Subota, 25.06.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Astronomi na tragu otkrića devete planete

Američki naučnici veruju da je nebesko telo zaleđeno, da je tri puta veće i deset puta teže od Zemlje
Професор астрономије Мајк Браун приказује могуће кретање „девете планете” (Фото Ројтерс/М. Анцуони)

Kejp Kanaveral – Naučnici s Kalifornijskog instituta za tehnologiju objavili su da su došli do „valjanih podataka” o postojanju devete planete Sunčevog sistema. Veruje se da je nebesko telo veliko skoro kao Neptun i da ima orbitu po kojoj mu treba od 10.000 do 20.000 godina da obiđe oko Sunca. Naučnici pretpostavljaju da je ova planeta zaleđena, da je tri puta veća i deset puta teža od Zemlje, objavio je „Vošington post”, preneo je Tanjug.

Tu „Devetu planetu”, kako su je nazvali Majk Braun i Konstantin Batigin s Kalifornijskog instituta za tehnologiju, još nisu direktno posmatrali, ali ističu da imaju dovoljno dokaza o njenom postojanju. Oni smatraju da se „krije” na samom rubu Sunčevog sistema. Naučnici tvrdnje o tom nebeskom telu zasnivanju na matematičkim i kompjuterskim modelima i predviđaju da će otkriće teleskopom uslediti u roku od pet godina, prenela je Beta.

Majk Braun smatra se „ubicom Plutona” pošto je pomogao da se on skine s liste planeta i proglasi patuljastom planetom

Braun i Batigin su rekli da su svoje otkriće objavili u časopisu „Astronomski žurnal” zato što žele da i drugi teleskopima traže „Devetu planetu” Sunčevog sistema.

„Mogli smo da ćutimo i mogli smo do provedemo sledećih pet godina pretražujući svemir sami u nadi da ćemo je naći. Ali, više želim da je neko nađe pre, nego ja kasnije”, rekao je Braun.

Majk Braun je rekao i da neće biti debate kao o Plutonu čiji je status planete promenjen 2006. godine. Upravo on se smatra „ubicom Plutona” pošto je mnogo pomogao da se Pluton skine s liste planeta i proglasi patuljastom planetom.

Braun i Batigin svoje tvrdnje zasnivanju na činjenici da u Kajperovom pojasu, oblasti iza Neptuna u kojem ima mnogo ledenih tela, postoji šest objekta koji deluju kao da su pod uticajem planete.

„Ta mala svemirska tela imaju orbite na koje po svemu sudeći utiče gravitacija skrivene planete”, navedeno je u studiji dvojice astronoma koji veruju da je nekada davno planeta odgurnuta duboko u svemir pod dejstvom gravitacionih sila Jupitera i Saturna.

„To je predviđanje. Mi smo pronašli gravitacioni potpis ‘Devete planete’ koja se skriva na periferiji Sunčevog sistema”, rekao je Batigin.

Astronomi smatraju da je gotovo nemoguće direktno posmatrati ovu planetu koja je 20 puta udaljenija od Neptuna i 10.000 puta manje svetla od Plutona.

„Od antičkog doba do danas, čovek je otkrio svega dve planete, a ovo bi bila treća”, kazao je Braun, navodeći da veliki delovi našeg Sunčevog sistema još uvek nisu istraženi.