Petak, 28.01.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Jedan komentar i 21.000 reakcija

Više od 22.000 reakcija ogorčenih čitalaca stiglo je na adresu Britanske komisije za prigovore na štampane medije (PCC) povodom „homofobne kolumne” objavljene u visokotiražnom tabloidu.

Iako je obdukcijom utvrđeno da je Stiven Gejtli, član nekada slavnog irskog sastava „Bojzon”, umro od plućnog edema, Džen Moir je u komentaru u „Dejli mejlu” napisala da bi se „teško moglo reći da je njegova smrt bila prirodna”, već pre „čudna, samotna i problematična” i povezala je njegov kraj sa načinom na koji je živeo.

Gejtli je sredinom oktobra pronađen mrtav na odmoru u Majorki, u apartmanu koji je iznajmio zajedno sa svojim dugogodišnjim partnerom, gde su prethodne večeri njih dvojica doveli i jednog bugarskog studenta.

Iako se plašio reakcija obožavateljki, Gejtli je pre deset godina priznao da je gej.

Novinarka se kasnije izvinila porodici i prijateljima zbog „neosetljivog tajminga” (kolumna je objavljena dan uoči sahrane), ali nije promenila mišljenje da je umro u „prljavim” okolnostima. Takođe tvrdi da izneti stavovi nemaju veze s tim što je bio gej, iako je napisala da je njegova smrt srušila „mit o srećnom građanskom partnerstvu”.

Na njen komentar stiglo je više žalbi nego za poslednjih pet godina ukupno i najviše za pojedinačni članak u istoriji ovog regulatornog tela, koje još razmatra da li je prekršen novinarski kodeks. Zanimljivo je da je na čelu PCC upravo urednik „Dejli mejla”.

Ovaj slučaj je, kao i neki prethodni, pokazao da ljudi kojima se mediji obraćaju sve više osećaju da imaju pravo da reaguju. Fejsbuk, Tviter i Internet uopšte pomažu im u tome, linkovima koji omogućavaju da brzo i lako pošalju žalbu na pravu adresu, mada se često postavlja pitanje da li reaguju iz ličnog uverenja ili slede takozvani zakon krda.

Broj prigovora Ofkomu, nadležnom za radiodifuzne medije na Ostrvu, udvostručio se od 2004, a sličan trend beleži i PCC.

Prekretnica je po mišljenju britanskih komentatora bio prošlogodišnji slučaj Bi-Bi-Sijevih voditeljskih zvezda koje su lascivnim komentarima izazvale revolt slušalaca jedne radijske emisije i – snosili posledice. Rasel Brend je pod pritiskom podneo ostavku, a Džonatan Ros je uz tromesečnu suspenziju izgubio i tri plate, što je u njegovom slučaju iznosilo milion i po funti.

Komentari0
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.