petak, 14.05.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
četvrtak, 07.01.2016. u 22:00 Andrijana Cvetićanin
INTERVJU: MIODRAG GUBERINIĆ, KOSTIMOGRAF I DIZAJNER

Pančevac dizajnirao kostime za Madonine koncerte

Krune, oglavlja i oklope koje tokom izvođenja pesme „Iconic” na početku svakog nastupa na novoj turneji „Rebel Heart” nose kraljica popa i njeni igrači delo su umetnika iz Srbije
Фото М. Губеринић

Radove Miodraga Guberinića (36), kostimografa i dizajnera koji je po završetku Fakulteta primenjenih umetnosti u Beogradu magistrirao u Čikagu, a od 2011. u Njujorku započeo međunarodnu karijeru, naša publika nažalost još ne može da vidi uživo. Reč je o kostimima, skulpturama, lutkama od papira, maskama, dekorativnim detaljima koji su deo skupih i produkcijski zahtevnih pozorišnih, komercijalnih i muzičkih projekata koji još ne gostuju u Srbiji.

Guberinić radi za pozorišne trupe sa Brodveja, svetske brendove, poput „Prade”, za koje dizajnira izloge njihovih najekskluzivnijih radnji. Posao u 2015. svakako vredan pažnje jeste saradnja sa Arijanom Filips, glavnom dizajnerkom nove Madonine turneje „Rebel Heart”. Umetnik rodom iz Pančeva osmislio je i napravio oglavlja – krune i oklope za Madonu i njene igrače za pesmu „Iconic” kojom počinju koncerti.

 

Kostimi koje je Miodrag Guberinić osmislio za čuvenu pevačicu i njene igrače: Madona na koncertu u Montrealu (Foto Beta/AP)

Kako ste došli u priliku da budete deo Madoninog kreativnog tima?

Preporučili su me dizajneri sa kojima sam ranije sarađivao. Preporuke koje su imale najviše uticaja došle su od Majkla Vilkinsona, sa kojim sam radio na „Pradinoj” izložbi „The Iconoclasts 2015”, i od Pola Tejzvela, saradnika iz nekoliko pozorišnih predstava. Arijana Filips, glavni dizajner Madonine turneje, poznaje Majkla, dok glavni kostim-supervizor turneje poznaje Pola. Prvi zahtevi su bili da radim na zanatski zahtevnim komadima i da napravim prototipove oglavlja i oklopa i komplikovanije delove kostima za pesmu koja otvara koncerte „Iconic”; za sve plesače i Madonu. Najpre sam uradio one koji su korišćeni na probama, ali onda su me zadržali kao ravnopravnog člana dizajnerskog tima, a ti kostimi su ušli u fundus turneje.

Kako izgleda rad u ekipi zaduženoj za vizuelni deo spektakla?

Produkcijskim delom tima zaduženim za dizajn rukovodi Arijana Filips. Ona ima svog ilustratora koji beleži njene ideje i još šestoro asistenata. Takođe, postoji tim za kupovinu i pravljenje autentičnih kostima za Madonu, igrače, prateće vokale, kao i tim zadužen samo za segmente drugih delova programa. Moje zaduženje je bilo da postojeći koncept i skice kostima za prvi deo koncerta dovedem do perfekcije. Zadovoljni mojim radom, omogućili su mi da vodim izradu finalnih kostima po mojim prototipovima. Dobio sam tim koji je radio za mene da bih sve završio u određenom roku. To je podrazumevalo i prisustvo probama kostima za plesače i Madonu.

 

Madona na koncertu u Londonu (Foto Beta/AP)

Da li je ova poslovna referenca prečica do ostvarenja želje koju ste još kao student otkrili u jednom lokalnom srpskom listu – da budete tvorac kostima za filmove poput „Gospodara prstenova”?

Da, naravno. Trenutno ne postoji pop zvezda koja ulaže više svoje energije, kreativnosti i novca u nastup i kostime od Madone. Biti deo njenog tima definitivno otvara vrata za dalje profesionalne poduhvate. Produkcija za njene nastupe identična je produkciji za film. Ljude koje sam tamo upoznao najbolji su u onome što rade i izabrani su upravo zbog toga.

Vaši radovi – scene u prodavnicama najprestižnijih brendova poput „Prade”, „Bergdorfs”, „Sax 5th av”, „Macy’s”, „Bloomingdales”, „Lord and Taylor”, „St John” svakodnevno imaju milionsku publiku? Odakle interesovanje za dizajn izloga?

Sticajem okolnosti. Po prelasku iz Čikaga u Njujork, nakon završenih postdiplomskih studija počeo sam da sarađujem sa kreativnim studijima koji se bave ovom oblašću „Spaeth” i „Burke and Pryde”. Bez lažne skromnosti oni su među najpoznatijim za tu vrstu posla. To je sada moj fokus i na pitanje koje je moje zanimanje odgovaram – kostimograf i dizajner izloga.

 

Dizajnirao je izlog za „Svarovski“ radnju (Foto R. Zehavi) 

Ipak, niste zanemarili pozorište?

Dve predstave na koje sam najponosniji su „Court Garden” koji je konceptualna plesna predstava prikazana u Federalnoj sali u Njujorku. Drugi je komad „The Other Mozart” između ostalog, izvođen u Mocartovoj kući u Beču, u Njujorku, drugim gradovima Amerike, Londonu…

Da li je znanje stečeno u Srbiji pomoglo prilikom usavršavanja i kasnije u radu u SAD?

Nakon magistrature osećao sam da nemam dovoljno znanja da bih se bavio onim što sam želeo i na način na koji sam to želeo. Kao kreativac već sam se dovoljno razvio na našem Fakultetu primenjenih umetnosti. Tu sam naučio kako da prenesem ideje na papir, a delimično i u kostim. Ali, tokom magistarskih studija nije se samo usavršila kreativnost već i spoznaja kako da sarađujem sa drugim ljudima uključenim u kreativni proces. Poznavanje „biznisa” je neizostavni deo ovog posla, ma koliko god bio umetnički.

Nije mi bilo jednostavno u početku. I dalje učim kako da što bolje iskažem ono što želim, kako bih dobio maksimum od sebe i svojih saradnika, ali i kako da bolje ugovorim poslove.

-----------------------------------------

Retko u domovini

Miodrag Guberinić boravio je nedavno u Srbiji, samo nekoliko sedmica, i to posle pet godina. Na pitanja za intervju za naš list odgovorio je mejlom iz Velike jabuke. Po povratku u Njujork, gde živi od jula 2011, angažovan je na novim poslovima dizajniranja izloga ekskluzivnih radnji kao i otvaranju sopstvenog studija.

-----------------------------------------

Da li postoji razlika u radu od momenta inspiracije do izrade kada je u pitanju kostim za pozorište, izlog ili turneju?

Proces je sličan ali je realizacija u svakoj oblasti drugačija. To podrazumeva saradnju sa različitim ljudima pa su i rezultati drugačiji. Sam rezultat, u krajnjoj liniji, zavisi od kreativnosti tima i saradnje unutar njega.

 

Komеntari1
dab29
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja