Понедељак, 30.01.2023. ✝ Верски календар € Курсна листа

Закон помаже геј популацији у запошљавању

Борис Милићевић, председник Геј стрејт алијансе, каже да се са својим партнером љубио и на улици. Није марио да ли га гледају пролазници, да ли тиме вређа њихов морал, како кажу противници геј популације. Али, већина хомосексуалаца не показује јавно своју склоност.

Док разговарамо, јавља се један од чланова Алијансе и каже да су њега и његовог партнера извређала двојица младића док су мирно седели на клупи на Калемегдану. Питамо како су их препознали. „Имали смо шарене пертле.”

Милићевића (1974, Чајниче) родитељи су усвојили после рођења. Има и сестру. Породица је добро реаговала на све што је до сада радио.

Његова породица се придржава верских обичаја и слави славу. Каже да је побожна колико и већина Срба.

Да је геј схватио је када је имао шест година. Каже да од тада има „сексуалну праксу”. Није се уплашио када је то схватио. Ипак, од родитеља и пријатеља је крио да је геј до 27. године. Најтеже му је било у пубертету, између 12. и 14. године.

„Било ми је теже да нађем посао. Нашао сам га на Мондо веб порталу и немам проблема. По подацима, више од половине грађана не жели да ради с хомосексуалцима, али ја с мојих осамдесетак колега на послу немам проблема. Млађи су мање хомофобични. Чак на фејсбуку стављају своје сексуално опредељење.”

Милићевић је био на геј паради 2001. године. „Нисам учествовао у организацији, али када ме је позвао један пријатељ отишао сам. Морали смо буквално да спасавамо живу главу и на крају смо улетели у Стакленац, тржни центар на београдском Тргу Републике.”

Ствари су се промениле, али људе и даље иритира то што геј популација јавно показује своја опредељења и при том најављује да ће шетати разодевени. Милићевић каже да се о геј парадама ствара медијска слика. „То су протести. Да се искључи тон гледаоци не би знали ко су ти људи. После 39 година у Лондону и 40 година у Америци те параде су забава. Већина је носи свакодневну гардеробу а 10.000 као за шоу програм.”

У Србији сигурно има познатих и утицајних људи геј сексуалне оријентације, али Милићевић неће да говори о њима.

Зна председник Алијансе да су све велике религије против хомосексуалаца, али каже да је то комплексно питање јер су верске заједнице плуралистичке. „У њима има различитих струја, као, на пример, у исламу. Код нас је Јеврејска заједница подржала повлачење Предлога закона о забрани дискриминације, а Јевреји су иначе либерални по питању хомосексуалаца. Ми се не мешамо у послове цркве.”

Закон против дискриминације у животу геј популације може да промени многе ствари. У Румунији од 3.000 случајева дискриминације око 450 су по основу сексуалне оријентације. Не зна се колико их је код нас.

„У свакодневном животу закон ће бити важан у области запошљавања јер ће послодавац плаћати казну ако не прими некога због сексуалне оријентације. Биће значајан и у области здравства. Сада се препознају ризичне групе уместо да се обрати већа пажња на ризична понашања.”

И када се усвоји закон многи ће мислити да је хомосексуалност болест, да је против бога и да води уништењу људске расе. „Светска здравствена организација је 1990. године скинула хомосексуалност с листе болести, Српско лекарско друштво је то урадило 2008. године.”

„Да би се ставови о хомосексуалности мењали мора се искоренити говор мржње у медијима. Јасно је шта значи језик за једно друштво а хомофобија се најбоље показује баш у језику”, каже Милићевић као одговор на питање зашто је лепо рећи геј а не педер или лезбијка. „У енглеском језику има око 2.000 речи које описују геј и лезбијке. У нашем језику је осликана хомофобија друштва.”

Многи људи су против усвајања новог закона јер кажу да ће следећи корак бити захтев геј популације да усвајају децу. „То није на дневном реду”, каже Милићевић, али каже: „У Америци је урађено истраживање са 10.000 деце у хетеро и геј браковима и установљено је да је учесталост психоза иста. Проблем није пол родитеља већ су криви породични односи, алкохолизам, дроге и насиље. Многа деца због развода родитеља одрастају са оцем, или мајком, или с бабом, или с дедом.”

-----------------------------------------------------------

Цркве и хомосексуалност

Англиканска заједница има подељен став. Заједнице у Европи, Северној и Централној Америци, Бразилу, Јапану, на Новом Зеланду и у Јужној Африци сматрају да у Библији не постоји основа за осуду хомосексуалности као грешне. У другим заједницама, које су већином у Африци, где живи велики део англиканских верника, сматрају да је хомосексуалност грех и да у Библији постоји основа за осуду.

У Јужној баптистичкој конвенцији, која је највећа баптистичка деноминација и највећа протестантска група у САД, сматрају да је истополно сексуално понашање грешно и то без обзира на то да ли се овакво понашање дешава унутар брака или грађанске заједнице. Јеховини сведоци се чврсто држе мерила Библије укључујући и оних о сексу. Они који се не држе тих мерила бивају искључени уколико после опомене одбију да промене своје ставове и поступке.

