Četvrtak, 29.09.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
POGLEDI

Na polovini polukampanje

Izraz „polukampanja“ je čak preteran za ono što se dešava u javnosti, posebno na televizijama

Ko je pogledao emisiju „24 minuta“ na TV B92 prošle subote, čuo je ministra Velimira Ilića kako kaže da je u „polukampanji“ – malo je u kampanji, malo nije. Naime, nije u kampanji pošto je došao službenim kolima, a jeste pošto nema druga posla u mestu u koje je stigao osim da promoviše svoju stranku. Kod ministra Ilića sve je napola, još od vremena kada je govorio da se „kraduckanje“ još i može tolerisati, ali ne i krađa na veliko.

Barem kako se čini na osnovu ove prve polovine kampanje koja je upravo završena, Velimir Ilić ju je nehotice dobro ocenio kao polukampanju. Sve je u njoj, za sad, sa pola glasa i na pola snage. Možda je to zato što su izbori raspisani iz potrebe za „ujedinjavanjem“, pa ovaj cilj ujedinjenja stalno sapliće izborne procedure i protivreči smislu izbora. Jer ići na izbore da bismo se ujedinili oko bilo čega jeste kao ići u poslastičarnicu sa dvadesetak vrsta sladoleda da bismo svi izabrali jedan. To se možda dešava u nekoj izmišljenoj priči, ali u realnom životu ne. U životu je normalno da se na izborima biraju i izaberu različite stvari. Izaći na izbore, a ne birati ništa isto je kao ići u kupovinu da ne kupite ništa ili ići na šišanje da biste pustili kosu.

Taj cilj „ujedinjenja“ je čudan i iz drugih razloga. Zar mi nismo već ujedinjeni oko nečega, pa se ne moramo dodatno ujedinjavati oko vlasti na izborima? Na primer, trebalo bi da nas je već ujedinila kultura koju imamo, podneblje na kom živimo i ustav koji se ne menja na izborima. Nekako izgleda da bi ujedinjavanje oko vlasti ukazivalo da sva ova prethodna ujedinjenja ne postoje, pa nam je potrebno da bar neko ujedinjenje postignemo oko toga ko će biti na vlasti. Nezgodno je što društva koja se ujedinjuju oko vlasti tendiraju da ne budu ujedinjena ni oko čega drugog.

Izraz „polukampanja“ je čak preteran za ono što se dešava u javnosti, posebno na televizijama. Nijedna televizija nije promenila program ni za jotu otkako je počela kampanja. Nema novih emisija o izborima, nema debata predstavnika lista, analiza programa stranaka. Neko je izgleda rešio da ovi izbori prođu sa što manje priče o njima. Doduše, praćenje kretanja vlasti drastično se povećalo na svim televizijama i jedino po tome se može poznati da su izbori. Bilo je i podužih intervjua trenutnog premijera na privatnim televizijama, ali i to spada u polukampanju u kojoj nedostaje druga strana.

Naša kampanja je polukampanja i po tome što se 24. aprila izlazi na izbore na tri nivoa, lokalnom, pokrajinskom i republičkom, a da još niko nije na odgovarajući način istakao nijednu lokalnu temu. Doduše, i sa temama od republičkog značaja takođe oskudevamo. Jedina tema koja se za sad nametnula jeste da bi bilo dobro da se ujedinimo, ali o toj temi smo već pričali. Množina mogućih tema je obrnuto proporcionalna prostoru koje su te teme dobile u javnosti. Čak i rasprava o polovini tih tema sada je nedostižan cilj.

Trenutno ne znamo hoće li i druga polovina kampanje, ova preostala 24 dana do izborne tišine, proteći u istom tonu. Hoće li, recimo, biti emisija na javnim servisima u kojima će ravnopravno govoriti predstavnici svih izbornih lista? Hoće li na lokalnim televizijama biti sličnih emisija? Ima još malo vremena da se ovi izbori, koji su zapravo redovni izbori koji su došli četiri godine posle lokalnih, pokrajinskih i republičkih redovnih izbora (ako izbore iz 2014. tretiramo kao vanredne), ne pretvore u poluizbore na kojima neće biti odrađen posao koji u uređenim društvima nastupa svake četiri godine, a ne kada i kako kome padne na pamet.

Izbori su isuviše skupa i isuviše važna stvar da bi se olako pretvarali u poluizbore sa polukampanjama. Ako ovaj tok kampanje ne zavisi od građana, sami izbori ipak zavise. Da parafraziramo Imanuela Kanta za kraj: Sapere aude! Dragi građanine/nko, čak i kada pokušavaju da te ometu u tome, imaj hrabrosti da se služiš izborima!

Urednik sajta „Dvogled“

Komentari7
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.