Subota, 23.10.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Saobraćaj barskom prugom do kraja nedelje

I rudari iz rudnika „Štavalj” pomažu u sanaciji oštećenog tunela „Petrovac“
Рударски посао: стручњаци предвиђали вишемесечну санацију, али послови иду знатно брже (Фото: „Инфраструктура железнице Србије“)

Prijepolje Deveti je već dan otkako je u prekidu železnički saobraćaj barskom prugom između stanica Prijepolje teretna i Lučice nedaleko od srpsko-crnogorske granice, izazvan odronom u tunelu „Petrovac” kod Velike Župe. Vozovi idu barskom prugom, dolaze iz pravca Subotice i Beograda kao i iz Bara, s tim što se na tom delu putnici prevoze autobusima između stanica Prijepolje teretna u Srbiji i Bijelo Polje u Crnoj Gori.

Vremenske nepogode i obilne kiše 7. avgusta prouzrokovale su ovaj odron, a zatim su preduzeti zahtevni radovi na otklanjanju posledica oštećenja i osposobljavanja tunela za normalno saobraćanje vozova. Na tome se angažuju ekipe Akcionarskog društva za upravljanje javnom železničkom infrastrukturom „Infrastruktura železnice Srbije”, s tim što je ozbiljnost zahvata nametnula da im se u probijanju odrona pridruže i rudari rudnika „Štavalj”. Nadležni sada procenjuju da bi do kraja ove sedmice mogla biti završena sanacija tunela i ponovo uspostavljen putnički i teretni saobraćaj na tom delu pruge.

Višednevni odron je, kako saopštavaju iz „Infrastruktura železnice Srbije”, ozbiljno oštetio tunel i kolosek. Stručne ekipe su izlaskom na teren utvrdile da se radi o velikom otvoru na kaloti tunela, prečnika tri metra, gde su pokidana užad kontaktne mreže, kao i da su tu nastala oštećenja pragova i koloseka. Potom je i naredna tri dana neprekidno dolazilo do obrušavanja zemlje, te je ulazak u tunel bio nemoguć.

– Odmah po smirivanju odrona u pomoć radnicima „Infrastrukture železnice Srbije” priteklo je pet rudara iz rudnika „Štavalj” i poslovi na sanaciji su krenuli. Budući da je barska pruga jedna od glavnih žila kucavica za privredu kako Srbije tako i Crne Gore, generalni direktor „Infrastrukture železnice Srbije“ a. d. Dušan Garibović i izvršni direktor za upravljanje železničkom infrastrukturom Milan Šegan došli su na lice mesta i sa inženjerima pristupili ekspeditivnom rešavanju ovog nimalo jednostavnog poduhvata – navodi se u saopštenju.

Da bi posao što pre i kvalitetnije bio obavljen, angažovane su državne i privatne firme iz Užica i Beograda te nabavljene specijalizovane mobilne mašine pomoću kojih su radnici „Infrastrukture železnice Srbije“ iz čvora Užice danonoćno radili na raščišćavanju tunela i izbacivanju preko 100 kubika obrušenih betonskih obloga, gline i zemlje. – Odmah nakon što su raskrčili teren ovi radnici su postavili skele kako bi se moglo prići oštećenju na visini od tri i po metra, te ručno napunili otvor sa preko 150 džakova građevinskog materijala. U međuvremenu, kao prva pomoć od kolega železničara iz Crne Gore, nabavljeno je sedam remenata, čeličnih prstenova za oblaganje tunela, kojima je učvršćen sam epicentar oštećenja, a u toku je izrada desetine neophodnih ankera i remenata koji će biti postavljani – dodaju iz a. d. „Infrastruktura železnice Srbije”.

Pošto su postavljene prve remenate, upravo se povezuje pokidana kontaktna mreža. Zamenjeni su oštećeni pragovi i kolosek, kojima je drezinom u više navrata prekontrolisana funkcija i bezbednost. Nadležni napominju da prognoze eksperata u pogledu brzine saniranja posledica odrona nisu bile optimistične, prognozirano je da radovi mogu potrajati i nekoliko meseci. – Ali upornošću poslovodstva „Infrastrukture železnice Srbije” i napornim radom, voljom i željom svih aktera u ovom poduhvatu, došlo se za samo nekoliko dana do neverovatnih i vidljivih rezultata. Projekat za ovu prvu intervenciju je urađen, a paralelno se radi na izradi projekta za celokupnu sanaciju tunela, koji će takođe uskoro biti gotov. Sanacija će da se obavlja bez potpune obustave železničkog saobraćaja. Ovako kompleksnom i rekordnom sanacijom urađena je priprema za naredne faze rekonstrukcije tunela – navodi se u saopštenju.

Komentari5
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.