Četvrtak, 26.05.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Svi će se odmarati sem „Male neveste”

„Nedeljno popodne” i „Studio 3” na RTS-u, „24 minute sa Zoranom Kesićem”, „Državni posao”, „Da. Možda. Ne.” pozdraviće se sa nama i voditelji jutarnjih programa, rečju jedna po jedna emisija  se zbog letnjeg raspusta oprašta sa gledaocima. Uz ono već standardno „ponovo se vidimo u septembru” a svaki iole i pažljiviji gledalac zna da se te pauze redovno produže pa se do novih jesenjih izdanja čeka sve do oktobra pa i još kasnije.

Imaju li televizijski autori i voditelji pravo da se odmaraju? Imaju. Imaju li gledaoci pravo na dobar program. Imaju. I šta ćemo sad?

Već smo tokom punog jeka televizijske sezone obnevideli od repriza TV serija a šta li nas tek čeka u julu i avgustu? Pa i pozorišta imaju letnji raspust, reći će neko. Tačno, ali ako ne gledaš predstavu, ne platiš ni kartu. A televiziju plaćamo na ovaj ili onaj način, odnosno javni servis se finansira iz budžeta, dakle od izdvajanja svih nas poreskih obveznika, komercijalne televizije se naplaćuju od reklama i kablovskih emitera. Prosta računica kaže da kratkih rukava ostaju samo gledaoci. Jer , njima niko neće dati „sezonsko sniženje cene”, nego ćemo plaćati sve kao i tokom čitave godine. Dakle, možemo mi i bez autorskih emisija ali nemojte nas ni vređati letnjom šemom i onim seckanjem i lepljenjem delova već viđenih emisija koje se pretenciozno zove „best of”.

To mu dođe kao i rezon javnog gradskog prevoza u Beogradu: leto je, ljudi su otišli van grada, ajmo da smanjimo broj autobusa. Kao da su se svi iselili na dva i po meseca...

Ali ima i onih koji vredno rade: producenti turskih i indijskih serija koje su već preplavile ovdašnje male ekrane. „Mala nevesta” koju emituje TV Pink, dobila je pojačanja: „Nevestu sa ožiljkom”...

Televizija Prva je za veoma gledanu seriju „Kud puklo da puklo” proglasila da je „kraj prve sezone” i reklamirala ne propustite „finalne epizode prve sezone” kad ono ko sekirom presečeno, u nedelju uveče nismo videli čak ni poslednje minute epizode. Samo „cvik”. Ruku na srce, sigurno je da im se ne isplati da seriju velike gledanosti emituju tokom leta, ali nisu svi na Tajlandu, u Kušadasiju i Porto Montenegro... Možda je ovo bila prilika da počaste svoje gledaoce i steknu nove koji su gašenjem analognog signala ili digitalizacijom dobili priliku da gledaju i programe onih televizija koje im doskora nisu bile na repertoaru. Od Televizije B92 smo već prestali da se nadamo nekoj novoj seriji, barem dok se trake sa „Prijateljima”, „Štreberima” i „Dva i po muškarca” ne izližu od upotrebe.

Što se RTS-a tiče, samo kada bi ponovo emitovali sve one dobre zanimljive i poučne dokumentarne serije vrhunske produkcije „Trenutak za uživanje” sa Bilom Stabsom, na primer ili one koje je proizvela njihova redakcija Obrazovnog programa a koje su bile zagubljene u šemi i emitovane u krajnje neatraktivnim terminima, korist bi bila obostrana. Ako ćete nas zatrpavati reprizama (a hoćete) neka bude sa merom i ukusom. Lakše se guta.