Utorak, 04.10.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Papa se i u Meksiku vozi u srpskom „fijatu”

(Фото Бета-АП)

Papa Franjo se i u Meksiku, kao i jesenas prilikom posete SAD, vozi „fijatom 500” proizvedenim u Kragujevcu. „Kada nije u ’papamobilu’, papa Franjo krstari Meksiko Sitijem u malom belom ’fijatu’ sa crnim krovom, držeći se tradicije izbegavanja prevoza velikim luksuznim automobilima”, navela je agencija AP uz objavljene slike iz Meksika.

Zašto je papa Franjo izabrao da se po Severnoj Americi vozi baš „fijatom 500-L”, može samo da se nagađa. Kako god, tek „Fijat” i Srbija nisu mogli da požele bolju reklamu za kragujevačkog „velikog fiću” na tržištu SAD.

„Fijat-Krajsler automobili Srbija”, zajednička kompanija naše države (33 odsto kapitala) i italijanskog giganta (67 odsto), počela je 2012. godine serijskom proizvodnjom „velikog fiće” u Kragujevcu. Rekordne 2013. na strana tržišta prodato je „500-L” za 1,53 milijarde evra, 2014. za 1,36 milijardi, a prema podacima našeg Ministarstva finansije i privrede, 2015. je izvezeno za 1,18 milijardi evra. Prema rečima premijera Srbije Aleksandra Vučića, vlada se svakodnevno bori za „Fijat” i gledaće da ove godine proizvodnja ne bude niža.

(Foto Beta-AP)

– „Fijat” nije gradio fabriku ovde da bi je ostavio, već da može da radi u Srbiji dugi niz godina – kazao je Vučić i najavio da će auto-put koji Kragujevac povezuje sa Koridorom 10 biti vrlo brzo završen.

Prema nezvaničnim podacima do kojih je došla „Politika” krajem januara, ove godine u kragujevačkoj fabrici biće 150 radnih dana, otprilike kao i 2015. kada je proizvodnja više puta obustavljana zbog smanjene tražnje na svetskom tržištu. Kako je ležarina proizvedenih a neprodatih automobila neracionalna, radiće se samo za poznate kupce, dnevno po 630 automobila (tri smene po 210). To, praktično, znači da će 2016. sa traka kragujevačke fabrike sići 94.500 „velikih fića”, što je dvadesetak hiljada manje nego pre tri godine.

Prema saznanju „Politike” umesto novog modela, menadžment kompanije priprema redizajniranu verziju „500-L”.

Komentari16
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.