Sreda, 20.10.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Barska pruga vapi za obnovom

Мостови чекају темељну оправку Фото З. Анастасијевић

Konzorcijum domaćih firmi, među kojima su „MK komerc”, „Viktorija grupa” i „Ju-Es stil”, otkupio je tendersku dokumentaciju za kupovinu Luke Bar. Iako je rekonstrukcija pruge Beograd–Bar bila njihov glavni uslov za ulazak u trku za kupovinu crnogorske luke, neizvesno je koliko novca će iziskivati obnova železnice, kada će biti osposobljena za kontejnerski transport robe i šta sve treba uraditi da bi vozovi za pet i po sati stizali iz srpske prestonice do mora. O svemu tome znaće se tek u oktobru.

Taj rok je, kaže Milutin Ignjatović, direktor Saobraćajnog instituta CIP, dao italijanski „Italfer”, partner sa kojim domaći projektanti rade studiju opravdanosti obnove barske pruge. Iako je Milutin Mrkonjić, ministar za infrastrukturu, izjavio za „Politiku” da je za remont pruge kroz Srbiju potrebno oko 200 miliona evra i još 100 miliona kroz Crnu Goru, Ignjatović kaže da su to polazne pretpostavke projektanata, a kolika je konačna suma pokazaće studija opravdanosti i projekti koji će uslediti odmah po njenom završetku.

– Ta pruga nije rekonstruisana 35 godina. U svetu se remont radi na svake dve decenije. Pri proceni stanja pruge i troškova njene obnove treba uzeti u obzir da je ovo najkomplikovanija železnička saobraćajnica u Evropi sa 234 mosta i 254 tunela. Neophodna je obnova trupa pruge, električnih postrojenja, polaganje optičkog kabla – navodi direktor CIP-a.

Prema njegovim rečima, dosadašnja istraživanja su pokazala da svi mostovi, uključujući i trasu kroz Crnu Goru, moraju da budu sanirani.

Bez obzira na to što je privrednike, zainteresovane za kupovinu Luke Bar, najviše brinulo stanje tunela, odnosno nemogućnost da kroz njih prođu ogromni kontejneri za prevoz robe, Ignjatović tvrdi da su tuneli dovoljno visoki i da ne iziskuju proširivanje.

– Još mnogo vremena će proći dok vozovi na ovoj pruzi ne dostignu projektovanu brzinu od 120 kilometara na čas. U ovom trenutku je teško predvideti kada će projektna dokumentacija biti završena i kada će početi radovi – kaže Ignjatović.

Italijani, koji su takođe zainteresovani za kupovinu Luke Bar, za izradu studije opravdanosti dali su milion evra, a Srbija i Crna Gora treba zajedno da ulože 400.000 evra.

M. Avakumović

Komentari0
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.