Subota, 24.07.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Tri moguće trase za žilu kucavicu Podrinja

Za budući tunel ispod Kadinjače Mađari prave generalni projekat, koji se finansira iz evropskih fondova
Кадињача: куда ће ићи тунел испод Кадињаче (Фото С. Јовичић)

Užice – Gradnja tunela ispod Kadinjače, decenijama najavljivana a neostvarena, sada se uz evropsku pomoć približava ostvarenju. Počinje izrada generalnog projekta za ovaj poduhvat, koji umnogome treba da olakša saobraćaj između Užica i Bajine Bašte pravcem kojim vijuga put zimi teško savladiv za teretnjake. Gradnja tunela je skupa investicija, ali je od značaja što se, evo, napokon otvara šansa za rešavanje važnog životnog pitanja stanovništva Podrinja, i sa područja Srbije i Republike Srpske.

Izradu projekta „Tunel ispod Kadinjače” finansira Delegacija EU u Srbiji, a taj projektni posao na tenderu je poveren konzorcijumu na čelu s mađarskom firmom „Utiber”. Mađari su oko ovog poduhvata okupili pet naših i stranih projektantskih firmi. Tim povodom juče je u Bajinoj Bašti održan njihov sastanak sa predstavnicima užičke i bajinobaštanske lokalne samouprave, te Regionalne razvojne agencije „Zlatibor”, a svi zajedno su potom videli teren na Kadinjači gde se planiraju radovi.

Ivan Marković, koordinator ovog poduhvata za opštinu Bajina Bašta, rekao nam je da bi posao izrade generalnog projekta, vredan oko 130.000 evra, trebalo da bude završen za 10 meseci.

 – Prema predlozima i dosadašnjim analizama, za sada preovlađuju dva idejna rešenja za gradnju tunela. Predloženi su severni i južni krak. Prvi, dug 2,5 kilometara, krenuo bi iz pravca Užica u Volujcu kod kafane „Grab” s desne strane sadašnjeg puta i izašao kod nevelikog mosta na ulazu u Zaglavak. Južni, dug 1,5 kilometara, u brdo bi ušao s leve strane od putnog pravca u Volujcu i izašao takođe kod Zaglavka. To su osnovni predlozi, mada projektanti sada najavljuju i treće moguće rešenje: ono je srednja trasa, između severnog i južnog kraka, koja ne bi bila duža od 1,5 kilometara – kaže Marković.

Generalni projekat treba da odredi predlog izbora najboljeg rešenja. Posle njega sledi izrada plana detaljne regulacije, idejnog projekta i istražni radovi na trasi. Ivan Marković napominje da je Delegacija EU na sastanku tim povodom održanom sredinom januara u Beogradu „Tunel ispod Kadinjače” ocenila kao projekat za bolje povezivanje čitavog Podrinja, te da mu je i u Briselu obećana podrška.

Veliki troškovi gradnje ovog tunela su, svakako, glavna poteškoća tog nesumnjivo korisnog posla. Neki nezvanično pominju da bi za taj poduhvat valjalo izdvojiti 15 miliona evra, ali zvaničnih potvrda tog iznosa nema. Koliko bi gradnja koštala, pitali smo predsednika opštine Bajina Bašta Radomira Filipovića. On je, inače, u ime Vlade Srbije imenovan u radnu grupu projekta „Podrinje”, u kojoj su 16 opština iz Srbije i 15 iz Republike Srpske, a tunel ispod Kadinjače je svrstan među sedam prioriteta celog tog projekta.

– Nezahvalno je u ovom trenutku govoriti o troškovima gradnje tunela. Najbitnije je da je napravljen prvi korak, krenula izrada generalnog projekta. Prezadovoljni smo što je na sastanku kod Delegacije EU u Srbiji poduhvat naišao na razumevanje, a vrlo nam je bitna evropska podrška. Nadam se da ćemo veoma brzo po završetku generalnog projekta doći i do idejnog rešenja. Tunel ispod Kadinjače je žila kucavica za celo Podrinje, pitanje opstanka ljudi na ovom području. To nam je, uz započetu gradnju mosta Ljubovija–Bratunac, najvažniji posao, osnova razvoja. Upravo zato što je Kadinjača u zimskim mesecima teško prohodna, a ona je veza centralne Srbije sa Republikom Srpskom – izjavio je za naš list predsednik opštine Bajina Bašta.

Komentari4
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.