Crveno, na radost
Kako se moglo čuti u porodičnom obrazovnom magazinu „Sve boje života” (RTS, urednica Vesna Pavliček), za Novu godinu obavezno treba imati na sebi nešto crveno. Šta se sve po narodnom predanju i običajima iz naših krajeva valja, ponavljale su ovih dana i ostale domaće TV stanice. Kako nas u slavljeničkom raspoloženju, srećom, ne dele različitost vera i kalendara, ovde je praznovanje počelo još 25. decembra prošle i trajaće do 14. januara ove godine.
Svaki povod za radovanje je dobrodošao, naročito posle jedne teške godine čija se rekapitulacija takođe mogla videti u programima svih naših televizija. Kad se tako, „na gomili” nađu sve nevolje i iskušenja, sva lažna obećanja i izneverene nade, sve greške i nepravde, gledalac bi s pravom mogao da vikne, parafrazirajući jedan TV naslov: „Šta radimo, bre...?!”, jer u toj priči sasvim nevin nije niko – ni kao birač ni kao izabrani.
Pošto se ovo višestruko zimsko praznovanje dešava uoči očekivanih prolećnih izbora, čini se da su pojedine televizije svojim programskim potezima u javnost dodatno i namenski ubrizgavale optimizam, oblikovale i uvećavale dimenzije događaja. Kako i u beogradskoj i u republičkoj vlasti očigledno ima marketinških stručnjaka, dobrim „tajmingom” pojedinih akcija došlo se do „spontanog udruživanja” s medijskim snagama. Povodi jesu bili praznični, novogodišnji i božićni, ali poeni su knjiženi u nezvaničnu predizbornu kampanju koja je uveliko u toku.
Beograd jeste dobio velelepan most i Studiju B možda ne treba zamerati – ali nije red ni prevideti– što je njegovo otvaranje programski „napumpavao”, preterivao u stvaranju utiska o opštem oduševljenju, u prenošenju hvalospeva investitoru, pa gradonačelniku lično. I u navođenju učinka cele protekle godine, popisivao je TV tim iz Beograđanke samo lepe stvari koje su se desile u Beogradu, nove ulice, nove vrtiće i škole, te je povremeno izgledalo kao da emituje jedan EPP po narudžbini Gradske skupštine.
TV B92 krunisao je svoju humanitarnu akciju „Bitka za bebe”, u Ulici otvorenog srca. Prošetavši njome uz Predsednika Republike, Veran Matić potvrdio je da poziciju svoje matične TV kuće umešno poboljšava van programskim aktivnostima. Dok se programski koncept neminovno komercijalizuje pri novom stranom vlasništvu, ovakve dobrotvorne kampanje od nacionalnog značaja čuvaju imidž „devedesetdvojke” kao stanice koja kad treba i „insajderski” radi za opšte dobro.
Iako nam je država daleko od savršene, ideja njenog prvog čoveka da ovu godinu proglasi godinom beba dobrodošao je poziv da nas u njoj bude više. Džaba bolja budućnost ako u njoj nema ko da uživa. A dok stasaju te bebe, radićemo, valjda, na tome da nam ona stigne. Bez nade se, jasno je, ne može živeti. Zato je i sada, kad je takvo kakvo je, vreme za bebe – upravo kako već nekoliko sezona poručuje tim naslovom popularni ciklus emisija na RTS-u.
Portikle – donacije u „Bici za bebe” bile su crvene. Na radost!
Подели ову вест

Komentar uspešno dodat!
Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.