Sreda, 04.08.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Nikada više drumova s manje para

U Srbiji se trenutno gradi 236 kilometara auto-puteva. Sve teče po planu, rekla je nedavno Zorana Mihajlović ministarka građevinarstva, infrastrukture i saobraćaja, i ostala pri zadatom roku da će do kraja 2016. biti gotov Koridor 10, a godinu dana kasnije i Koridor 11.

U Fiskalnom savetu, međutim, upozoravaju da se kod nas gradi manje nego što bi trebalo. Po njima izdaci u prvih šest meseci ove godine za kapitalne investicije, a time i puteve, manji su za 13 milijardi dinara.

U junu su kako navodi Savet povećani kapitalni rashodi, ali je njihova realizacija i dalje slabija u odnosu na prošlu godinu. Povećanje javnih investicija u junu u odnosu na prethodne mesece očekivano je, imajući u vidu da se tokom letnjih meseci obično ubrzava investiciona aktivnost države. Kapitalni rashodi iznosili su 9,8 milijardi dinara, što je gotovo dvostruko više u odnosu na prosečno izvršenje u prvih pet meseci 2015. Porast ovih rashoda u odnosu na maj za oko četiri milijarde dinara najvećim delom posledica je većeg investiranja na nivou lokalnih samouprava (rast od oko 1,5 milijardi dinara), kao i rasta investicija u putnu infrastrukturu („Koridori Srbije” i „Putevi Srbije”) u iznosu od oko 1,3 milijardi dinara. Uz to, povećano je i izvršenje investicija koje se finansiraju iz projektnih zajmova za 0,8 milijardi dinara, dok je na nivou Republike zabeležen tek neznatni rast od 0,3 milijarde dinara. Međutim, u poređenju sa istim mesecom prošle godine, realizacija kapitalnih rashoda ipak je slabija i to za više od jedne milijarde dinara.

– Za radove koji se finansiraju iz budžeta Republike, zaključno s junom, realizovano je svega šest od ukupno planiranih 48 milijardi dinara. Određeno odstupanje od plana prisutno je i kod investicija u putnu infrastrukturu (koje su u nadležnosti „Puteva Srbije” i „Koridora Srbije”, uključujući i projektne zajmove), iako u znatno manjoj meri u poređenju sa republičkim budžetom, dok se kapitalni rashodi na lokalnom nivou vlasti izvršavaju približno u skladu sa ovogodišnjim planom – naveli su u Fiskalnom savetu.

Činjenica je, međutim, da se gotovo duž celog Koridora 10 trenutno gradi. Ostale su samo dve deonice koje nisu započete. Iz Ministarstva građevinarstva, infrastrukture i saobraćaja najavljuju da će uskoro biti poznato ko je pobedio na javnom pozivu za preostalih osam kilometara Srpska kuća – Levosoje koja se nalazi na južnom kraku Koridora 10 i koja je trebalo da bude finansirana iz Helenik plana, ali zbog odustajanja Grčke, ta deonica treba da bude finansirana iz našeg budžeta.

Da bi Koridor 10 bio kompletan nedostaje i deo obilaznice oko Beograda na delu Bubanj Potok – Pančevo. Premijer Aleksandar Vučić je nedavno najavio da bi uskoro trebalo da bude potpisan ugovor o izgradnji. Nije rekao sa kim. Poznato je, međutim, da je za taj posao potpisan memorandum sa kineskom kompanijom „Sinohidro”, mada ne postoji pravo ekskluziviteta, tako da se može pregovarati i sa drugima.

Kada je reč o Koridoru 11, ministarka Mihajlović je pre nekoliko dana rekla da se na delu od Obrenovca do Ljiga, koji je poveren kineskoj kompaniji „Čajna Šandong internešnel” radi sporije, jer na toj deonici ima još vode od prošlogodišnjih poplava. Osim toga azerbejdžanski „Azvirt” i domaći „Planum” završavaju najtežu deonicu na trasi auto-puta ka južnom Jadranu. Domaće firme su završile parče između Uba i Lajkovca, ali problem je što taj put ne može da se koristi jer nema priključne saobraćajnice. Da bismo ga osposobili neophodno je što pre započeti radove na delu od Beograda do Obrenovca. Plan je bio da se ta deonica zajedno sa auto-putem Čačak–Požega da nekome pod koncesiju. Međutim kako niko nije dostavio ponudu, početkom ove godine taj postupak je obustavljen.

Komentari0
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.