Četvrtak, 20.01.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Prugom za sat i po od Beograda do Budimpešte

Нужна модернизација: Батајница (Фото Д. Јевремовић)

Nova pruga Beograd–Budimpešta, kojom se trenutno putuje oko osam sati, bila bi korisna za Srbiju, Mađarsku, ali i ceo region, jer bi mogla da skrati vreme putovanja čak i na sat i po i time ubrzala prevoz ljudi i transport robe ka centralnoj i zapadnoj Evropi. Još je dilema da li treba graditi potpuno novumodernizacijom staruprugu prilagoditi vozovima za velike brzine.

Premijer Aleksandar Vučić je u Kini razgovarao sa predstavnicima više velikih kineskih kompanija i o izgradnji pruge Budimpešta–Beograd, koja bi najverovatnije bila građena putem javno-privatnog partnerstva ili koncesije. Zatražio je da mu kineski partneriobećaju da ćepruga biti završena za tri godine.

Miodrag Poledica, državni sekretar ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture smatra da bi

tih 350 kilometara na Koridoru 10b, to jest kraku koji povezuje Beograd i Budimpeštu, značilo mnogo celom regionu, jer bi se i mnogo brže dostavljala roba iz jadranskih i crnogorskih luka.

Na srpskoj strani je 184, a na Mađarskoj 166 kilometara, a trenutno imamo samo jedan kolosek. Ako bi se  modernizovala pruga, pravio bi se još jedan kolosek i rekonstruisao postojeći za brzinu od 160 do 200 na sat.

Istovremeno se razmatra i novi sistem za brze vozove, koji podrazumeva izgradnju dvokolosečne pruge za brze vozove i za brzine od 300 kilometara na čas.

– Obe opcije su realne. Za rekonstrukciju i modernizaciju već za veći deo imamo obezbeđenu projektnu dokumentaciju što je preduslov za investicije. Deo investicija bi pokrili iz ruskog kredita, (pruga Stara Pazova–Novi Sad), a ostaje deo od Novog Sada do Subotice. Procena je da nam tu treba oko 515 miliona evra za rekonstrukciju i modernizaciju – rekao je Poledica.

Pruga Beograd–Subotica građena je od 1882. do 1884, a poslednji remont urađen je 1980. godine U toku 2005. kreditom Evropske investicione banke remontovano je 14 kilometara pruge Čortanovci–Petrovaradin.

U „Železnicama Srbije” navode da prugom između Beograda i Subotice dnevno prođe oko 50 vozova. Po redu vožnje njihova brzina je oko 71 kilometar na sat, ali na većini deonica uvedene su lagane vožnje – 30 kilometara na čas. Godišnje prevezu oko 1,3 miliona putnika i 40 miliona tona robe. Ukupan prihod prelazi dve milijarde dinara, a mogao bi biti mnogo veći.

Prema proračunu „Železnica” ako bi bila izgrađena dvokolosečna pruga za brzine od 160 kilometara na sat vozovi bi iz Beograda do Subotice stizali za sat i po ili najduže za dva sata. Ako bi pak bila sagrađena nova pruga za brzine od 300 kilometara na sat, iz Beograda do Subotice stizalo bi se za 47, a do mađarske prestonice za sat i dvadeset pet minuta.

Železnice Srbije i Mađarske razgovaraju o ovom projektu sa kineskom Eksim bankom od početka ove godine. A na poslednjem biznis forumu na Kopaoniku tadašnji premijer Ivica Dačić je ispričao kako ga je pozvao mađarski premijer Viktor Orban i pitao da li ćemo podržati ideju koju je on dogovorio sa Kinezima o brzoj pruzi između Budimpešte i Beograda:„Ja sam rekao – naravno da ćemo da podržimo. Samo lud čovek može da kaže da to neće da podrži”.

Komentari0
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.