Уторак, 18.01.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Помоћ државе за куповину електричног аутомобила

Чист превоз: електрични аутомобил

Новим планом за „озелењавање” друмова британска влада је јуче показала да жели да свет води ка новом начину превоза у будућности. Грађани ће са по пет хиљада фунти бити стимулисани да купе електрични аутомобил. Стратегија вредна укупно 250 милиона фунти има за циљ да створи читаве градове са „чистим” возилима, пише „Гардијан” који је имао увид у документ на 16 страница.

У средишту стратегије биће градски саобраћај, с обзиром на податак да 60 одсто путовања чине она испод 35 километара. Реализација почиње 2011. и још није одређено по којим критеријумима ће се новац делити.

Електрични аутомобили налазили су се на пројектантским столовима још од 19. века, а први је произведен пре него дизел мотор. Међутим, сваки пут су идеје падале у воду због ниских цена нафте и недовољно усавршених батерија. Сада је ситуација другачија. Готово да постоји глобални консензус да нешто мора да замени моторе са унутрашњим сагоревањем, који са 20 одсто учествују у светским емисијама угљен-диоксида, пише „Гардијан”.

Ниска цена нафте као препрека елиминисана је прошле године, када је барел достигао скоро 150 долара. Друга, слабе батерије, такође је превазиђена. Модерне литијум-јонске ћелије чувају више енергије него пре, а произвођачи сада могу да задовоље масовно тржиште.

Да би се људима показало да је електрични аутомобил сасвим згодан и једноставан, 200 разних модела биће постављено по градским центрима да би били испробани.

Иако су електрични аутомобили знатно скупљи, трошкови по километру чине осмину или десетину трошкова „обичног” возила које троши бензин или дизел.

Животни век модерне батерије за електричне аутомобиле је порастао на 10 година, а километража пређена са једним пуњењем иде од неколико десетина до 240 км, зависно од модела.

Градоначелник Лондона Борис Џонсон недавно је објавио намеру да његов град буде европска престоница електричних аутомобила са 100.000 аутомобила на улицама и 25.000 станица за пуњење, а да овај пројекат помогне централна влада.

Кад је реч о инфраструктури, влада ће започети посао, али очекује да вођство преузме у градњи мреже станица преузме приватни сектор, како би коришћење чистих аутомобила постало масовно.

Ј. К.

--------------------------------------

Електричне бебе

На британско тржиште 2010. стиже модел норвешке компаније „Тинк”, који достиже брзину око 100 км на час и коштаће 12.000 фунти, што је знатно јефтиније од два тренутно доступна модела.

„Тесла моторс” из Калифорније је крајем марта представио нови „модел С” и већ је добио 520 поруџбина за овај „седан”, чија производња почиње 2011. Почетна цена биће 57.000 долара. Његових спортских двоседа „роудстера” је већ испоручено 250, а још хиљаду купаца чека овај аутомобил по цени од 109.000 долара.

Лидери ауто-индустрије имају своје верзије електричног аутомобила у поодмаклој фази. Бе-Ем-Ве је прошле године представио „мини-ви”, а „Мицубиши” у фебруару „мијев”.

Очекују се принове и из „Мерцедеса”, „Нисана”, „Тојоте”, „Хонде”, „Форда” и других који су на овогодишњим сајмовима представљали свету своје „електричне планове”.

Коментари3
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.