Sreda, 05.10.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Smederevo spremno za turističke brodove

Izmešta se stara i gradi nova luka u čijem zaleđu će biti Slobodna zona. – Zahvaljujući pristanu u Smederevo bi iduće godine s Dunava moglo da svrati između 20 i 30.000 turista
Пристан у смедеревској луци (Фото О. Милошевић)

Smederevo – Nakon višegodišnjih praznih obećanja, Smederevo je konačno načinilo prvi korak ka izlazu na Dunav, odnosno korišćenju obale reke za privlačenje turista. Pre nekoliko dana postavljen je međunarodni putnički pristan kod Dunavskog parka, koji bi trebalo da u nekadašnju despotovinu i prestonicu dovede strane turiste. Pristajanje prvog broda očekuje se uskoro, kada će i formalno biti otvoren pristan na Dunavu.

„Krajnje vreme je bilo da se aktivira turistička luka u našem gradu i, evo, to se dešava u ovoj godini. Ovo je veoma važan projekat za Smederevo, podjednako za turizam i privredu. Da bismo postali lučko područje, moramo da imamo sve licence i dozvole i da se konačno nađemo na turističkoj mapi Srbije i Evrope”, rekla je gradonačelnica Smedereva Jasna Avramović.

Privilegiju da ima izlaz na Dunav, koju je Smederevu dala priroda, uskratila je višedecenijska naopaka privredna politika. Zbog teretne luke u kojoj se, praktično u centru grada, vrši pretovar rude za železaru, osim silnih zagađenja, zatvoren je i prilaz reci. Putnički brodovi zaobilazili su Smederevo, a turisti su drevnu tvrđavu i ostale ovdašnje znamenitosti, posmatrali izdaleka, u prolazu. Time su smederevskom turizmu nanete milionske štete. U prilog tome govore podaci da Dunavom prođe više od pet hiljada brodova godišnje, te da više od 85.000 turista u Srbiju dođe vodom. Zahvaljujući pristanu, u Smederevo bi ove, a pogotovo iduće godine, s Dunava moglo svratiti između 20 i 30 hiljada turista. Ovo je potvrdio i Vuk Perović, direktor Agencije za upravljanje lukama, najavljujući proširenje nove luke, nakon čega će teretna luka konačno biti izmeštena iz centra na novu lokaciju.

O ovom kapitalnom projektu Smederevci slušaju duže od decenije, pogotovo u izbornim kampanjama kada su se mnogi političari zaklinjali da će rešiti taj problem. Za izmeštanje luke u industrijsku zonu, gde već postoje lučki kapaciteti, potrebno je novim kolosekom spojiti reku i postojeću železničku trasu. Projekat je počeo da se realizuje još 2004. godine, ali pruge još nema. Prema procenama stručnjaka, za novi kolosek, dug 5,3 kilometra, potrebno je oko osam miliona evra. Neki raniji dogovori su propali. Država je pre 11 godina htela da finansira izgradnju sa 75 odsto novca, ali se predomislila smatrajući da to, ipak, treba da ide na teret „Ju-Es stila” koji je tada najviše koristio prugu za prevoz sirovina. Amerikanci su prihvatili, tražeći povlastice za korišćenje nove pruge, ali su železnice to odbile. Potom je iz NIP-a navodno trebalo da stigne novac, ali je i ta priča propala. Najzad, gradonačelnica Avramović, najavila je da ima podršku srpske vlade za konačnu realizaciju ovog projekta.

„Mogu da potvrdim da će se stara luka izmestiti, gradi se nova luka u čijem zaleđu će biti Slobodna zona, tako da će potencijali biti maksimalni. Očekujem da će Smederevo imati najrazvijeniju Slobodnu zonu u Srbiji”, izjavio je Milan Ristić, direktor Uprave za slobodne zone Ministarstva finansija, prilikom postavljanja pristana na Dunavu.

Međunarodni turistički pristan dugačak je 73, a širok osam i po metara. Dubina gaza je pet metara. Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija izdvojilo je 20 miliona dinara za izgradnju pristana za turističke brodove u Smederevu, a postavili su ga brodograditelji JRB-a.

Komentari3
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.