Četvrtak, 16.09.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
AKTUELNO

Da li hidžab postaje modni detalj?

Lutka barbi koju je stilizovala studentkinja farmakologije poreklom iz Nigerije Hanifa Adam, obučena u dugačke haljine, sa hidžabom na glavi, hit je na društvenim mrežama.
Mодна индустрија оствариће обрт у арапском свету од 500 милијарди евра (Фото Бета)

Iako je proizvođač lutke kompanija iz Sjedinjenih Država „Matel” prošlog meseca predstavio tri nova modela – sa realnim proporcijama tela, ova koja je obučena u skladu sa religijskim pravilima naišla je na veliki odziv. Za nekoliko dana profil Nigerijke privukao je blizu 50.000 pratilaca. U brojnim komentarima posetioci lajkuju hidžarbi, a svetski sajtovi prenose izjavu mlade stilistkinje da je inspiraciju da drugačije obuče lutku našla upravo na Instagramu, tačnije na nalogu „barbi stajl”. „Nikad nisam videla barbi obučenu u hidžab, pa sam odlučila da otvorim nalog i obučem joj odeću kakvu ja nosim”, kaže 24-godišnja postdiplomac farmakologije u Velikoj Britaniji.

Marama, veo, hidžab je tradicionalni komad garderobe žena muslimanskog sveta i predmet je sporenja onih koji zagovaraju i protivnika njenog nošenja.

Početkom ove godine bio je i udarna tema modnih magazina i sajtova. Italijanski modni dvojac „Dolče i Gabana” promovisao je kolekciju visoke mode gde su upravo hidžab i abaje (dugačke tunike) bili u fokusu. Izrađeni su od najfinije svile i satena, ukrašeni Svarovski detaljima, pravim dragim kamenjem, komentari su dama iz čitavog sveta. Među opaskama su i oni: „ne slažem se sa muslimanskim načinom pokrivanja ženskog tela, ali ove kreacije su prelepe”, „nisam muslimanka, ali naručiću ovaj model”.

Kolekcija nazvana „DGabaja” za sada se još nije našla u prodaji, niti su objavljene cene. Poznato je, međutim, da ovaj italijanski brend ima čak 13 butika na Bliskom istoku od UAE do Katara i Saudijske Arabije.

Takođe, finansijske konsultantske kuće operišu sa projekcijama da potrošnja muslimanki na garderobu i nakit raste iz godinu u godinu. Kako prenosi sajt britanskog„Independenta”, konsultantska kuća „Bejn” tvrdi da je prodaja ličnih luksuznih stvari na Bliskom istoku prošle godine dosegla cifru od 8,7 milijardi dolara, dok je u 2014. bila 6,8 milijardi dolara.

Od 2013, prema izveštaju Rojtersa, globalna potrošnja na odeću i obuću u muslimanskom svetu premašila je modnu potrošnju Japana i Italije zajedno. Predviđanja su da će do 2019. modna industrija ostvariti obrt samo u arapskom svetu od skoro 500 milijardi dolara, tačnije 484 milijardi. Po tom osnovu onda se uopšte ne dovodi u pitanje da li je garderoba u skladu ili krši religijske norme.

Komentari0
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.