Brodovi plove u prinudno iseljenje
Vlasnici brodova koji su usidreni na pristaništu nizvodno od Brankovog mosta, prema Beton hali, biće prinuđeni da u roku od nekoliko dana uklone svoja plovila, a ukoliko to ne učine, ovaj posao organizovaće grad koji će lađe premestiti 20 kilometara uzvodno na neku od slobodnih lokacija. U ovom delu priobalja predstoji detaljno preuređenje, posle kojeg će, kako tvrde u gradskom Sekretarijatu za inspekcijske poslove, na Savskom pristaništu konačno biti uveden red.
– Osim što u ovom delu obale vlada pravi haos, većina brodova nema ni celokupnu dokumentaciju i pitanje je da li su svi tehnički ispravni. Neka plovila su prethodnih dana već iseljena, a one koji to nisu učinili pozivamo da isplove što pre. Gradu je povereno vlasništvo nad Beton halom, ali i obaveza da uredi ovaj prostor i okolinu. Dobili smo nadležnost nad ovim delom na osnovu odluke iz 2005. godine i Plana o postavljanju plovnih objekata iz 2007. Nije nam jasno zbog čega su neki vlasnici plovila nezadovoljni – objašnjavaju u Sekretarijatu za inspekcijske poslove.
U Lučkoj kapetaniji Beograd potvrđuju da je za uređenje ovog dela priobalja zadužena komunalna inspekcija i da na delu od Brankovog mosta do ušća Save u Dunav postoje „divlje” marine i plovni objekti.
– Posle rekonstrukcije ovaj potez će postati putničko pristanište sa tipskim pristanima koji će biti istih veličina i raspoređeni na propisnom odstojanju. Neki brodovi, poput „Omege”, prethodnih dana već su napustili sadašnju lokaciju, a isto bi trebalo da učini i „Sirona”, delovi flote „Jugoslovenskog rečnog brodarstva” i drugi. Raščišćavanje Savskog pristaništa samo je deo velike akcije dovođenja u red gradskog priobalja, a u nastavku bi trebalo da bude i promenjen izgled leve obale Save i desne obale Dunava oko Malog ratnog ostrva – navode u Lučkoj kapetaniji i dodaju da će svi koji posle rekonstrukcije budu imali dozvole na tenderu moći da konkurišu za nove pristane na Savskom pristaništu.
Odlukom gradskih vlasti da otpočnu radove, međutim, nisu zadovoljni pojedini vlasnici brodova koji sada nemaju gde da usidre svoje lađe. Sa turističkog broda namenjenog krstarenjima – „Sirona” napominju da nisu protiv preuređenja, ali da im sekretarijat nije ostavio dovoljno vremena da se isele sa sadašnjeg sidrišta pored Brankovog mosta.
– Mi nemamo gde da se premestimo, osim da napustimo naše plovne puteve i brod prebacimo negde van granica Srbije. Sastali smo se sa inspektorima 29. jula i oni su nam dali rok od samo 24 sata da pronađemo drugu lokaciju. Od tada su dolazili svaki dan i opominjali nas, i na kraju smo se dogovorili da napustimo lokaciju u ponedeljak. Na ovaj način mi ćemo do kraja sezone u oktobru zabeležiti gubitak od oko 150.000 evra, zbog otkazanih aranžmana i poslova – zaključuju na brodu „Sirona”.
N. Belić
-----------------------------------------------------------
Savsko pristanište deo svetske kulturne baštine
Dejan Vasović, gradski arhitekta, napominje da je akcija sređivanja priobalja konstantna i, s jedne strane, podrazumeva čišćenje od smeća i uklanjanje rastinja, a s druge uklanjanje nepropisno postavljenih objekata.
– Uporedo sa sveobuhvatnim radovima na održavanju higijene posle opadanja vodostaja, krenuli smo i sa pomeranjem plovila, posebno na Savskom pristaništu, oko Beton hale. Za sada su uklonjena četiri splava. Akcija se nastavlja ka kuli Nebojša, jer želimo da ceo ovaj potez uz Beogradsku tvrđavu postane deo svetske kulturne baštine. Važno je da se shvati da niko nema pravo da nelegalno zauzme deo obale namenjen prvenstveno šetačima i biciklistima – poručuje Vasović.
U pripremi je i gradska odluka o postavljanju plovnih objekata, koja će omogućiti svim zainteresovanim da posle javnog konkursa, po preciznim kriterijumima, uvedu svoj posao u legalne tokove.
Подели ову вест

Komentar uspešno dodat!
Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.