Sreda, 08.12.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Vozili smo: „infiniti FX 3,0 d S premijum”

„Infiniti”– od snova do jave

Prvi dizelaš iz japanske game luksuznih SUV-a

Kako se ponašati u SUV-u, premijum klase, koji vredi kao solidan dvosoban stan u Beograd? Biti ushićen što si ušao u automobil koji karakteristikama, veličinom, izgledom, ne samo da privlači pažnju gde god se pojavi, već ljudi, kroz zatamnjena stakla, pokušavaju da „vide” koja je poznata ličnost u njemu. Auto „Nisan-Reno” alijanse, „infiniti FX 3,0 d S”, dve godine nakon pojavljivanja benzinskog modela, „napao je” i najzahtevniju gamu velikih, SUV dizelaša kojom i su do sada neprikosnoveno vladali Bavarci sa BMV-om X5 i X6, kao i Nemcisa „porše-kajenom” dizel, „audijem” Q game i „mercedesom” „Mn”. Prvi „infiniti” dizel, japanskog proizvođača kola, visoke klase, definitivno je dokazao, da, za manju cenu (oko 17 odsto) od konkurencije, može da se dobije siguran, udoban, moćan krosover za, ne duga, već, velika putovanja, uz sve prednosti luksuza premijum klase, ali i karakteristike nabildovanog sportiste.

„Bogataško vreme” (snaga i oprema)

Smelost, za „upliv” u visoku klasu SUV dizelaša, naravno, nije došla slučajno. Pokazalo se da od 10 kupaca ovih vozila osam kupuje dizel varijante i da je kriza SUV segmenta završena, a 2012. godine sledi porast. Pa tako, prodaja velikog, trolitarskog dizela, krenula je u Evropi krajem leta, prošle godine, a kod nas, samo nešto kasnije, zahvaljujući kompaniji „Grand motors”. Novi V6 motor sa obrtnim momentom od 550Nm ima 238 konjskih snaga i, kako kažu ispitivanja, najjači je u svojoj klasi. Japanski i francuski inženjeri tvrde da su, čak, imali rezervu od još 20 „konja” pri završetku konstrukcije novog motora. Prirodno je onda, da, sa krstarećim brzinama, na otvorenom putu, može da pređe čak 1.100 kilometra, pri potrošnji od 7,8 litara i 15 odsto manjom emisijom ugljen-dioksida od benzinske verzije.

 Sa više nego bogatom opremom, što je „infiniti”specijalnost, dva nova sistema su naravno ušla u opciju S.Sistem za zadnje aktivno upravljanje RAS i sistem za sprečavanje prelaska u drugu saobraćajnu traku LDP. To je prva verzija zaštitne tehnologije koja ne upozorava samo na napuštanje saobraćajne trake već i automatski deluje lagano navodeći vozilo do zacrtanih oznaka saobraćajnih traka. Sve verzije su nasledile prilagodljiv menjač sa sedam brzina (automatika), nadopunjen komandama za sekvencionalno menjanje brzina na samom upravljaču „sajber” ručicama od magnezijuma. Sve ostalo je tu i efikasni ESPN, aktivna kontrola amortizera CDC, tempomat sa potpunim rasponom brzine i inteligentnim kočenjem IBA, sistem nadzora okoline vozila pri parkiranju, navigacioni sistem sa saobraćajnim kanalom poruka, ali i „Mišlen” vodičem. Ne za gume već za dobre hotele i restorane koji se nalaze na programiranoj ruti. Multifunkcionalno kolo upravljača, limitator brzine, senzori za kišu i 14 smerova podešavanja sedišta vozača. Memorija za podešenost sedišta vozača, stuba upravljačkog mehanizma i položaja retrovizora, automatsko spuštanje retrovizora pri vožnji u nazad. Bi-ksenon svetla sa adaptivnim sistemom i automatskim podešavanjem visine snopa i mlaznica za pranje, tamna grafit tavanica uz električni „šiber”. Takav spisak kod „infinitija” više je nego dug. Ekrani i parking asistent uz zvučne, svetlosne i konfiguracione signale o preprekama, nema kraja udobnosti ovog automobila. Ništa nije suvišno, jer je sve, vrhunski prilagođeno potrebi vozača i putnika na dugom, dugom putovanju. Pored bezbednosti, snage, male potrošnje impozantnosti i uopšte pojave kojom pleni i ostavlja bez daha modernim futurističkim dizajnom, ovaj SUV ima „sve”.

A onda, u beskraj i dalje...

A kakav je u vožnji, evo impresija pomalo spartanski nastrojenog vozača, koji najviše ceni sportske karakteristike i snagu, manje udobnost, ali..., nikad ne reci nikad. Čovek se brzo navikne na luksuz i udobnost, na bogatstvo opreme. Čim smo ušli, prilagodili smo sve sisteme sebi, dok nam je, marketing guru Zoran Samardžić pojašnjavao uticaj pojedinih elektronski sklopova na vožnju, pažnju nam je privukla poluskrivena „rešetkica” sa prepoznatljivim znakom. Zvučnik, ne običan i ne jedan – „bouz”, i to 11 komada. Brže-bolje smo krenuli, želeći što pre da izađemo na „čistinu”. Da „infinitijem”, kako mu i ime kaže, pođemo u „beskraj, ali i dalje” (parafraza čuvene rečenice iz kultne serije „Zvezdanih staza”– „Do beskraja i dalje”).

