Пропало најмање 70 аранжмана уговорених са агенцијом „Митос”
Сектору туристичке инспекције до сада се јавило више од 70 путника који су уплатили аранжмане преко туристичке агенције „Митос ” ДОО, која је престала са радом. Иако агенција има полису осигурања, случај није далеко одмакао, а поступак утврђивања инсолвентности још није ни почео. Без обзира на позиве инспекције, власник и даље није дошао да потпише захтев за утврђивање инсолвентности. Без тога поступак не може да буде покренут, а тиме ни полиса осигурања из које ће се враћати новац путницима не може да буде активирана. Како „Политика” сазнаје, полиса осигурања већ у овом тренутку не покрива дуговања агенције према путницима. Стигло је више од 70 пријава, а то су уговори на којима има и више путника, што значи да је већи број оштећених. Реч је о оним путницима који су своја путовања уплатили преко агенције која је била организатор путовања и која нису реализована.
– Инспекција нема могућност даљег утврђивања чињеница с обзиром на то да је агенција затворена, а одговорна лица не желе да дођу и потпишу захтев. Нама су тренутно руке везане, односно не постоји ништа што бисмо могли учинити. Надамо се да ће се поменуто лице одазвати и што пре појавити, како бисмо процедуру отпочели и у корист путника решавали. Што се нас тиче, заиста смо предузели све што је у нашој моћи – каже Дуња Ђенић, помоћник министра туризма за инспекцијске послове.
Према њеним речима, утврђивање инсолвентности ради активирања гаранција се може покренути утврђивањем стања на рачунима правног лица или добијањем потврде из Народне банке Србије о блокади рачуна. С обзиром на то да њима рачуни нису блокирани, једино што инспекцији преостаје јесте да се крене у поступак утврђивања инсолвентности, али им је за тај поступак неопходно одговорно лице које се обраћа банкама и доставља доказ о стању на рачуну како би се утврдило да немају новац да врате путницима.
– Са таквом потврдом ми се обраћамо осигуравајућем друштву и може започети поступак активирања гаранције. Док се то не деси односно док лице не поднесе само захтев за утврђивање инсолвентности и не докаже нам достављањем потврда стање на рачунима, немогуће је утврдити инсолвентност и тренутно није могуће ни активирати гаранцију – каже Ђенићева.
На питање да ли постоји рок за утврђивање инсолвентности, она каже да не постоји, али је проблем што путници немају могућност да се на други начин обештете осим у случају подношења личних тужби. И по завршетку судског поступка питање је да ли би били обештећени, јер власник агенције нема новца на рачунима.
– Путнике нико не спречава да у међувремену поднесу пријаве суду против агенције и власника, али то не значи да ће добити и новац – каже наша саговорница. Једини начин да путницима буде враћен новац је покретање инсолвентности или банкрота. Он се утврђује по закону првог и 30 дана од тренутка када крене поступак и то значи да је то такође рок који би путници морали да чекају до активирања полисе осигурања.
Агенција „Митос ” ДОО ново је правно лице, али је део породичног бизниса у туризму. Претходна агенција „Митос травел” је такође затворена 2023. године. На расположиве телефоне у агенцији се и даље нико не јавља, па редакција „Политике” није могла да добије њихов коментар.
Подели ову вест


Комeнтар успeшно додат!
Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.