У немачкој Лутеранској цркви имају јединствен став да су гејеви и лезбијке добродошли као верници и да је сваки прогон ЛГБТ особа неприхватљив. У већини лутеранских цркава у Немачкој сматрају да је хомосексуалност морална и дозвољавају да геј буде постављен за свештеника. У руралним срединама се не благосиљају истополни бракови, док цркве у урбаним местима дају благослов.

Уједињена црква Канаде прима у чланство и даје свештеничка места геј популацији. Ова црква је 1977. године започела лобирање федералне владе да укључи сексуалну оријентацију у антидискриминационе законе, што је постигнуто 1996. године. Ова црква је била активна и у кампањама које су довеле до признавања истополних бракова у Канади.

-----------------------------------------------------------

Бог је створио Адама и Еву, а не двојицу Адама

Уредник „Православља”, протојереј Миодраг М. Поповић, каже да је полност саставни део Божјег стваралачког плана: „И створи Бог човека по обличју своме, по обличју Божјем створи га; мушко и женско створи их” (1 Мој. 1,27).

„Из људског телесног склопа очигледно је да је основна функција полности продужење врсте, а с полним чином скопчана су и сложена осећања чије је заједничко име ’ерос’, љубав између мужа и жене. Ерос, изванредни пример Божје стваралачке моћи, могућ је једино у Богом благословеној вези. Подсетимо, када је Бог стварао ’друга према Адаму’, Он је створио Еву, а не другог Адама. Зато Црква, још од својих првих векова, одлучно осуђује све облике личног полног искуства супротне Богом установљеним нормама.”

(/slika2)„Осуда хомосексуализма не значи жигосање људи са склоношћу ка сопственом полу која се, без обзира на порекло (биохемијско или социјално), третира као било који други медицински проблем. Нажалост, када се савремени покушаји решавања тог проблема извуку из љуштуре састављене од прича о емоцијама и правима, види се њихова заснованост на најнижим телесним (неприродна похота) и духовним (гордост, самообмана) категоријама. Може ли се несклад између света и себе решити мењањем света? Може ли се противприродно декретом прогласити за природно? А управо то су методи којима се хомосексуални покрети служе, чинећи тако ’медвеђу услугу’ свима, а највише самим својим штићеницима. Ти покрети најбоље сведоче о самима себи организовањем такозваних парада поноса које, уз костимографију раскалашнију од оне на бразилским карневалима, шаљу поруке гнева и пркоса, очигледно срачунате на изазивање реакција после којих ће моћи да кажу: ’Ето видите како нас прогоне’”, каже Поповић.

-----------------------------------------------------------

Одбојност

Небојша Јовановић, из Психолошко-едукативног центра „Академија успеха”, каже да је његов лични став да хомосексуализам није нормално људско стање. „То је поремећај, девијација и није природно. То се данас зове сексуални избор. Али то није избор и зато их не можемо осуђивати. Људе нервира што геј популација хоће да то прогласимо нормалним стањем. Али, иако то није нормално стање, не треба их дискриминисати, као ни друге који су другачији. То је фашистичка идеја да треба побити ћопаве.”

Јовановић каже да је одбојност природна људска реакција на идеју да се хомосексуалност прогласи нормалном. „Људи имају одбојност према агресивном пропагандном ставу, чак и они који немају ништа против геј популације.”

Он каже да психоаналитичари на ову појаву гледају као на ментални проблем идентификације „због патологије између деце и родитеља и између родитеља”.

„Геј популацију треба прихватити, не осуђивати и не одбацивати јер она има проблем. Не треба их дискриминисати. Али људе не треба убеђивати да то није проблем и девијација, нити да је то нормално стање ствари. Немам ништа против хомосексуалаца, али то није нормално и не волим да ме неко убеђује у то као што то не воли ни већина грађана”, каже Јовановић.

У Малој Просветиној енциклопедији (1986) каже се да је хомосексуалност „сексуална инверзија, полни нагон управљен према јединкама истог пола, код мушкараца уранизам а код жена лезбијска љубав или трибадизам, вршење полног акта са особама истог пола назива се и педерастија. Тачан узрок је непознат али је сигурно да није последица ненормалног лучења хормона, мада у неким случајевима поремећаја полног развоја могу настати и поремећаји полног нагона. Сматра се за тежи облик неурозе, стечен у току раног детињства под нарочитим животним условима (у породицама где нема оца или је отац слаба личност) а могуће је да извесни значај има и наслеђе”.

-----------------------------------------------------------

Оскар за улогу хомосексуалца Милка

У Србији се на телевизији приказује мноштво серија у којима су главни ликови геј. Већина од њих су млади, лепи и на сваки начин позитивни. Шон Пен је ове године добио Оскара за главну улогу хомосексуалца у америчком филму „Милк”. Колико серије и филмови помажу да се грађани упознају с геј популацијом? „Тачно је да сада има више филмова и серија у којима су главни ликови геј, али једна ствар је то гледати, а друга како се поставити када геј уђе у твој живот. И свакако да не треба идеализовати геј популацију”, каже Борис Милићевић, председник Геј стрејт алијансе.

Коментари57
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.