Šta reći, kad je ubrzanje, ovako, „velike crne mase”, samo osam sekundi od nule do sto kilometara. „Zalepili” smo se za udobna, kožna, crna sedišta, dok smo pritiskali papučicu gasa, grabeći autoputem ka Novom Sadu. Da postoji ispovedaonica za ove rubrike „vozili smo” i „test” u „Auto svetu”, morali bismo da se mnogo „kajemo”. Jer, posle par sekundi skazaljka je pokazivala brzinu dvesta na sat, a da to nismo ni osetili . Iz „bouz” zvučnika i odličnog uređaja, treštali su „Rolingstonsi” a „infiniti” je jednostavno „gutao” kilometre i „tražio” put ostavljajući oko sebe sve klase luksuznih i brzih automobila, ali, nekako neosetno. Svi sistemi besprekorni, onaj za kontrolu trake nismo mogli da proverimo jer je bilo isuviše vozila koje smo obilazili. Bezbednost je besprekorna uz „bezbroj” sigurnosnih jastuka i „sejfti šild”.

Kočenje, veoma ozbiljno, kada je ispred nas „iskočio” u levu traku autobus sa 100 kilometara na čas, manje od naše brzine, prošlo je bez trauma. „Nisan” se samo „poklonio” i posle dve sekunde „poskočio” kao divlji ždrebac, nastavljajući vožnju u „beskraj”, uz zvuk sportske turaže motora i pored „Bouzovih” zvučnika i „Stonsa”. „Ovako bi mogao hiljadama kilometara”, pomislite.

 San i java ...

Kruta konstrukcija obezbeđuje raspodelu mase napred i pozadi kao na sportskim automobilima. Udoban i siguran, nije „pridavao” važnosti neravninama i oštećenjima puta, uz impozantnu brzinu. Kako i ne bi, kada je lak i podvozan, uz blok motora od grafitnog čelika (75 odsto krućeg od gvožđa, a 22 odsto lakšeg), baš po meri ovog „infinitija”. Sastavni delovi motora su specijalno pripremljeni za ova vozila, od pomenutog bloka motora, preko kolenastog vratila, kolektora usisa, sistema ubrizgavanja goriva, sistema povratnih izduvnih gasova koji uvećavaju snagu a smanjuju potrošnju, turbokompresora, kartera ulja i katalizatora. Uglavnom, „specijalni” motor i izgleda drugačije od ostalih motora „infiniti” alijanse.

Sam turbokompresor, s promenljivom geometrijom, povećava snagu na 238 konja pri 3.750 obrtaja u minutu čime je jedan od najsnažnijih dizela pogonskih agregata uopšte na tržištu, a obrtni momenat obezbeđuje izvanredne sposobnosti preticanja. U kombinaciji sa automatskim menjačem od sedam stepeni i s prilagodljivom komandom za menjanje brzina, AŠC performanse su zaista impresivne sa maksimalnom brzinom od 212 kilometra na čas. Uz sjajni četiri puta četiri pogon (proverili na gudurama prema Dunavu i obroncima Fruške gore). Lagan, vrlo krut i velike linearne snage, bez zaostajanja, čak je i izduvni sistem izbrušen do krajnjih sportskih granica. Trolitarski „V 6” motor iz „infinitija” preobratiće mnoge zaklete ljubitelje benzinskih motora nakon dobre probne vožnje, a one koji su već „dizel vernici” uveriti da su na pravom „dizel putu”. A za kraj, i ako biste imali 69.900 evra sa PDV-om i izvanrednom, svom raspoloživom dodatnom opremom, ne verujem da biste se odlučili sa stan, verovali ili ne. Jer, „infiniti” ne nudi snove do „beskraja”, već javu.

Ištvan Dekanj

-----------------------------------------------------------

Tehničke karakteristike:

 Motor: V6 sa četiri ventila po cilindru

Zapremina: 2993 cm3

Tip : dizel – 4x4 „S”

Snaga 175 kw/238 ks

Maks: brzina: 212 km/čas

Ubrzanje: 8,3 sekunde

Potrošnja: grad 9,0 lit/ 7,8 lit na otvorenom

Emisija CO2:238 g/km

Menjač: sedmostepeni automatik i manuelni sekvencionalni

Težina praznog vozila: 2.150 kilograma

Točkovi: 20/21 cola FX 50 AT

Rezervoar: 90 lit

Dijametar okretanja: 11,2 metra

dužina/širina/visina: 4.865 mm/ 2.134 mm (sa ogledalima)/ 1.680 mm

Komentari0
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.