Nedelja, 26.06.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Otkaz za radnike GSP-a koji su krali gorivo

Iznošenje nafte i ulja iz pogona najvećeg gradskog prevoznika nije novost, tvrde sindikalci. – Trenutno se bira privatno obezbeđenje koje će ubuduće kontrolisati kapije svih pogona
Фото Р. Крстинић

Dvojica radnika GSP-a koji su u noći između subote i nedelje pokušali da iz autobusa parkiranih u pogonu u Zemunu ukradu naftu i iznesu je iz kruga pogona biće otpušteni. Njih su na delu uhvatili radnici unutrašnje kontrole GSP-a.

– Rutinskom proverom naša kontrola je na izlaznoj kapiji uhvatila dvojicu radnika koji su pokušali da iznesu naftu. U toku pretresanja kod jednog je pronađeno pet, a kod drugog osam dvolitarskih flaša napunjenih gorivom – kažu u GSP-u dodajući da je i policija obavila uviđaj.

Krađe goriva i ulja, ne samo u ovom pogonu, već i u ostalima nisu novost poslednjih godina, ističu pojedini sindikalci GSP-a. Dugo postoji, ukazuju oni, nekoliko oprobanih načina na koje nesavesni radnici organizuju krađe.

– Doskoro najčešće je radnik šest do osam flaša vezivao kanapom, potom ih natoči gorivom ili uljem, prebaci ih preko ramena, obuče širu jaknu ili mantil kako se ne bi primetilo da nešto nosi kada napušta krug pogona i izađe – priča jedan od sindikalnih vođa.

Postoji i timska krađa u kojoj su osim radnika u pogonu učestvovali i pojedini vozači. Pre nego što vozač krene iz pogona ka okretnici, u autobus sa torbom u kojoj su dva veća balona za vodu, ulazi i skriva se neko od radnika iz pogona. On otvara poklopac na podu koji se nalazi između sedišta i isisava gorivo iz rezervoara u balone, koje pakuje ponovo u torbu. Kada izađu iz kruga pogona, vozač staje pre okretnice da bi njegov saučesnik izašao sa „plenom”.

Dešavalo se, tvrde sindikalci, i da pojedini radnici u nekoliko flaša natoče gorivo, da ih pre izlaska iz kruga pogona bace preko ograde u delu koji je manje obezbeđen i da ih po izlasku pokupe. U većini slučajeva, naglašavaju sindikalci, počinioci su uhvaćeni. Oni su, kao i posle poslednje krađe, ostali bez posla.

Krađe nafte i ulja znatno su ređe poslednjih meseci jer je unutrašnja kontrola rigoroznija, a i na mnogim vozilima su postavljene kamere

– Sada je toga znatno manje nego ranije jer je unutrašnja kontrola rigoroznija, a i na mnogim vozilima su postavljene kamere. Ovakve kontrole su važne jer kolege koje kradu ne shvataju da time štete ne samo zaposlenima, već i sugrađanima, a pre svega sebi. Ostvare oni kratkotrajnu zaradu, ali posle više izgube jer ostanu bez posla. Jedan kolega je pre nekoliko godina otpušten jer je ukrao flašu goriva pravdajući se da je morao da ode do vikendice, a nije imao para da kupi – navode upućeni sindikalci GSP-a.

Kako se ovakvi propusti ne bi više dešavali, u GSP-u su prošle godine ocenili da je isplativije da se angažuje profesionalno privatno obezbeđenje. Tender za izbor firme koja će se time baviti raspisan je u toku 2015, ali je propao. Objavljen je novi pa se očekuje da će privatnik uskoro biti izabran. Ali, čim se pojavila informacija o saradnji sa privatnim obezbeđenjem, sindikati GSP-a su odmah zahtevali da se nađe rešenje za njihove kolege za kojima, posle dolaska privatnika, neće više biti potrebe. Rešenje je već pronađeno, naglašavaju u Samostalnom sindikatu GSP-a.

– Deo tih kolega je prošle godine uzeo socijalni program. Oni koji su ostali biće prebačeni ili u garaže gde sada nedostaje radnika, ili će raditi kao unutrašnje obezbeđenje. Jer kada dođe privatno, njihovi radnici će biti na kapijama, a naši će kontrolisati krug pogona pa se ovakvi propusti, nadamo se, više neće dešavati – objašnjavaju u Samostalnom sindikatu GSP-a.

-----------------------------------------------------------------

Propusti i prethodnih meseci

Početkom prošle godine u pogonu „Zemun” izgoreo je niskopodni „Ikarbusov” autobus, zbog čega su direktor i šef održavanja ovog pogona smenjeni. Da su reči sindikalaca istinite i da propusti u pogonima zaista nisu retkost potvrđuju i dva poslednja incidenta u pogonu „Karaburma”. Početkom marta „zbog neblagovremenog reagovanja zaposlenih u pogonu i nedoslednog informisanja” razrešen je dužnosti šef Službe unutrašnje kontrole u ovoj GSP-ovoj ispostavi. Kap koja je prelila čašu nezadovoljstva zbog načina rada u ovom pogonu bio je neprimetan ulazak nepoznate žene u pogon „Karaburma”. Dve nedelje pre ovog propusta u istom pogonu dva dana uzastopno ispuštan je vazduh iz po jedne gume na ukupno 12 autobusa. Tada su sindikalci istakli da jeste reč o sabotaži, ali ne organizovanoj, već o postupku grupice nezadovoljnih radnika.

Komentari9
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.