Среда, 16.07.2025. ✝ Верски календар € Курсна листа

По­че­ла из­град­ња „Ма­ри­не Дор­ћол”

У пр­вој фа­зи у на­ред­них 36 ме­се­ци би­ће по­диг­ну­те две це­ли­не са че­ти­ри стам­бе­но-по­слов­на објек­та од укуп­но њих 15 ко­ли­ко ће има­ти бу­ду­ћи ком­плекс
Фо­то Д. Му­чи­ба­бић

По­ста­вља­њем гра­ди­ли­шне огра­де и кон­теј­не­ра из­град­ња пр­ве од три фа­зе стам­бе­но-по­слов­ног ком­плек­са „Ма­ри­на Дор­ћол” са 15 стам­бе­них обје­ка­та, 632 ста­на, 41 ло­ка­лом, 1.181 пар­кинг-ме­стом и два вр­ти­ћа ко­нач­но је по­че­ла. Пре не­го што су рад­ни­ци и ма­ши­не „Стра­ба­га”, из­во­ђа­ча ра­до­ва, ухва­ти­ли уко­штац са при­прем­ним ра­до­ви­ма из­ме­ђу оба­ле Ду­на­ва и Ули­це Ду­нав­ски кеј ин­ве­сти­тор че­шка ком­па­ни­ја „Се­бре Ма­ри­на Дор­ћол” кра­јем про­шлог ме­се­ца до­би­ла је при­ја­ву ра­до­ва, до­ку­мент ко­ји, ка­да се гра­ди пре­ма за­ко­ну, прет­хо­ди отва­ра­њу гра­ди­ли­шта. У пр­вој фа­зи ко­ја би тре­ба­ло да бу­де за­вр­ше­на за 36 ме­се­ци би­ће по­диг­ну­те две це­ли­не А (три објек­та) и Б (је­дан обје­кат) и њи­хо­ви по­ста­мен­ти у ди­рект­ном кон­так­ту са пар­те­ром ко­ји је пред­ви­ђен за јав­но ко­ри­шће­ње, ка­же за наш лист То­маш Кли­ма, из­вр­шни ди­рек­тор „Се­бре” за Ср­би­ју.

– Пр­ва фа­за на­ла­зи се у се­ве­ро­за­пад­ном де­лу ло­ка­ци­је, из­ме­ђу оба­ле Ду­на­ва, ба­зе­на ма­ри­не, ули­це Ду­нав­ски кеј и Ду­бро­вач­ке. У по­ста­мен­ти­ма пр­ве две це­ли­не би­ће ло­ка­ли са ши­ро­ком по­ну­дом са­др­жа­ја – ре­сто­ра­ни, ка­фи­ћи, су­пер­мар­кет, ор­ди­на­ци­је и дру­ги сер­ви­си – на­ме­ње­ни и ста­на­ри­ма и свим Бе­о­гра­ђа­ни­ма – ис­ти­че Кли­ма и до­да­је да се ком­плекс гра­ди на 4,3 хек­та­ра, од­но­сно пар­це­ла­ма ко­је је „Се­бре Ма­ри­на Дор­ћол” прет­ход­них го­ди­на ку­пи­ла од гра­да.

Пре­те­жан део бу­ду­ћег ком­плек­са чи­ни­ће стам­бе­ни објек­ти, док су уз са­му оба­лу пла­ни­ра­ни про­сто­ри за спорт­ске на­ме­не. Део про­јек­та је и парк са ре­кон­стру­и­са­ним кра­ном, у не­по­сред­ној бли­зи­ни згра­де бив­ше Тер­мо­е­лек­тра­не „Сна­га и све­тлост”. Тај обје­кат тре­ба­ло је да бу­де об­но­вљен и у ње­га пре­се­љен Му­зеј Ни­ко­ле Те­сле, али од те иде­је, упр­кос пом­пе­зним на­ја­ва­ма, др­жа­ва је од­у­ста­ла и пре­ко но­ћи од­лу­чи­ла да за­о­став­шти­ну јед­ног од нај­ве­ћих срп­ских на­уч­ни­ка из Крун­ске ули­це из­ме­сти у не­ка­да­шњу фа­бри­ку хар­ти­је Ми­ла­на Ва­пе у Бу­ле­ва­ру вој­во­де Ми­ши­ћа, од­но­сно у Бе­о­град на во­ди, ко­ја ће би­ти об­но­вље­на.

