Utorak, 04.10.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Mihajlović: Domaće firme krive za kašnjenje na Koridoru 11

Надвожњак на путу Љиг- Прељина (Фото www.RTS.rs(

Ministarka građevine, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović kaže da će deonica Ljig-Preljina biti puštena u saobraćaj do kraja oktobra, a da su za probijanje prethodnog roka odgovorne domaće kompanije.

„Da je ovo zavisilo isključivo od azerbejdžanske kompanije, put bi bio pušten 25.avgusta. Ovo je sada posledica nedovoljnog znanja, rada i loše opreme domaćih kompanija. Žao mi je, ali moramo da menjamo stvari, nema Srbija ni vremena, ni para da čeka da se neko uči na tako velikim projektima”, rekla je Mihajlović za RTS.

Podsetivši da je reč o projektu vrednom preko 300 miliona evra, Mihajlović je ukazala da domaće kompanije dobijaju blizu 60 miliona evra i da ne smeju da greše i da koriste staru opremu, a novu da drže van zemlje.

„To je ono zbog čega sam ja vrlo ljuta kao ministar. Ovo je naša zemlja, moramo da vodimo računa o njoj”, istakla je Mihajlović, dodajući da se više neće dozvoliti kašnjenja i da neko usporava rad.

Podsetila je da je formirana Komisija koja „neće da juri veštice i upire prstom”, ali hoće da utvrdi odgovornost i gde su tačno problemi kako se ubuduće ne bi ponavljali.

„Na ovoj deonici nije bilo nadzora do februara ove godine, to je stvar kojom ćemo se baviti. Ako je investitor bio u isto vreme i nadzor, ko je odobravao dodatne radove, zašto nas to košta više, zašto je domaća kompanija radila sa starim mašinama, zašto je pogrešila betonski kolovoz u dva tunela, to su sve stvari za inženjere...„.objasnila je Mihajlović, prenosi Tanjug.

Ministarka je navela da Komisija nema definisan rok do kada sve to mora da utvrdi jer je u pitanju ozbiljan infrastrukturni projekat, kao i da je vrlo važno da se kroz podzakonska akta definišu bolji odnosi između države i izvođača.

„Da ne misli neko da sam ja neka sveznalica, ja sa sobom vodim najmanje četiri inženjera koji su po 20, 30 godina proveli na svim mogućim gradilištima u zemlji i svetu”, istakla je Mihajlović.

Prethodni rok za završetak deonice bio je 25. avgust.

Koridori Srbije: Nije tačno da tuneli nisu po standardima

Koridori Srbije demantovali su danas pisanje pojedinih medija da dva tunela na deonici Ljig-Preljina nisu dovoljne visine za prolazak šlepera i saopštili da su tuneli projektovani i izvedeni po važećim standardima, koja obezbeđuje nesmetano i bezbedno kretanje svih vozila.

„Povodom neosnovanih tvrdnji da dva tunela na ovoj deonici nisu izgrađena po standardnim dimenzijama i da su samim tim neupotrebljvi, Koridori Srbije javnost obaveštavaju da su tuneli projektovani i izvedeni prema važećim standardima koji obezbeđuju slobodan prostor 4,75m visine, što omogućava nesmetano i bezbedno kretanje svih vozila,” navodi se u saopštenju.

Po međunarodnim standardima maksimalna dozvoljena visina vozila i tereta iznosi 4 m napominju Koridori.

Koridori ističu da je 99 odsto radova na pomenutoj deonici završeno i da su u toku završni radovi na tunelima kao i puštanje u rad i testiranje sistema za automatsko upravljanje saobraćajem u tunelima i na petljama, nakon čega se očekuje puštanje kompletne deonice u saobraćaj.

„U toku izvođenja radova na sekundarnoj konstrukciji tunela vršena je konstantna geodetska kontrola oplate. Geodetski snimak izvedenih radova ukazuje da su svi radovi izvedeni prema projektnoj dokumentaciji. Odstupanja od projektovanog profila su u granicama dozvoljenih koje propisuje važeća tehnička regulativa,” navodi se u saopštenju.

Nakon izvedenih radova slobodni profil u tunelima je u potpunosti obezbeđen, a „tokom radova na trasi kroz tunele se nesmetano kreće teška mehanizacija, šleperi i vozila sličnog gabarita”, dodaju Koridori.

Napominjući da u preliminarnom izveštaju Komisije za tehnički pregled deonice koja kontroliše radove nema primedbi za pomenute radove na tunelima, Koridori navode da „neistine optužbe koje se plasiraju u javnosti narušavaju ugled i nanose ozbiljne diskvalifikacije ovom preduzeću, a time i čitavoj državi”.

Komentari15
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.