Ponedeljak, 20.09.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Mihajlović: Bez monopola u održavanju plovnih tokova

Posebno je važno da luke imaju status opšteg dobra, da je ovaj zakon donet ranije, ne bi se dešavale razne privatizacije luka, kaže ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture
Предлаже се да приватни сектор може да учествује у техничком одржавању пловних токова (Фото Д. Јевремовић)

Izmenama Zakona o plovidbi i lukama na unutrašnjim vodama omogućiće se razvijanje vodnog transporta, smanjenje sive ekonomije u ovoj delatnosti, ukidanje monopola i stvaranje uslova da i privatni sektor može da učestvuje u tehničkom održavanju  plovnih tokova, rekla je resorna ministarka Zorana Mihajlović, predstavljajući ovaj akt u Skupštini Srbije. Opozicioni poslanici, međutim, bili su skeptični, tvrdeći da će sada monopol od državne firme preuzeti tajkuni i stranci, a ministarka je to odbacila kao neosnovano.

Obrazlažući nova rešenja, ministarka Mihajlović je kazala da će one biti instrument u borbi protiv svih nelegalnih radnji i dodala: „Posebno je važno da luke imaju status opšteg dobra, da je ovaj zakon donet ranije, ne bi se dešavale razne privatizacije luka. Kada govorimo o vodnom transportu kroz Srbiju, postoji 1.600 kilometara plovnih puteva, a jedan od ciljeva je povećanje prometa brodovima.”

Prema njenim rečima, ove godine je plovnim putevima prevezeno 8,6 miliona tona, a do kraja godine se očekuje da to bude 9,6 miliona tona robe. Ona je dodala da se smatralo da će ova količina bidi dostignuta tek 2020. godine, a „sada smo uspeli da dođemo do tog broja.”

U debati je Boško Obradović (Dveri) ocenio da se ovim izmenama „dalje razvlašćuje država Srbija, može li nešto ostati u rukama Srbije?” Obradović je kazao da treba smeniti menadžment u Direkciji za održavanje plovnih tokova, ako ne valja, ali ovako treba da kažete kome planirate da date monopol u ovoj oblasti-tajkunu, stranoj firmi s kojom ste u dilu, ili firmi vašeg partijskog kolege?” Primedbe na zakon su imali i Goran Ješić (DS), posebno oko privatizacije luka, ali i Nada Lazić (LSV).

Odgovarajući  na neke od primedbi, ministarka Mihajlović je rekla da se ovde ne radi o prodaji važnih plovnih puteva, nego o njihovom održavanju. Ona je istakla:„Direkcija radi odlično i nastaviće da radi, ona se već neko vreme bavi informacionim sistemom, a jedanim delom posla, održavanjem puteva će se baviti firme koje na tenderu dobiju posao za to. Direkcija ima zastarelu tehnologiju, nije mogla  taj posao da obavlja kvalitetno, znači samo ćemo dobiti na kvalitetu.”

Komentari5
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.