Nedelja, 05.12.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Premijera obavijena velom tajne

Da li će novi „Fijatov” model, čija je probna proizvodnja u Kragujevcu najavljena za jesen ove godine, oduševiti ili razočarati srpske vozače

Kako će izgledati novi „Fijatov” četvorotočkaš koji će se praviti u Kragujevcu, da li će to zaista biti posve novi automobil ili redizajnirana replika nekog od starijih modela iz bogate game italijanskog giganta, kada će krenuti proizvodnja, koliko će koštati, da li će uslovi kupovine u Srbiji biti povoljniji... Kako se primiče jesen, za kada je najavljena probna proizvodnja, ova i slična pitanja sve više interesuju naše vozače, bar one koji su u stanju da razmišljaju o kupovini novog automobila.

U „Mirafioriju”, glavnoj „Fijatovoj” fabrici u Torinu, „mozgu” napredne italijanske industrije, sve je prekriveno velom tajne. Informacije se čuvaju od moćne konkurencije, a znatiželjni auto-paparaci još se nisu ovajdili.

Šta to zaista sprema „Fijat” za prvu srpsku premijeru u 21. veku!? I da li će dugo očekivani model, za koji se uveliko renoviraju stare „Zastavine” hale, oduševiti ili razočarati srpske vozače? Prema do sada raspoloživim podacima, jedno je sigurno – slava „fiće” ostaće nepomućena.

Italijani, naime, planiraju da u Kragujevcu započnu proizvodnju višenamenskog automobila B klase, takozvanog multipla. Ovaj model, koji će se praviti u dve varijante, sa pet i sedam sedišta, neće biti prevelikih dimenzija i relativno lako će moći da se probija kroz gradske gužve, a istovremeno će biti pogodan i za duža porodična putovanja, kao i za taksi prevoz. Sličan automobil već postoji u „Fijatovom” asortimanu, pa je sve izvesnije da će torinski gigant u Srbiji ići „na sigurno”, bez prevelikog rizika.

Iako će mnogi na ovim prostorima biti razočarani ovakvim razvojem događaja, odluka „Fijatovog” menadžmenta delom je iznuđena i nije plod samo maštovitosti italijanskih konstruktora, pa, možda, ni zahteva samog tržišta.

Dolazeći u Srbiju, sa namerom da u novu fabriku, zajedno sa državom, investiraju oko milijardu evra, Italijani su vodili računa ne samo da li će im se ulaganja isplatiti, već i da li će vremešni kragujevački radnici moći da se snađu u svetu novih tehnologija.

Naime, poslednji automobil koji je „Zastava” sama napravila bio je „florida”. Desilo se to početkom devedesetih godina prošlog veka, a onda je usledila duga pauza. Zaostatak od dvadesetak godina u tehnološkom smislu ne može se nadoknaditi preko noći. Italijani će u Kragujevac doneti novu opremu, vrednu 400 miliona evra, ali za proizvodnju automobila podjednako je važan stručan kadar. Radnike koje nije otpustio, „Fijat” je uputio na doobuku, a kakav će to rezultat dati videćemo uskoro.

Komentari0
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.