која промптно реагује.
У окружењу ће се налазити екипа коју чине ватрогасно-спасилачке јединице, управа саобраћајне полиције, службе одржавања, хитне помоћи.
"Можемо да се меримо што се тиче безбедности са резултатима других развијених европских земаља", казао је Кнежевић обраћајући се председнику.
Вучић је информисан и да се у том центру налази врхунски, огроман агрегат који без прекида у напајању напаја све системе који су у функцији уколико дође до нестанка струје и то пет сати.
"Значи да шта год се деси, било какав компјутерски поремећај или струја нестане из било ког разлога, великог невремена, он пет сати држи", казао је Вучић.
Председнику је речено и да ће бити појачана активност Управе саобраћајне полиције како би се поштовало ограничење брзине које у тунелима износи 80 километара, преноси Танјуг.
Подели ову вест



Комeнтар успeшно додат!
Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.