– Део ком­плек­са „Ма­ри­на Дор­ћол” чи­ни јав­на про­ме­на­да дуж Ду­на­ва и оба­ле ба­зе­на ма­ри­не, као и но­ви јав­ни парк уз кран бив­ше тер­мо­е­лек­тра­не. Пла­ни­ран је и ди­рек­тан јав­ни при­ступ во­ди у окви­ру ба­зе­на ма­ри­не, ко­ји ће би­ти на­ме­њен спорт­ским и ре­кре­а­тив­ним ак­тив­но­сти­ма за све гра­ђа­не – ис­ти­че Кли­ма.
Укуп­на над­зем­на по­вр­ши­на про­јек­та, на­во­ди, је­сте 125.000 ква­драт­них ме­та­ра, док  хо­ри­зон­тал­ни кро­во­ви ‒ зе­ле­не кров­не ба­ште и жар­ди­ни­је­ре има­ју око 13.000 ква­дра­та. Вред­ност „Ма­ри­не Дор­ћол” про­це­ње­на је на 390 ми­ли­о­на евра и ком­плекс би тре­ба­ло да бу­де за­вр­шен у ро­ку од шест го­ди­на. Ауто­ри про­јек­та су ар­хи­тек­те Је­ле­на Ку­зма­но­вић и њен че­шки ко­ле­га Ста­ни­слав Фи­а­ла, од­но­сно њи­хов парт­нер­ски би­ро „Ку­зма­но­вић и Фи­а­ла”.

– Наш про­је­кат раз­ли­ку­је се по на­чи­ну на ко­ји је про­ми­шљен – це­ло­ви­то, од­го­вор­но и са ја­сно по­ста­вље­ним вред­но­сти­ма. Ак­це­нат је ста­вљен на по­ве­зи­ва­ње ар­хи­тек­ту­ре, мор­фо­ло­ги­је те­ре­на, пеј­за­жа и сва­ко­днев­ног жи­во­та, уз по­што­ва­ње на­сле­ђа про­сто­ра и са­вре­ме­них по­тре­ба ко­ри­сни­ка. Зе­ле­на ар­хи­тек­ту­ра, при­род­ни ма­те­ри­ја­ли, сло­бод­не фор­ме и отво­ре­ни про­сто­ри ко­ји под­сти­чу кре­та­ње и бо­ра­вак на отво­ре­ном, па­жљи­во су ин­те­гри­са­ни у кон­цепт. Уме­сто да до­ми­ни­ра, ар­хи­тек­ту­ра ства­ра ам­би­јент у ко­јем се чо­век осе­ћа при­род­но, сло­бод­но и по­ве­за­но са окру­же­њем. Та­кав при­ступ до­при­но­си ства­ра­њу трај­них вред­но­сти отво­ре­ног, одр­жи­вог и ху­ма­ног про­сто­ра ко­ји ра­сте за­јед­но са гра­дом – ис­ти­че Је­ле­на Ку­зма­но­вић.

