Četvrtak, 11.08.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Hej, haj baš nas briga…

(илустрација: [email protected])

Da li ste pokušavali da « do business » sa nekim u Srbiji? Da li ste pokušali da dođete do neke informacije elektronskim putem od predstavnika srpske vlasti? Kao npr. na nekom sajtu srpskog ministarstva (pod uslovom da je isti ažuriran i da funkcioniše) nađete mejl kontakt i pošaljete eletronsku poruku, tražeći neku informaciju…Naravno vi ste tražili i potvrdu da je ista isporučena, pročitana…I uprkos potvrdama da je vaše pitanje tamo neko ipak pročitao, odgovora nema ni posle desetak dana… Ni pisma ni razglednice…I vi čekate, čekate…

Neverovatno da u vreme elektronskih komunikacija, morate da iste proveravate ručno, tj. telefonskim putem… Da zovete „izvin’te jel’ste vi pročitali moj upit?“ Naravno uvek sa druge strane bude neko neobavešten, nema pojma o čemu vi to…Ako pak rešite da dok gubite vreme čekajući srpskog Godoa, problem preusmerite na jedan viši nivo, tj. istu poruku prosledite nekom ko je nadređeni onom kontaktu kome ste prvobitnu poruku proslediti… gle čuda…za dan, dva, stiže odgovor na pitanje postavljeno pre mesec i više dana… Što bi se reklo, sila boga ne moli…Naravno odgovor koji ste dobili nije baš najučtiviji, ali to vam je vrlo razumljivo, jer je taj šef koga ste stavili pod „CC”, verovatno natrljao nos onom podređenom, koji nije odgovorio…

Ne znam ni sama koliko mi se puta to desilo…I stalno pokušavam da nađem odgovor zašto, bre? Da li su u pitanju internet veze? Da li je u pitanju IT neznanje? Da li je u pitanju neuvažavanje klijenta ? Da li je u pitanju tolika preopterećenost i «nepostizavanje» da se odgovori na svaki upit ? Mislim da je ipak osnovni razlog neuvažavanje onog drugog, u stilu nisam ja zadužen, nije moj problem…

Kad meni neki Gosn. Kurta ili Madam Murta postave pitanje, nije bitno kakvo, da li ulazi u moj resor rada ili ne, nastojaću da mu u najkraćem mogućem vremenu odgovorim… Ako ja nisam odgovorna za dotičnu oblast, uputiću ih na one koji su zaduženi...Ako ne znam ko je odgovoran, priznaću da na žalost ne mogu da im pomognem …Ako me se ne tiče i nemam pojma koga se tiče, onda ću tako i odgovoriti, tj . izviniću se što ne mogu da budem od pomoći… Ali onaj čovek tamo, bice verovatno zahvalan što je dobio kakav-takav odgovor… Zašto Srbi misle da je ćutanje zlato? Nije, pre svega to je znak nepoštovanja klijenta, neznanja, bahatosti, arogancije itd…

Moram da priznam da sam kao neko rođen u bivšoj zajedničkoj državi testirala i ostale nam «bratske» narode po pitanju reakcije i efikasnosti u elektronskoj komunikaciji…i svi su ispit uglavnom položili…i Slovenci, kojima pišete na sprskom i engleskom, nije bitno, odgovoriće vam… i Hrvati, čak i ako ne koristite isključivo njihove izraze, čak i ako se potpišete imenom i prezimenom za koje je jasno da je srpsko… Ali ovi „moji“ su, što bi se reklo najtvrđi orah… A puna im usta Evrope, još su i lideri u regionu ?!?

E sad ako i dobijete odgovor, može vam se vrlo lako desiti da to bude u stilu „Kasno Marko na Kosovo stiže“, ili će odgovor biti ni po babu ni po stričevima, odnosno „može da bidne, ali ne mora da znači“…Ako pokušate da postavite dopunsko pitanje, izvinjavajući se naravno, verovatno ćete dobiti odgovor u stilu, ko ti je kriv što si glup, pa ne razumeš šta je pisac hteo da kaže?!? Najčešće će se napraviti Toša.

Nedavno tako ni posle mesec dana čekanja nisam dobila odgovor na pitanje da li predstavniku jedne ne-evropske zemlje treba viza za poslovni boravak u Srbiji. Na sajtu piše da ne treba, ali ko zna da li je to baš merodavno...Jedni kažu treba, drugi ne treba, treći možda treba, a možda ne treba itd. I bukvalno tri dana uoči njegovog dolaska (vikend plus jedan dan) stiže odgovor da mu ipak treba viza, jer se od 1.jula menja vizni režim sa dotičnom zemljom, a on bi doputovao u Srbiju 30. juna. Preporučeno mu je da vizu izvadi hiljadu kilometara dalje od svog grada, gde postoji naš konzulat. I da to uradi u jednom jedinom danu koji mu je preostao uoči puta. Baš vam hvala na takvoj „saradnji“.

Čovek je ipak zahvaljujući dobroj volji MUP-a uspeo da dođe u Srbiju, platio vizu na ulazu u iznosu od preko 11.800 dinara, pravo u budžet Srbije... Procenio je da mu je to jeftinije nego da mu propadne put i karta od par stotina evra...E sad, da li će imati želju da posle ove epizode, nastavi poslovnu saradnju sa Srbijom, nisam baš sigurna...

Najgore je kada pokušavate da dobijete ponudu iz Srbije za neku robu ili usluge...Tantalove muke…Dobiti ponudu brzo, sa jasno naznačenom cenom za jasno definisanu uslugu….Nemoguća misija…Na vrlo precizne upite, uglavnom odgovor nećete nikada dobiti…Ako ih ne trznete dodatno telefonom, onda sledi obično opipavanje platežnog stanja klijenta, u fazonu - koliko bi mogli da zacenimo?

Kontaktirajući sa onima iz unutrašnjosti Srbije, imala sam mnogo blagorodnija iskustva, sa više postovanja i razumevanja za klijenta. Bar su se ljudi potrudili, bili skromniji, spremniji da vam izađu u susret, bili mnogo manje isključivi…Za razliku od prestonice za koju važe samo kamioni milioni i tablica množenja, isključivo puta tri…

Naravno poruke poslate na maternjem jeziku nailazile su na procentualno veći broj odgovora…Ako pišete na engleskom, a potpišete se imenom ili prezimenom koje je «naško», onda budite spremni da ako dobijete odogovor, isti bude na srpskom, u fazonu, ‘ajd’ bolje je da pričamo na srpskom, pa odmah zatim krenu da vam «tituju» (obraćaju se sa TI) ...

I za kraj moram priznati da niko nije uspeo da me „izradi“ kao «moji»… kroz pogrešno datu informaciju, uz gomilu objašnjenja i obrazloženja, u fazonu samo da tetki odnesem lek….Zaista morate otvoriti četvoro očiju...Čak i kad im kažete direktno da su «provaljeni», izvinjenja nikada nema... nastave da se sve više i dublje uvaljuju u glupost, udarajući glavom u zid, valjda u nadi da će taj zid ipak na kraju popustiti...

G.T. Strazbur, Francuska
 

Komentari0
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.