Subota, 04.02.2023. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

„Uber” pred najvišim evropskim sudom

Od sudijske procene da li je firma transportno preduzeće ili digitalna platforma za posredovanje između vozača i putnika, zavisi njeno buduće poslovanje u Evropi
„Убер” преко мобилне апликације нуди такси превоз по нижој цени (Фото Ројтерс/С. Перез)

Na dugo očekivanom početku sudskog procesa pred Evropskim sudom pravde protiv kompanije „Uber”, ta američka mobilna aplikacija za jeftiniji taksi prevoz branila je svoj model poslovanja tvrdeći da su doprineli smanjenju zagađenja i napretku digitalne ekonomije u Evropi. Od toga da li će sudije ovaj 68 milijardi dolara vredan start-ap biznis smatrati za transportno preduzeće ili samo za digitalnu platformu koja posreduje između putnika i vozača, zavisi kako će „Uber” ubuduće poslovati na Starom kontinentu.

Ukoliko sud u ovoj firmi vidi prevoznika, ona će morati da se povinuje strogim propisima u vezi sa transportom, što bi moglo da ograniči njen planirani rast. S druge strane, ako sudije procene da je „Uber” samo posrednik, to će mu dati veću slobodu u poslovanju i mogućnost da širi biznis na isporuku hrane i na druge ranije najavljene usluge.

Taksi udruženjima tvrde da „Uber” nudi jeftiniji prevoz zahvaljujući tome što ne plaća takse kao što to rade tradicionalni taksisti

Nakon tužbe španskih taksista, sud u Barseloni prosledio je pre dve godine slučaj najvišem evropskom sudu čija će odluka, koja bi trebalo da bude doneta najranije u aprilu sledeće godine, važiti u svim zemljama članicama Evropske unije.

Na prvom ročištu „Uber” je dobio podršku nekoliko država, među kojima Estonije i Holandije, u kojoj se nalazi evropsko sedište firme. Pravni zastupnici tih zemalja rekli su pred sudom da prema evropskim zakonima, „Uber” ne može biti tretiran kao transportno preduzeće, dok su predstavnici Španije, Irske i Francuske tvrdili suprotno.

Šireći se na nova tržišta, firma je često dolazila u sukob sa lokalnim vlastima i taksi udruženjima koji tvrde da „Uber” nudi jeftiniji prevoz zahvaljujući tome što ne plaća takse kao što to rade tradicionalni taksisti.

Kompanija koja preko mobilne aplikacije nudi taksi prevoz po nižoj ceni, osnovana je pre sedam godina u San Francisku, a danas posluje u više od 300 gradova na šest kontinenata.

Komentari1
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.