Željo će i dalje spajati obale i ljude
Od našeg dopisnika
Novo Goražde – Sve do 1976. godine kompozicije vagona legendarnog ćire klaparale su iz Ustiprače, gde je bila raskrsnica vozova prema Sarajevu i Beogradu, prema Goraždu i Foči. A kad bi voz prelazio reku Drinu železničkim mostom, u naselju Kopači, obavezno bi usporavao zbog učestalih odrona drinske obale. Tako bi putnici usred noći, a danju žmureći, znali gde se nalaze i koliko imaju vožnje do krajnjeg cilja.
Uski kolosek odavno je prešao u sećanje, a most ipak nije demontiran na tadašnju molbu meštana dve drinske obale, iz naselja Hubjeri, Donja Sopotnica, Kopači, Brijest, Bučje i Trebeško Brdo (od kojih je većina naseljena Bošnjacima), jer im je to bila najbliža veza za svakodnevnu komunikaciju.
Povremeno bi dotrajale daske stavljene na most umesto šina stradale pod silinom tereta teških kamiona. Onda je 1992. godine došao rat u kome je most pretrpeo teška oštećenja na železnoj konstrukciji. Pre pola godine nadležne inspekcije opštine Novo Goražde, na čijoj teritoriji se nalazi ovaj most, zatvorile su most za saobraćaj vozila, pa čak i pešaka zbog velikih i opasnih rupa na drvenom kolovozu.
– Kako su ljudi na dve obale reke, zbog svakodnevne potrebe, sve češće rizikovali i prelazili preko mosta, odlučili smo da započnemo njegovu sanaciju pre najavljene realizacije projekta koju su obećali finansirati Savet ministara BiH, Vlada Republike Srpske i Bosansko-podrinski kanton Goražde – kaže načelnik odeljenja za privredu opštine Novo Goražde Tomislav Čarapić.
Radi se o projektu čija je ukupna vrednost oko 230.000 maraka, za šta je opština Novo Goražde obezbedila deo novca.
Pre poslednjeg rata bila je u opticaju ideja o uklanjanju ovog mosta kako bi ga zamenio novi i širi, jer je upravo ovuda trebala proći goraždanska zaobilaznica. Zaobilaznica je još samo neostvarena želja, a železni most je, trpeći brojna oštećenja, dočekao rekonstrukciju.
Подели ову вест

Komentar uspešno dodat!
Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.