Sreda, 19.01.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Beko nije imenovan za direktora Železnice

Милан Беко је изјавио да је прихватио понуду премијера Александра Вучића да преузме вођење „Железница” (Фото Танјуг)

Vlada Srbije na jučerašnjoj sednici nije donela odluku o imenovanju biznismena Milana Beka, vlasnika Luke „Beograd” za direktora „Železnica Srbije”, niti je to pitanje razmatrala, rekla je juče potpredsednica vlade Zorana Mihajlović povodom najava pojedinih medija da će vlada imenovati ovog biznismena za v.d. direktora javnog preduzeća koje se svrstava u red najvećih gubitaša.

– Kao predsednik Kadrovske komisije nisam dobila nikakav predlog ni za Beka ni za bilo kojeg drugog čoveka koji treba da vodi „Železnice” ili neko drugo javno preduzeće – rekla je ministarka građevine, saobraćaja i infrastrukture u čijem su resoru i „Železnice Srbije”.

Ona ne vidi razlog zašto bi komentarisala „bilo šta što govori neko ko nije član vlade” povodom Bekove izjave da je prihvatio premijerovu ponudu da vodi „Železnice Srbije”. Kako je obrazložio loše stanje u srpskoj ekonomiji nateralo ga je da iz privatnog biznisa uplovi u javni sektor i spasava propalo javno preduzeće. Milan Beko je za list Blic  izjavio da je prihvatio ponudu premijera Aleksandra Vučića da preuzme vođenje Železnica

Spekuliše se, takođe, i da bi Miodrag Kostić mogao da preuzme neko javno preduzeće, čije poslovanje je takođe negativno. Takvih je puno, a koja oblast bi mu najbolje „ležala”, pošto su „Železnice” za koje se svojevremeno sam nudio već rezervisane, juče od njega nismo saznali. U njegovoj kompaniji „MK komercu” rečeno nam je da je u inostranstvu, da nemaju nikakvih novih komentara na ovu temu i da ćemo o svemu blagovremeno biti obavešteni.

Ono što je Kostić svojevremeno obećavao (ako bi mu država dala „Železnice” na upravljanje i ako ga nijedan političar ne bi zvao da mu govori šta da radi) da u roku od tri godine oslobodi državu od subvencionisanja ovog preduzeća i do pete počne da pravi profit – moraće da ispuni Beko. Pod uslovom da zaista dođe na čelo „Železnica” mora da prođe proceduru u kojoj Vlada Srbije upućuje predlog Skupštini „Železnica”, a potom ga Odbor direktora tog preduzeća postavlja za generalnog direktora.

Od njega bi se očekivalo da uvede red u ovo javno preduzeće, koje godišnje pravi gubitak od 7,6, a od države dobija 13 milijardi dinara subvencija za plate. Logično bi bilo da mu prvi potez bude profesionalizacija menadžmenta i da najpre utvrdi da li mu baš treba 36 direktora. Kada je reč o finansijama trebalo bi da ustanovi zašto je od odobrenih 375 miliona evra kredita iskorišćeno samo 67 miliona i plaćeno pet miliona penala za nepovučena sredstva. Potom da poveća prihode od prevoza robe i putnika, liberalizuje tržište i omogući dolazak konkurencije, modernizuje železnicu na kojoj se vozovi kreću u proseku 42 kilometra na sat, a na nekim deonicama i po 10 kilometara nasat. Da bi ponovo saobraćali brzinom od 120 kilometara moraće da obezbedi 4,5 milijarde evra..

Budući da je po obrazovanju saobraćajni inženjer poslovanje ovakvog sistema mu nije strano. Njegova biografija objedinjuje iskustvo u privredi, politici i javnom sektoru.

Njegovu veštinu preživljavanja verovatno je najbolje opisala guvernerka NBS Jorgovanka Tabaković: „Koliko ja poznajem Milana Beka, ako se nije promenio otkad smo sarađivali u vladi, on ne gazi na trulu dasku. Obično se dobro obezbedi u svojim poslovima. Vešt je čovek, bavio se velikim poslovima, ume da se provuče kroz rupe u zakonu”.

Komentari0
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.