Nedelja, 19.09.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Kako pridobiti pažnju tinejdžera

Kreatori aplikacija trude se da osvoje mlađu populaciju i sprovode detaljna istraživanja da bi otkrili šta mladi vole, a šta im smeta
Тинејџери стално мењају апликације, бирајући шта ће где да објаве и одбацујући их ако закључе да више нису „кул” (Фото Ројтерс/С. Планкет)

„Digitalni domoroci”, pripadnici generacije koja stasava uz gedžete i internet, čvrsto su se držali svojih mobilnih telefona i u prošloj godini. Dok roditelji pridikuju, kompanije provode silno vreme istražujući kako najbolje da unovče tu vezu.

Američki tinejdžeri obožavaju svoje smartfone i aplikacije poput „Instagrama” i „Snepčeta”, a najviše se plaše da će njihove objave vršnjaci ismejati ili ignorisati, objavio je „Njujork tajms”.

Njihovi vršnjaci u Srbiji, za razliku od starije populacije, ne reaguju toliko emotivno na lajkove i manje su opsednuti popularnošću nego što je svetski prosek, pokazalo je „Vejv” istraživanje „Meken grupe”, koje meri značaj i uticaj društvenih mreža, sprovedeno prošlog leta na 50.000 ispitanika u 65 zemalja.

Po neraskidivoj vezi s mobilnim telefonima i opsesiji društvenim mrežama, mladi u Srbiji ne odskaču od razvijenog sveta. Po istraživanju Stratedžik marketinga iz 2014, 99 odsto mladih od 12 do 29 godina ima mobilni telefon, a prema poslednjim izveštaju Republičkog zavoda za statistiku, 97,4 odsto internet populacije od 16 do 24 godine starosti ima nalog na društvenim mrežama.

Podaci „Pju centra” pokazuju da tri četvrtine američkih tinejdžera ima mobilni telefon, polovina ih je svakodnevno na internetu, a četvrtina „skoro neprekidno”.

I domaći uz mobilni
I dok se kompanije raduju zbog toga što će njihov oglas dopreti do ciljne grupe, roditelji žale zbog novog načina odvlačenja pažnje.
Skorije istraživanje pokazalo je da polovina američkih tinejdžera gleda TV dok radi domaći, 60 odsto za to vreme kuca poruke na telefonu, a tri četvrtine sluša muziku, što znači da deo njih radi istovremeno dve ili tri radnje.
Problema su postali svesni i sami tinejdžeri. Jedna od tinejdžerki iz fokus grupe priznala je da je došla do trenutka da je jedini način da završi domaći zadatak da odnese mobilni u drugu sobu.

To je odlična vest za oglašivače, koji će ove godine potrošiti 30 miliona dolara na reklamiranje unutar aplikacija kao što su „Snepčet” i „Instagram” (vlasništvo „Fejsbuka”), dvostruko više nego 2014. godine. Tinejdžeri ne donose odluke o krupnim kupovinama kao što su nekretnine i automobili, ali kompanije i te kako nastoje da pridobiju njihovu pažnju, što nije nimalo lako.

Iako ovi servisi imaju iste osnovne funkcije – traženje prijatelja, objavu fotografija i slanje poruka – tinejdžeri ih stalno menjaju, birajući šta će gde da objave i odbacujući ih ako zaključe da više nisu „kul”.

Šačica najboljih „igrača” dobija većinu korisnika i novca, a svi ostali se trude da se probiju među najbolje, sprovodeći opsežna istraživanja koja otkrivaju kako se život tinejdžera odvija na mobilnim ekranima.

Novija aplikacija „Višboun” daje mogućnost korisnicima da sami naprave ankete iz oblasti pop-kulture, na primer tako što će da postave slike slavnih rivala (Bijonse i Tejlor Svift) i da pozovu prijatelje da glasaju za favorita. Dva puta dnevno administratori biraju najzabavnije ili najpametnije ankete. To nisu one sa najviše glasova, što daje šansu svima. Korisnicima se sviđa i to što nema surovih komentara.

Da bi učestvovali, korisnici ne moraju da postavljaju fotografije na kojima izgledaju prelepo niti moraju da imaju roditelje koji letuju na mestima zgodnim za „Instagram”. Jednostavno, prave zabavne ankete i fokus je na onome što vole.

Lansiranju je prethodilo iscrpno istraživanje o tome šta tinejdžeri vole kod aplikacije, a kasnije je napravljena i fokus grupa u kojoj su učesnici iskreno govorili šta im na internetu privlači pažnju. Ispostavilo se da vole „Instagram”, ali da ih užasava mogućnost da im objave neko ismeje ili ignoriše. Na „Snepčetu” nije takav pritisak, jer se poruke na ovom servisu automatski brišu. Mladi ne vole reklame, ali ne vole ni da plaćaju bilo šta od servisa.

Tako, na primer, kažu da posebno pažljivo stavljaju slike na „Instagram” da ne bi zagušili profile prijatelja gomilom snimaka lošeg kvaliteta. A ima i devojaka koje brišu svaku sliku koja nije dostigla očekivani broj „lajkova”. Neke imaju pravilo da stavljaju samo jednu fotografiju nedeljno, bez filtera i haštagova. Za „Fejsbuk” nemaju pravila, jer ga gotovo i ne koriste, objavio je „Njujork tajms”.

 

Komentari0
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.