Nedelja, 28.11.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Internet je virtuelni sajam

Дарко Дујич и Гец Трилас

To što ste na nekoj geografskoj lokaciji u određeno vreme nije ograničavajući faktor u eri interneta. Vi ste u Srbiji, ali možete da budete konkurentni i regionalno i globalno. Sa ovakvom porukom predstavnici „Gugla” došli su da pruže podršku ovdašnjim profesionalcima u oblasti digitalnog marketinga kako bi njihovi klijenti imali što uspešnije onlajn kampanje.

Prvi u nizu „Gugl ingejdž” događaja u Srbiji, održan u Jugoslovenskom dramskom pozorištu u Beogradu, bio je prilika da predstavnici kalifornijskog džina prvi put zvanično govore za naše medije. O tome zašto je kompanijama važno da budu na internetu, šta „Gugl” radi i kako internet menja svet, razgovarali smo sa dvojicom evropskih menadžera. Nemac Gec Trilas direktor je za nova tržišta centralne i istočne Evrope, a Slovenac Darko Dujič za jadransku regiju.

Kažete da ste posvećeni uspehu digitalne ekonomije u Srbiji. Na koji način ćete pomoći?

Darko Dujič: Ne radi se samo o digitalnoj ekonomiji već o načinu života. Pola stanovništva Srbije je na internetu. Kada pomislite kako ljudi kupuju, informišu se i traže podatke, digitalno je deo našeg života. Na internetu se za godinu dana dese promene kao u nekoj drugoj oblasti ekonomije za pet godina. Mi želimo da pomognemo ovdašnjim firmama znanjem, da im pokažemo šanse. Internet je sada u suštini veliki virtuelni sajam. To što ste na nekoj geografskoj lokaciji nije ograničavajući faktor.

Kažete da se internet menja na godišnjem nivou. Kojajenajvažnija promena koja se sada dešava?

Dujič: Najvažnije je to što je pređen određeni nivo procentualne zastupljenosti interneta u ukupnoj populaciji. Prema aktuelnim podacima o korišćenju medija, na internet otpada 26 odsto kad se uzmu u obzir svi, uključujući TV. Ako kompanije nisu tamo, propustiće jedan kanal distribucije. To je jedan eko-sistem, koji se brzo razvija i koji je dobar i za potrošače i za oglašivače i u njemu svako može da učestvuje, jer ne postoje granice. Odjednom možemo da kupujemo i prodajemo po celom svetu i da naručujemo avionske karte iz celog sveta, i u tome je njegova lepota. I Srbija je deo ovih promena.

Šta nam novo dolazi iz Gugla?

Gec Trilas: Pravilo je da ne govorimo o tome pre zvaničnog predstavljanja. „Gugl” je jedna od najinovativnijih kompanija i imamo nekoliko mantri. Jedna od njih je „deli s drugima”. Ne verujemo u zatvorena dvorišta nego u otvorenost. Takođe verujemo u izuzetne talente, stalno zapošljavamo najbolje ljude. Izbacujemo svoje proizvode brzo i čekamo reakciju korisnika. Na primer, na globalnom nivou predvodimo plaćanje mobilnim telefonom, radimo na automobilima koji sami upravljaju i već su na probnim vožnjama u SAD, a gugl- naočarima povezujemo stvarni svet sa digitalnim.

Osnovi izvor prihoda je ipak prodaja oglasa...

Dujič: To je gruba reč koja više pripada tradicionalnom marketingu. Na osnovu konteksta pretrage možete da pošaljete poruku i da izazovete interakciju ljudi koji su za nešto stvarno zainteresovani. „Gugl” je tu napravio veliku promenu u marketingu. Govorimo o kontekstualnom označavanju, gde tačno možete da doprete do ljudi koji su zainteresovani za određeni proizvod. Nikad se oglas za frizersku opremu neće pojaviti nekome ko se raspituje za kredit.

Da li je to uvek efikasno, jer dok tražimo nešto na Guglu često nam izlaze oglasi koji nas uopšte ne zanimaju? Takođe, neki ljudi su sumnjičavi da su prvi rezultati pretrage plaćeni.

Trilas: Ako korisnik ne klikne na oglas, oglašivač neće morati ništa da plati. To je sasvim korektan i uspešan model oglašavanja. Budite sigurni da u osnovnim rezultatima pretrage niko nije platio da bude tu. Naš glavni cilj je da u određenom trenutku pružimo relevantnu informaciju ljudima koji je traže. Težimo najboljem mogućem proizvodu u koji će korisnik imati poverenja, bilo da je reč o „Jutjubu” ili pretrazi fotografija. Želimo da budemo relevantni i da im damo najbolje moguće rezultate.

Za korisnike su svi servisi besplatni, ali postoji izreka da ni na internetu nema besplatnog ručka. Da li mi plaćamo svojim ličnim podacima to što je u osnovi besplatno? Da li ugrožavamo privatnost?

Trilas: Za korisnike je besplatno. Potrošači plaćaju kada spojimo ponudu i potražnju. Zadovoljni su i jedni i drugi. Što se tiče privatnosti, mi smo veoma transparentni o pitanju podataka koje skupljamo. Svakom korisniku je na raspolaganju njegova lična „kontrolna tabla” (dashboard), gde može da vidi s kojim informacijama raspolažemo i da, na primer, izbriše istoriju pretrage ako želi.

Nekad se učini da „Gugl zna previše. Po oglasima vidim da zna sve moje zdravstvene probleme.

Dujič: Znajte da takve informacije mogu da budu i korisne. Ako u jednom periodu u jednom regionu mnogo ljudi ukuca za pretragu „grip”, zdravstveni zvaničnici mogu da registruju epidemiju dva meseca ranije nego standardnim metodama i da preduzmu odgovarajuće mere.

----------------------------------------------

Lepa sredina i naporan rad

Da li i vi u poslovnoj zgradi imate bazen, teretanu i fotelje za uživanje kao i zaposleni u „Guglu u SAD?

Trilas: Imamo sjajnu kafeteriju i teretanu. Bazen nemamo. Ne shvatite to kao mesto gde se lenčari. To je lepa sredina u kojoj ljudi naporno rade.

Komentari0
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.