Понедељак, 18.10.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

Како да Србија прескочи „рупу”

Скот Бедбери Фото Ж. Јовановић

И Скот Бедбери, један од најтраженијих светских стручњака из области маркетинга, био би на мукама да којим случајем са Владом Републике Србије потпише уговор о промени имиџа наше земље у свету. Приликом посете Београду, а уочи отварања Сајма брендова, Бедбери, који је светску славу стекао и тиме што је за компанију „Најк” креирао кампању под слоганом „Само уради то” (Just Do it), признаје да одговор на то питање није нимало лак, јер где год да се у свету обрео да држи предавања, новинари су га увек исто питали.

– Од Бразила, преко Кине, буквално, где год да сам се нашао. Нисам сигуран да могу да дам прецизан одговор, јер не познајем Србију добро. Али, пре него што се нека влада упусти у такав посао мора да провери шта људи мисле о земљи, било да су грађани, било да су страни туристи или представници великих страних компанија. Све је подједнако важно. Друго питање за све њих било би како би желели да виде Србију. Задатак онога ко се бави креирањем новог имиџа био би да прескочи ту рупу која постоји између тренутног и очекиваног стања. И то није лак посао, за промену имиџа потребне су године – каже Бедбери одговарајући на питање шта би посаветовао српске министре када би био у прилици да им каже „Само уради то”.

Према речима нашег саговорника, који је главни кривац за то што се „Најк” нашао испред „Рибока” и „Адидаса”, дотадашњих лидера у производњи спортске опреме, можда је добар пример промене ово што се тренутно дешава у Америци после избора. Држава, каже, може да се побрине о финансијама и да утиче на смиривање кризе, али промена Америке је одговорност сваког Американца.

– И тај постављени план мора да важи за свакога, од грађанина до министра. И то је једини пут да промените нешто с мртве тачке – уверен је.

А за стварање јаког бренда, како каже, најважнији су људи, уверен је. И то што је „Најк” за кратко време постао лидер, нема толико везе са патикама и модерном технологијом, колико са тиме што су запослени у компанији заиста поштовали једни друге и уважавали ставове својих потрошача.

– У том послу смо сви били заједно и поштовали се међусобно, веровали смо у оно што компанија ради. Забављали смо се, нисмо то схватали само као посао, сви запослени су разумели оквир у коме се кампања кретала. Можете имати одличан производ, добру технолошку подршку, али без људи не можете ништа. То је најважнија предност, у односу на конкуренцију – кад се најбољи људи поставе на најбоља места. Када се све уради и заврши, брендови који побеђују су они са најбољим запосленима. Производ одражава људе који су му дали живот, који га чувају и развијају. Бићете добри онолико колико су добри људи које сте запослили – каже Бедбери.

А на питање да ли у свом ормару има можда „рибок” или „адидас” патике, наш саговорник одговара негативно. Признаје да је веран својим брендовима и додаје да где год да се нађе у свету увек пије „старбакс” кафу, јер је он осмислио овај иначе најпопуларнијих ланац кафетерија на свету.

„Старбакс” је била мала компанија у коју је дошао када је одлазио из компаније „Најк”. Резултат његове стратегије био је раст од неколико стотина до неколико хиљада продавница. Опет у периоду од три године. Тако је за милионе људи широм света ова кафетерија за кратко време постала незаобилазна на путу од куће до посла.Сада за ову велику компанију, у својој књизи „Изградња снажног бренда”, каже: „Зрно кафе било је обично зрно док нису стигли Хауард Шулц и Старбакс и створили од њега брендирани производ – ручно спремљену еспресо кафу послужену у простору који зовемо кафетерија (кућа кафе).”

А како је помогао „Кока-Коли”, „Гуглу”, „Визи”, „Мајкрософту”, „Нокији” и „Фолксвагену” сви заинтересовани ће моћи да чују на предавању у „Сава центру”. Бедбери је, иначе, и званично ушао у „Хол славних” Америчке федерације за адвертајзинг, а у српску престоницу је стигао као гост „Масмедија интернешенела”

Коментари4
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.