nedelja, 16.05.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
nedelja, 06.09.2015. u 22:00

Treba li komoda da ima rupu

(Фо­то лич­на ар­хи­ва)

Komoda koja je imala lepe dimenzije, izvijene nožice, lako naglašenu trbušastu fasadu i metalne ukrase, boju plemenitog drveta – oskrnavljena je. Nisu to uradili nikakvi vandali već Feručo Lavijani, istaknuti dizajner svetskog renomea, na suptilan, rafiniran način.

Nasrnuo je na konstrukciju komode, kao da iz posude sa poslasticom specijalnom, kuglastom kašikom vadi kuglu sladoleda, i otiske posle tog čina obojio je u ružičasto. Hteo je da pošalje poruku kako i varvarski čin može da bude, u najmanju ruku – nežan. Otud ružičasta bebi-boja, kao dokaz nežnosti.

Bilo je to osamdesetih godina 20. veka, kada se postmodernizam osilio do te mere da nije mario ni za kakve etičke kodekse; kada je bilo, u svojevrsnom anarhističkom maniru, sve dozvoljeno, a vandalizam u odnosu na klasični akademizam čak i poželjan.

Pitanje je zašto zagovornici nečeg novog, to „novo” ne osmisle ne rušeći staro? Zato što je mnogo teže, jer ideje ne padaju tek tako. Agresivnim ponašanjem prema starim vrednostima lakše se skreće pažnja na sebe – i to ne važi samo za umetnike. Probušeni rokoko biće uočljiviji od neke nove ali normalne ideje, ma koliko ona bila dobra i pozitivna.

Komoda je u davna vremena prvo bila sanduk koji je stajao na podu, zatim je podignuta na nogare i postala niski ormar za odlaganje stvari. Onda se je ukrašavali na sve moguće načine. A Feručo Lavijani je više od svih prethodnika uspeo da komoda bude primećena.

----------------------------------

Od nameštaja do enterijera i izložbi

Italijanski arhitekt i dizajner Feručo Lavijani rođen je 1960. u Kremoni. Prvo je učio u školi arhitekture na Politehnici u Milanu, a zatim diplomirao na Institutu za politehniku. Po diplomiranju započeo je saradnju sa jednim studijom u kojem je ubrzo postao partner.

Već krajem osamdesetih radio je šou-rum za „Memfis” u Njujorku, sarađivao sa velikanima dizajnerske scene Italije, među kojima su i Alesandro Mendini i Mikele de Luki. Impresivna je njegova aktivnost na izložbenom planu, pri čemu je izlagao svoje zanimljive ideje za dizajn nameštaja (na primer izložba u Centru „Žorž Pompidu” u Parizu). Još impresivnija bila je njegova uloga u oblikovanju enterijera za hotele i restorane, rezidencije, za brojne modne revije i najrazličitije izložbene događaje.

Izlagao je u Milanu, Rimu, Parizu, Njujorku... i sarađivao s poznatim brendovima, kao što su „Oliveti”, „Pelikan”, „Polaroid”, „Dačija”...

Radmila Milosavljević, arhitekta

www.dopisna-skola-ambijent.rs

Komеntari0
229dc
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja