Nedelja, 05.12.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

„Tojotin” hod po mukama

Osam problematičnih „Tojotinih“ modela u Srbiji će biti servisirano o trošku ove fabrike. Procenjuje se da ih u našoj zemlji ima oko 3.000 primeraka. Dovoljno je da se vlasnici pojave u ovlašćenom servisu i da, bez obzira na istek garancije, ugovore termin za otklanjanje kvara na papučici za gas. Pored „Tojotinih“ vozila, vlasnici modela „pežo 107“ i „sitroen C1” takođe treba da posete servisera jer je pomenuti mehanički sklop pravljen u istoj fabrici gde i „Tojotina“ vozila.

„Tojota“ je saopštila da se konačan broj vozila koja će biti povučena još utvrđuje. Kompanija je navela da ne razmišlja o suspendovanju proizvodnje modela na kojima je uočena greška, već samo o njenom ispravljanju.

„Tojota“, najveći proizvođač automobila na svetu, suočena je i sa istragom američkog Kongresa povodom najvećeg povlačenja vozila sa tržišta u istoriji auto-industrije. Predsedavajući Komiteta američkog Kongresa za energetiku i trgovinu Henri Vaksem izjavio je da će narednog meseca biti održana rasprava u Kongresu na temu „koliko je brzo i efikasno“ japanski proizvođač automobila reagovao na nenamernu i opasnu grešku.

Broj vozila koja će „Tojota“ povući u Evropi iznosi blizu dva miliona. „Tojota“ je prethodno saopštila da povlači 2,57 miliona vozila u SAD i Kanadi i oko 75.000 modela „RAV4” u Kini, kako bi popravila pedale za gas koje se zaglavljuju.

(/slika2)U odvojenoj akciji, „Tojota“ ima problem i sa 5,55 miliona vozila, uključujući i model „leksus“, „korola“ i „kamri“, u SAD i Kanadi, zbog problema sa podnom oblogom, koja može da zaglavi pedalu za gas, što iznenadno izaziva ubrzanje vozila.

„Tojota“ je suočena sa još jednim novim velikim problemom, pošto je dobila više od stotinu pritužbi u SAD i Japanu na probleme sa kočnicama u njenom najpopularnijem hibridnom modelu „prijus“. Japanska vlada je zvanično naredila istragu sistema kočenja „prijusa“, najprodavanijeg hibridnog vozila na svetu. Rukovodstvo „Tojote“ je istaklo da „mogućnost opoziva nije nerealna“ i da kompanija razmatra sve mere, uključujući povlačenje vozila, kako bi se rešio mogući problem.

Opoziv modela „prijus“ za 2010. godinu mogao bi da donese mnogo problema „Tojoti“ i da ugrozi reputaciju vozila za koje je predsednik kompanije Akio Tojoda kazao da je „ključni model“.

Akcije „Tojote“ posle uočene greške pale su 5,2 odsto, čime je tržišna vrednost kompanije umanjena za 37 milijardi dolara. Samo povlačenje na popravku ovih modela ovu kompaniju koštaće najmanje dve milijarde dolara. Toliko će još, procenjuju analitičari, morati da uloži u marketinški oporavak poljuljanog ugleda i prepolovljene prodaje svih modela.

Opozvani modeli činili su više od polovine „Tojotine“ ukupne prodaje minule godine. Bilans njihove prodaje samo u Severnoj Americi je godišnje oko milion vozila.

Poverenje kupaca nije lako povratiti, jer ovaj problem sa papučicom za gas i prostirkama otvorio je vrata konkurenciji da bez prepreka preuzme mušterije.

Američka industrija je najviše profitirala na svemu, budući da im je prodaja u SAD narasla za četvrtinu u prvom mesecu ove godine, dok je „Tojotina” opala za nešto malo manje od 20 odsto.

Nećemo ni spominjati raznorazne tužbe koje se u SAD pokreću ovih dana. Od prilično opravdanih do karakterističnih, na primer jedne sudske tužbe u kojoj ljudi koji su kupili njene modele na lizing traže od „Tojote“ da im plaća lizing rate sve dok se ne završi kriza sa opozivom.

Ozren Milanović

-----------------------------------------------------------

„Tojota” nije jedina

1971 – „Dženeral motors” – opoziv 6,7 miliona vozila, problem sa motorom

1981 – DžM opoziv 5,8 miliona vozila zbog klimavih veza na vešanju, što je uticalo na upravljanje vozilom

1996 – „Ford“ – opoziv više od osam miliona vozila da bi zamenio loše prekidače paljenja koji mogu uzrokovati kratke spojeve i požar ispod haube

Jul 1998 – DžM opoziva skoro milion „kadilaka“, „pontijaka“ i „ševroleta“ zbog straha da bi se vazdušni jastuci mogli slučajno aktivirati

Avgust 2000 – „Bridžstoun“ opoziva 14,4 miliona guma na „ford eksploreru“

2004 – DžM povlači četiri miliona pikap vozila zbog problema sa rđanjem kablova na stražnjim svetlosnim tilima

Oktobar 2005 – „Tojota“ povlači 1,4 miliona vozila, zbog problema sa prekidačima farova

Decembar 2007 – „Krajsler“ povlači više od 575.000 vozila, zbog problema sa menjačem

Oktobar 2009 – „Ford“ pravi seriju opoziva od ukupno 14 miliona vozila zbog greške na tempomatima, odnosno prekidaču isključivanja tempomata

Januar 2010 – „Honda“ opoziva 646.000 modela „fit džez“ zbog problema sa prekidačem za dizanje prozora, zbog čega je jedno dete poginulo 2009. godine kada je vatra zahvatila automobil

Komentari0
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.