Четвртак, 23.09.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

Вагони достојни 21. века

На мосту на Малој ријеци биће замењени прагови и шине (Фотодокументација „Политике”)

Бар – Последњи вагони и локомотиве у Црној Гори купљени су почетком осамдесетих година прошлог века и још клацкају старим железничким шинама. Стога је Железница одлучила да до лета среди и боље опреми и возове и барске пругу.

– Најмлађи наши возови су с почетка осамдесетих. Циљ нам је да сада макар зауставимо њихово пропадање и да их средимо што боље можемо. Већ смо потписали уговор о преуређењу десет путничких вагона са фирмом „Гредељ” из Загреба, каже Решад Нухоџић, председник Одбора директора Железничког превоза. Загрепчани ће тим вагонима потпуно променити унутрашњост, биће климатизовани, озвучени, са вакуум тоалетима и аутоматским вратима.

Расписали смо и јавни позив за сређивање још 26 путничких вагона, 21 је добила фирма „Желвоз” из Смедерева, а пет ће ићи на дотеривање у Марибор. Од тих вагона намеравамо да направимо два воза који ће саобраћати на релацији Бар – Београд.

Један електромоторни воз је на генералној оправци у Смедереву. Он ће до краја јануара, надам се, бити укључен у саобраћај. Расписали смо тендер за генералну оправку још два електромоторна воза, па ћемо са три воза покушати да покријемо локални саобраћај, додаје Нухоџић.

Председник Одбора директора Железничке инфраструктуре Зарија Франовић, каже да се истовремено сређују и клизишта, санирају мостови и тунели. За те хитне послове, који ће бити завршени најкасније почетком 2010. године, обезбеђено је 12.000.000 евра од 15 милиона евра кредита Европске банке за обнову и развој. Завршава се ремонт моста на Скадарском језеру, ради се генерални ремонт скретница у Голубовцима и Бару, планирамо да уградимо нови Сименсов сигнално сигурносни систем, уређаје за аутоматско заустављање воза који прође кроз црвено, уградили смо грејање на скретницама на северу, уредили станице у Мојковцу и посебно Колашину, због зимског туризма, станице у Бару, Сутомору, Црмници, следе Вирпазар, Морача и Матешево. Све то чини да пруга сада личи на велико градилиште. Када се сабере све што се планира добијемо податак да инвестиције за 2009. годину прелазе 40.000.000 евра – казао је Франовић.

По његовим речима, пруга је, у безбедносном смислу, у добром стању. – Недавно су две екипе из Железница Србије са мерним колима контролисале контактну мрежу и геометрију колосека. Није нађена ниједна критична тачка. На жалост, након 30 година тек сада смо потписали уговор о сарадњи са подгоричким Грађевинским факултетом, тако да су стручњаци са тог факултета са колегама из београдског Саобраћајног института (ЦИП) снимили свих 16 челичних мостова које имамо. Стручњаци кажу да ниједан није критичан, али су рекли шта су приоритети које ваља урадити – каже Франовић.

Он истиче да је прича о темељној реконструкцији пруге Бар – Београд, вредна око 300.000.000 евра, за чије су финансирање Италијани били заинтересовани, још актуелна.
– За тај посао заинтересоване су све три државе: Италија, Србија и Црна Гора. Треба само да се договоримо. Заинтересовани су и Мађари и Румуни – каже Франовић.

И чувени мост на Малој ријеци је сазрео за сређивање.

– Ускоро ће на њему бити потпуно замењени прагови и шине. Осим тога треба да се уради антикорозивна заштита што ће коштати два и по до три милиона евра. Мост је у смислу безбедности потпуно сигуран али ту заштиту треба урадити да мост не би почео да пропада и да би лепше изгледао. Тај мост је један од највећих у свету. Многи Црну Гору препознају по њему – наглашава Франовић.

Коментари3
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.