Petak, 03.12.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

I automobil je često – roba s greškom

Проблематична папучица за гас код „јапанаца”

Jednom smrkne, drugom svane. Pošto je japanski auto-gigant „Tojota” obavestio američke dilere da obustave prodaju osam modela zbog fabričke greške, „Fordu“ je odmah skočila prodaja vozila za čitavih 20 odsto. „Tojota”, zbog problematične papučice za gas, povlači na popravku oko 2,3 miliona vozila. Taj alarmantni opoziv svodi se na rešavanje problema sa papučicom za gas i strahom da njeno zaglavljivanje može da izazove iznenadno i nekontrolisano ubrzanje. Evropski gigant „Pežo-Sitroen”, kao i „Tojota”, koristi isti deo mehanizma te poluge, pa i on povlači više od 100.000 vozila. Spomenuti problemi nastaju zbog istrošenosti mehanizma a u kombinaciji s određenim postupcima i vremenskim uslovima mogu da dovedu do pojačanog trenja što uzrokuje da se pedala gasa teško pritiska ili se sporo vraća. U najtežem slučaju može da ostane zaglavljena u pritisnutom položaju. „Tojota” u proizvodnji novih automobila već koristi drugog dobavljača.

Zna se da se modeli „pežo 107” i „sitroen C1” proizvede u istoj fabrici gde i „tojota ajgo”. „Tojota” je već širom Evrope opozvala oko 1,8 miliona vozila, a reč je o modelima „iQ,”, „ajgo”, „jaris”,„auris”, „korola”, „verso”, „avensis” i „rav-4”.  

Računa se da u Srbiji takvih modela ima nekoliko hiljada. Pošto su, kao i mnogi drugi, u našu zemlju stizali na razne načine, najbolje bi bilo da se sami vlasnici obrate ovlašćenim servisima.

Zanimljivo je da problem sa papučicom za gas nije nov i nepoznat ovoj fabrici. Prošle godine „Tojota“ je morala da u nekim modelima menja podne tepihe ispod vozačevih nogu koji su imali visoke rubove pa je pedala zapinjala i zaglavljivala se ako se malo tepih pomeri napred. A on se često pomera dok vozač ulazi u automobil ili izlazi iz njega.

Serija opoziva preti da ugrozi „Tojotin” status kompanije koja proizvodi bezbedne i kvalitetne automobile, što joj je omogućilo da postane najveća auto-kompanija na svetu.

Inače, opoziv određenih modela nije uopšte redak u svetu i pogađa mnoge proizvođače.

Prošle godine u svetu je opozvano ukupno 16,4 miliona vozila, a u 2008. više od 10 miliona.

Najveći broj automobila „Ford” je povukao zbog kvara na kontroli tempomata koji je prouzrokovao mnoga „samozapaljivanja” vozila. Kompanija je zato platila višemilionsku sumu za odštetu vlasnicima svojih modela koji su je tužili.

„Dženeral motors” je opozvao ukupno 2,2 miliona automobila, i to u čak 16 navrata. „Krajsler” je bolji, ima jedno povlačenje manje. „Hjundai-Kija” koncern je „doprineo” ukupnom skoru sa 1,3 miliona opozvanih vozila, a „Nisan” sa 706.000. „Honda” je povukla samo 454.000 vozila, gotovo upola manje u odnosu na 2008. godinu. Svega 100.000 vozila opozvao je „Folksvagen”. Rekordna godina po broju povlačenja vozila je 2004. kada je opozvan 31 milion vozila.

Stručnjaci pojavu povlačenja modela na prepravku i servis objašnjavaju oštrom borbom na tržištu, gde mnoge kompanije, da bi pre konkurenata plasirale neki model, ne posvete dovoljno pažnje testiranju i proveri svih vitalnih delova.

Komentari0
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.