Prosipanje muzičke boje
Vladan Vučković Paja, gitarista i kompozitor, objavio je osmi po redu autorski album nazvan kratko – „Enformel”. Inspirisan enformelom, pravcem u slikarstvu, koji je nastao nakon Drugog svetskog rata kao reakcija umetnika na sav besmisao ljudskog stradanja, Vučkovićevih deset kompozicija svojevrsni je odgovor na besmisao trenutnih konflikata u svetu, koji podsećaju na uvod u Treći svetski rat.
– U tom slikarskom pravcu nije bilo pejzaža, portreta... Umetnici su preko platna prosipali slikarske boje i pravili nešto što jeste umetnost, ali nije bila oivičena formom. Najčuveniji predstavnik je veliki američki slikar Džekson Polok, čija dela dostižu vrtoglavo visoke cene. Naravno, bez pretenzije da se poredim s jednim velikim Polokom, i ja sam svoju muziku pravio na sličan način, iako ona nije potpuno van forme. Umetnici ne mogu da menjaju svet, ali mogu da ukazuju na probleme koji su svima vidljivi. Svirao sam šta mi duša hoće i kao što je Polok prosipao svoju boju po platnu, ja sam prosipao muzičku boju – kaže Vladan Vučković, napominjući da na ovom osmom albumu, za razliku od svih prethodnih, nije pravio nikakve muzičke teme.
– Moje muziciranje na gitari bazira se na improvizaciji. Muzika je komponovana, ali solo deonice su bile plod trenutnog nadahnuća koje je ulazilo u definitivni snimak. Kao, na primer, tema iz kultnog filma „Lovac na jelene”, ali kontra. Ta kompozicija ima jasnu prepoznatljivu temu koju svi možemo da otpevamo ili odzviždimo. A moj kontrapostupak na ovom albumu jeste da nema teme već je album baziran na improvizacijama. I ovo je još jedan u nizu mojih „vorld mjuzik” albuma. Ima svega pomalo, naslanja se na džez, fjužn, ima i rege motiva, instrumentalnih balada... Jedini gost na albumu je saksofonista Nikola Demonja, koji je svirao numeru „Enformel 4”, i to je dosta osvežilo zvuk – ističe Vučković.
Album na kojem su sve kompozicije pod istim nazivom – „Enformel”, uz koji idu brojevi od jedan do deset, izašao je krajem juna i već se zavrteo na radiju i pobrao nekoliko dobrih recenzija. Početkom septembra Vladan Vučković će ga predstaviti široj publici.
– Dosad sam radio koncerte nakon svakog albuma, a kako je rastao broj albuma tako se menjao i koncertni izraz. Ta moja muzika na „Enformelu” delom je komponovana, a delom je plod trenutka. Kada sam odsvirao album shvatio sam ko su mi uzori. Shvatio sam da je ovde na neki način „svoje prste umešao” jedan Dejvid Gilmor iz „Pink Flojda”, ali i Džoe Pas, pa čak i Prins. Zapravo, u vreme kada sam gradio sopstveni stil najviše sam upravo Prinsa slušao. Izašao je i spot za „Enformel 4” s Demonjom. Za svih ostalih devet kompozicija napravljene su video-animacije, koje su postavljene na „Jutjubu”, i to smo sve uspeli zahvaljujući izdavaču „Multimedija mjuziku” uz podršku Sokoja – kaže Paja Vučković.
Uz promociju albuma naš poznati gitarista nastavlja saradnju sa Zdravkom Čolićem i Kikijem Lesendrićem.
– I dalje sam gitarista na točkovima. Sa Zdravkom nastupam 26. u Zrenjaninu, a sa Kikijem smo za dve nedelje, od 24. jula do 10. avgusta odsvirali deset koncerata. To je Kikija podsetilo kako se nekada, osamdesetih, po 200 koncerata godišnje sviralo. Naprosto, neverovatno! – kaže Vladan Vučković Paja.
Prepuštanje spontanosti
– Inspirisan enformelom, na ovom albumu prepustio sam se spontanosti, slučajnosti i trenutnim raspoloženjima u procesu stvaranja autorske muzike. Forma je u drugom planu, nepredvidiva i neobavezna. Muzički oslonac pronašao sam u elektronskoj repetitivnoj muzici. Slobodu stvaranja suprotstavio sam svakoj vrsti društvenog konflikta i album nazvao „Enformel” – objašnjava Vladan Vučković Paja.
Подели ову вест

Komentar uspešno dodat!
Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.