„Džezija” – posveta velikanima džeza
Diplomirani ekonomista Vladan Vučković Paja ekonomijom se nikada nije bavio. Hobi je pretvorio u posao i već dve decenije je profesionalni muzičar. Svirao je sa mnogim velikim imenima srpskog roka i popa, sa umetnicima sa prostora bivše Jugoslavije. Gitaristu sa obaveznim kačketom na glavi znaju brojni posetioci koncerata Zdravka Čolića, Kikija Lesendrića, sarađivao je sa Kornelijem Kovačem, Radetom Radivojevićem… Istovremeno, stvarao je i svoju muziku.
Nakon pet objavljenih albuma, početkom februara trebalo bi da se pojavi i šesti – „Džezija” na kojem se Vladan predstavlja sa deset kompozicija pisanih u džez maniru.
– Džez manir je ono što objedinjuje moj autorski izraz na ovom albumu. Inspiraciju sam pronašao u velikanima džez muzike koje sam uvek rado slušao. Kompozicije i njihovi nazivi mozaik su mojih impresija i muzičkih razmišljanja. Samo džez i ja. Naslov je pomalo aforističan. Iako sam više vezan za rok i pop muziku, tokom usavršavanja inspiraciju sam crpao iz muzike Majlsa Dejvisa, Džao Pasa, Vesa Montgomerija, Džanga Rajnharta, Robina Forda, Peta Metinija… – kaže Vladan Vučković uz napomenu da on nije pravi džez muzičar ali da smatra da je imao dovoljno znanja i iskustva da se izrazi ovim žanrom.
Muzičar koji tokom razgovora ne zaboravlja da pomene da je rođen u Boru i da je jedan od najlepših doživljaja imao upravo u rodnom gradu, gde je nedavno održao koncert sa bendom „Spiritus movens”, smatra da je džez najdemokratskiji pravac u istoriji muzike.
– Postoje vrlo zatvorene forme džeza teško razumljive muzičarima ali i vrlo slušljive za širu populaciju. Mnogi muzičari koji su napravili komercijalne bendove naslonjeni su na džez. Sting, „Simpli red”, Šade… Veliki sam poštovalac balkanske etnomuzike, ali ovim albumom sam hteo da iskažem poštovanje i toj velikoj kulturi koja je zarazila ceo svet. Džez festivali postoje od Japana do Kanade, Australije… Naravno, preko Beograda – priča Vučković.
Svaki od albuma koje je potpisao predstavio je konceptualno. U prvom „Put ka suncu” instrumentali su posvećeni planetama Sunčevog sistema, drugi pod nazivom „Na istoku zapada” baziran je na muzici istočne Srbije, obrađena je vlaška muzika koja je, po Vučkovićevom mišljenju, jedan od najlepših melosa Balkana.
– Iz Bora sam, te mi je bliska. Taj album je imao dosta uspeha i na inostranoj sceni, zapravo na „Zlatnoj ruži Lucerna” prikazana je polučasovna emisija koju je producirao RTS, potpisao reditelj Marko Novaković a ja muziku. Ušla je u konkurenciju za dodelu nagrada i bez obzira na to što nije osvojila neku, jako sam ponosan jer je bila u konkurenciji u probranom društvu kao što su Kajli Minog i Robi Vilijams – ističe Vladan napominjući da je „Na istoku zapada” na Svetskom festivalu televizijskih emisija u bugarskom gradu Albeni osvojila gran pri.
Treći album „Dnevnik duge plovidbe” Vučković je posvetio gradovima sveta u kojima je bio privatno ili poslovno a četiri od pet njegovih albuma bila su inspiracija reditelju Marku Novakoviću da napravi emisije pod istim nazivom pa je i ova bila u konkurenciji za nagradu „Zlatna ruža Lucerna”. Album „Partiture za koren i stablo” Vladan je posvetio precima prerađujući neke od poznatih klasičnih kompozicija poput Betovenove „Ode radosti” i Bramsove „Mađarske igre”.
-------------------------------------------------
Pretpremijera na Internetu
Pre nego što najnoviji album gitariste Vladana Vučkovića ugleda svetlost dana, kompozicije će biti predstavljene na Internetu – Jutjubu, Fejsbuku… uz video ilustracije za svih deset kompozicija.
Подели ову вест

Komentar uspešno dodat!
Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.