Ка­ко ко­мен­та­ри­ше­те то што део жи­те­ља Дор­ћо­ла тра­жи да се про­је­кат об­у­ста­ви и, из­ме­ђу оста­лог, твр­ди да ће зе­ле­не по­вр­ши­не би­ти сма­ње­не са 30 на 10 од­сто?
– На­ша ком­па­ни­ја на­ви­кла је да по­слу­је у скла­ду са свим ва­же­ћим про­пи­си­ма и за­ко­ни­ма – би­ло да је реч о про­јек­ти­ма у Че­шкој, Ве­ли­кој Бри­та­ни­ји или у Ср­би­ји. План де­таљ­не ре­гу­ла­ци­је за ло­ка­ци­ју „Ма­ри­не Дор­ћол” ја­сно де­фи­ни­ше ми­ни­мум 40 од­сто сло­бод­них и зе­ле­них по­вр­ши­на на пар­це­ли, од че­га нај­ма­ње 10 про­це­на­та мо­ра би­ти у ди­рект­ном кон­так­ту са при­род­ним тлом. На­ши ар­хи­тек­ти су у пот­пу­но­сти ис­по­што­ва­ли ове па­ра­ме­тре при­ли­ком раз­ра­де про­јек­та и обез­бе­ди­ли зе­ле­ни­ла у оста­лим ка­те­го­ри­ја­ма зна­чај­но ви­ше, око 34.000 ква­дра­та у це­лом про­јек­ту – од­го­ва­ра Кли­ма.

„Се­бре Ма­ри­на Дор­ћол” са око 200.000 евра фи­нан­си­ра­ла је из­ра­ду идеј­них ре­ше­ња ли­ниј­ског пар­ка, зе­ле­ног ко­ри­до­ра од Бе­тон ха­ле до Пан­че­вач­ког мо­ста, до ко­јих је град до­шао на по­зив­ном кон­кур­су 2020. Ра­до­ви де­сет ти­мо­ва до­ма­ћих ар­хи­те­ка­та би­ли су основ за из­ра­ду пла­на де­таљ­не ре­гу­ла­ци­је за из­град­њу те ви­ше­на­мен­ске оазе за од­мор и за­ба­ву ко­ја ће за­ме­ни­ти пру­гу и сти­хиј­ски по­диг­ну­те објек­те, опле­ме­ни­ти део гра­да уз ин­ду­стриј­ска по­стро­је­ња и омо­гу­ћи­ти бо­љу ве­зу гра­да и ре­ке. План ко­јим је об­у­хва­ће­но 66 хек­та­ра од ко­јих око 23 при­па­да но­вом зе­ле­ном ко­ри­до­ру усво­јен је у ав­гу­сту 2021, а омо­гу­ћио је и из­град­њу ста­но­ва и ко­мер­ци­јал­них са­др­жа­ја на тра­си ли­ниј­ског пар­ка. 

Да­ли­бор­ка Му­чи­ба­бић  

 

 

Ква­драт ста­на из­ме­ђу 5.000 и 9.000 евра

У пр­вој фа­зи „Ма­ри­не Дор­ћол” би­ће по­диг­ну­та 263 ста­на од ко­јих је до са­да про­да­то ви­ше од њих 80, а це­на ква­драт­ног ме­тра је из­ме­ђу 5.000 и 9.000 евра, у за­ви­сно­сти од по­зи­ци­је у окви­ру ком­плек­са, ис­ти­че То­маш Кли­ма.
– Ста­но­ви има­ју чи­сту ви­си­ну пла­фо­на од 2,9 ме­та­ра, гре­ја­ње и хла­ђе­ње се обез­бе­ђу­ју то­плот­ним пум­па­ма ко­је ко­ри­сте ге­о­тер­мал­ну енер­ги­ју, са че­тво­ро­цев­ним си­сте­мом ко­ји омо­гу­ћа­ва сва­ком ста­на­ру да не­за­ви­сно гре­је или хла­ди стан, без об­зи­ра на ре­жим ра­да у остат­ку згра­де. Ту је и си­стем вен­ти­ла­ци­је са ре­ку­пе­ра­ци­јом и фил­те­ри­ма за пре­чи­шћа­ва­ње ва­зду­ха у сва­ком ста­ну, што зна­чај­но сма­њу­је тро­шко­ве гре­ја­ња и хла­ђе­ња. Сва­ком ста­ну при­па­да и ве­ли­ко пар­кинг-ме­сто и оста­ва, а сва­ка згра­да има про­сто­ри­је за од­ла­га­ње деч­јих ко­ли­ца и би­ци­ка­ла ста­на­ра – обра­зла­же Кли­ма шта све ула­зи у це­ну ква­дра­та.

 

Коментари0
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.